Politsei keeldus leitud pangakaarti vastu võtmast (7)

Möödunud nädalavahetusel leidis üks naisterahvas Ferrumi kaubanduskeskuse sularahaautomaadist ameeriklasele kuulunud pangakaardi, mida Kuressaare politseijaoskond polnud nõus vastu võtma.

“Mõtlesin, et on nädalavahetus ja äkki inimesel on kaarti vaja,” selgitas abivalmis Maiu, kes läks esmalt abi paluma turismiinfopunkti. “Lootsin, et äkki nemad ehk teavad, kuidas kaardi omanikku leida. Palju neid ameeriklasi siin ikka käib.”

Helistagu 110!

Turismiinfos võeti heasoovlikku kodanikku kuulda ja saadeti kõikidesse Saaremaa majutusasutustesse e-kiri, milles juhtunut kirjeldati. Pärast pikki tulemusteta otsinguid pidas naine siiski kõige õigemaks viia pangakaart Kuressaare politseijaoskonda, kust ta pidi sama targalt tagasi tulema, sest politseinikud leitud kaarti oma kätte võtta ei tahtnud.
“Seal nad ütlesid, et helistage 110, ja ma siis küsisin, et kas teie polegi see 110. Nemad vastasid, ei-ei-ei, see on hoopis midagi muud,” rääkis Maiu.

Juhtunut kommenteerinud riigikogulane ja endine politseinik Kalle Laanet sõnas, et leitud ese tulnuks politseil igal juhul vastu võtta. “Politsei, kes on 24 tundi ööpäevas töötav organisatsioon, on kohustatud kaotatud eseme, olgu see siis pangakaart või mis tahes muu ese, vastu võtma ja inimest aitama.”
Et naise leitud pangakaarti politseijaoskonnas vastu ei võetud, helistas ta politsei üldtelefonile 110. “Sealt öeldi, et minge nüüd politseijaoskonda avaldust tegema, ja mina rääkisin, et ma just tulin sealt ja et nemad minuga seal tegeleda ei soovinud.”

Politsei vabandab

Vahejuhtumit hiljem kommenteerinud Kuressaare politseijaoskonna juht Kaido Vahter palus ebameeldiva situatsiooni tekkimise pärast vabandust, öeldes, et ilmselt tekkis politseijaoskonnas kahetsusväärne arusaamatus, ja kinnitas, et kaardi leidnud naine toimis täiesti õigesti.

“See ei oma mitte mingit tähtsust, kas tegemist on välismaa või Eesti pangakaardiga. See on leitud ese ja selline ese tuleks politseil igal juhul vastu võtta,” ütles Kalle Laanet ja lisas, et jaoskonna teguviisi ei saa õigustada ka sellega, et tegemist oli mitte-eestlasest isikule kuulunud varaga.
“Ma olen üha enam ja tihedamini kuulnud, kuidas politsei ei taha teha selliseid inimeste abistamiseks mõeldud tegevusi, ning see on minu arvates igal juhul taunitav,” lisas ta.

“Antud situatsioonis käitus leidja väga mõistlikult ja abivalmilt ning me veel kord vabandame tekkinud segaduse pärast,” sõnas Kaido Vahter.
Turismiinfost saadetud e-kirjad aitasid omanikul siiski oma kaardi tagasi saada. “Järgmisel päeval poiss helistas juba ise,” ütles kaardileidja.

Sandra Kahu

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 1 379 korda, sh täna 1)