Tallinna Sadama teatel on järgmise aasta kruiisihooajaks Saaremaa sadamasse broneeritud rekordilised 15 kruiisilaeva külastust kokku rohkem kui 7600 kruiisituristiga pardal.
AS-i Tallinna Sadam reisi- ja kruiisilaevanduse valdkonna ärisuunajuhi Sirle Arro sõnul on sel aastal märgata kruiisifirmade mõningast huvi langust Saaremaa vastu. Sel aastal külastab Saaremaad vaid kolm kruiisilaeva kokku ligikaudu 1100 turistiga.
“Järgmiseks aastaks broneeritud 15 külastust annab siiski julguse loota Saaremaa kui kruiisisihtkoha populaarsuse tõusu,” lausus Arro.
Arro märkis, et kui vaadata Läänemere ümber olevaid sadamaid, siis Saaremaa süvasadama näol on tegemist erandliku luksusega ja mitte üheski Põhjamaa riigis pole ainult kruiisidele spetsialiseerunud sadamat.
“Kõikjal on lähtutud ratsionaalsest kaalutlusest ning kui juba sadam on ehitatud, siis võetakse seal vastu nii turiste kui veetakse kaupa,” rääkis ta. “Reisijateveo kõrval kaupade lisandumine võiks olla ka Saaremaa sadama edasise arengu loogiline samm.”
Eile peatus Saaremaa sadamas kruiisifirma Noble Caledonia laev Island Sky, mis tõi saarele 100 enamjaolt Suurbritanniast pärit kruiisituristi.
Tallinna Sadama teatel on tegemist selle hooaja teise kruiisilaeva külastusega Saaremaale. Esimene külastus toimus 21. juunil, kui Saaremaal peatus kruiisilaev Kristina Katarina, mis tõi saarega tutvuma 356 soomlast. Kolmas külastus toimub 7. septembril, kui Saaremaale on oodata kruiisilaeva Discovery külastust ligi 700 inglasest kruiisituristiga.
Mitte üheski põhjamaa riigis pole ainult kruiisidele spetsialiseerunud sadamat , ütleb Tallinna sadama selle ärisuuna juht.
Nii tulekski turismimaailmale serveerida : Kruiisi üks sihtpunkt on Põhjamaade ainulaadseim , Tallinna Sadama poolt ainult kruiisituristidele mõeldud ja ehitatud Saaremaa sadam !
Ehk siis…
Järjekordne hämamine kaubasadama õigustuseks.Nüüd kujutage endale ette bussijaama,kus bussidevahel käib turba ja puidu laadimine.
Kujutage ette bussijaama, kus buss käib korra kvartalis, taksosid pole, kassa ei tööta, puhvet on suletud, Cargobuss ei tohi bussijaama lähedalegi tulla ja ainult simmanit peetakse kord kuus.
Mida rohkem kohalikud kiruvad seda sadama värki, seda hullemaks ka teisse suhtumine muutub.
Tulevikus ärge vinguge ja ärge ka abi oodake, katsuge ise omakeskis hakkama saada.
ega meile seda sadamat vaja ole. seisab niisama, milleks. see oleks võinud olemata olla, raha kulutama jääda
Sadama ehitamisele ja ekspluatatsioonile kulutatud raha oleks võinud Mustjala vallale annetada koos selgete plaanide ja kohustustega, kuidas seda raha kasvama panna, nii et loodus alles jääb ja inimesed ei pea kannatama. Aga see vald on äpu ja vallajuhid liiga kauaks oma soojadele kohtadele konutama jäänud, vahetavad ennast nagu Krõlovi kvartett, aga muusikat ikka ei tule. Siin oleks küll valdade ühinemist vaja. Tallinna Sadam aga nõudku trahvid nendel´t, kes selle lolli projekti välja mõtlesid ja ellu viia lasid.