Vastukaja: Otsuse teevad saarlased (33)

Samal teemal: “Uni silmist, sadam ärkab”, “Priiskamise ehe näide Saaremaalt”, SH 24.07

Riik ja AS Tallinna Sadam on Saaremaa sadamasse palju panustanud. Mõistagi oli tegemist eelkõige mitte otsest ärikasu taotleva projektiga, vaid eesmärgiga elavdada saare majandus- ja heaolu terviklikult. Siht oli ja on tuua Saaremaale enam turiste ning anda selle kaudu saarlastele tööd ja leiba.

Olemasolev lahendus ei anna rahuloluks põhjust ei Tallinna Sadamale ega saarlastele. Milline võiks olla lahendus? Usun, et nii saarlastest põliselanikele kui Saaremaa sadamale on see lisaks kruiisilaevadele ka kaupa vedavate laevade vastuvõtmine. Kauba all pean siis silmas eelkõige puitu ja tarbekaupu, mitte vedellasti.

Saaremaa sadam võimaldaks saare ettevõtjatel kaupu vedada aastaringselt, kuna vastupidiselt Roomassaarele see ei jäätu. Lisaks on Saaremaa sadam sügavam ning laevateedele lähemal. Esmaste uuringute järgi võiks Saaremaa sadama arengu tulemusel tekkida saarele juurde kokku kuni 250 töökohta, see elavdaks ja lihtsustaks oluliselt ettevõtlust Saaremaal ning muuhulgas väärtustaks senisest enam ja kergitaks ka Saaremaa puidu hinda.

Äärmiselt oluline teema on keskkond ja ohutus, millesse Tallinna Sadam on Eestis tegutsevatest ettevõtetest küllap kõige enam investeerinud. Kaubalaevade lisandumise korral ei saa me rääkida olukorra täielikult muutusest, kuna juba praegu lähevad suured laevateed sadamast mööda ning nagu juba mainitud, piirdub kaupade valik vaid puistlastiga, seega naftatankeritega hirmutamine on täiesti alusetu.

Tallinna Sadam ei taha sekkuda saarlaste ja saarel puhkajate omavahelistesse asjadesse, kuna huvid on erinevad – üks pool tahab puhkust ja teine tööd, üks elu vaid suvel ja teine aastaringselt. Tallinna Sadam tahab pakkuda vaid võimalikke lahendusi ning mõistagi on Saaremaa sadama edasine saatus saarlaste käes ja otsuse teeb Saaremaal elav kogukond. Sealjuures on kogu senine protsess toimunud dialoogis ning lahenduseni jõudmine eeldab üksteise kuulmist ja dialoogi, kompromisse mõlemalt poolt.

Ahto Ader
ASi Tallinna Sadam ärisuunajuht

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 574 korda, sh täna 1)