Esmakordselt kõlas “Ood ooperisaarele”

Esmakordselt kõlas Ood ooperisaarele

LAVAL: Etteaste tegid Ain Anger, Pipiks kehastunud Ingel Marlen Mikk ja Buratinona üles astunud Heldur Harry Põlda. Foto: Rita Loel

Eesti Kontserdi korraldatud viiendad meretagused ooperipäevad tõid kohale rekordarvu publikut ning andsid lisaks võrratutele muusikaelamustele saarlastele päris oma suure laulu – “Oodi ooperisaarele”, mille muusika kirjutas Olav Ehala ja sõnad Leelo Tungal.

“Mina küll tundsin enne lavale minekut erakordset suurt paanikat,” tunnistas laulja Ivo Linna, lisades, et kui hommikune proov läks veatult, siis kontserdil tulid ikka Mozarti Papageno laulu mõned tekstiapsud ka sisse. “Paanika oli ikka nii suur, et ei aidanud isegi see, et dirigeeris vana sõber Eri Klas,” sõnas Linna. Tema sõnul on ikka suur vahe, kas olla laval kuskil pubis või siis sellisel suurel laval nagu see oli ooperimajas. “See oli suur lava,” toonitas armastatud laulja.

Arendada teost edasi

Seevastu spetsiaalselt Saaremaa ooperipäevade jaoks tellitud ning kirjutatud “Ood ooperisaarele” oli Linna arvates väga meeliülendav teos ning ehkki selle õppimine võttis omajagu aega – pole ju Olav Ehala helikeel kerge laulda –, meeldis tulemus kõigile. “Kui me alguses proove tegime, tundus asi üsna segane,” tunnistas Linna, sest esimesed proovid olid koos Ain Angeriga ning Olav Ehala ja dirigent Mikk Murdvee laulsid teisi hääli. “Kui tulid aga poistekoor ning Helen Lokuta ja Hele Kõrve, läks asi selgemaks,” selgitas Linna.

Tema sõnul oli pärast maailma esmaettekannet kõlama jäänud mõte, et helilooja võiks kirjutada sellest veelgi suurema teose ning kindlasti ei tohiks “Ood ooperisaarele” piirduda vaid ühekordse ettekandega. “Nagu Ehala ütles, olid selle kolmeosalise teose kaks esimest osa ooperiparoodiad, kolmas aga nagu hümn,” sõnas Linna.

“Minu meelest oli väga võimas orkester (Georg Otsa nimelise Tallinna muusikakooli sümfooniaorkester) ning solistid,” arvas lastegalal käinud Kuressaare koolitüdruk Eva Aarnis, lisades, et huvitav oli ka kuulata, mis hääl tuleb nüüd Heldur Harry Põlda suust. “Ta kõlab hoopis teistsugusena kui plaadi pealt kuulates,” leidis tüdruk.

Pakkus võimsa elamuse

Kuressaarest pärit nüüd juba endine poiss-sopran Heldur Harry Põlda, kes sel ooperifestivalil oli laval Rahvusooperi Estonia poistekooriga (laulis ja soleeris viiulil), aga ka lastegalal dirigendipuldis ning konfereeris Buratinona lastegalat (Pipina oli tema kõrval Ingel Marlen Mikk), märkis, et Ehala “Oodi ooperisaarele” laulsid nad poistekoori kontsertide lõpus ka lisaloona ning oli võimas tunne, kui Kärlal ja Orissaares rahvas püsti seistes aplodeeris.

“Erakordselt südamlik tekst ja ilus viis ning lõpureaks olevat fraasi: “Me armastame oopereid ja Saaremaad ja kõiki teid” võiksin vabalt pidada ka oma motoks – minagi armastan oopereid, Saaremaad ja kogu Saaremaa rahvast!” kinnitas noor muusik.

Ta käis kuulamas Rossini “Sevilla habemeajajat” – etendust, mis oli Põlda hinnangul huvitav just lavastuslikust poolest ning erakordselt vapustavad solistid aitasid üldmuljele kaasa. Kahju oli noormehel sellest, et pidi olema Tallinnas proovides ning tal jäi seepärast suur galakontsert nägemata.

Saaremaa neidudekooriga koos laval olnud üks koori juhte Laine Lehto märkis, et ettevalmistusprotsess jäi suhteliselt lühikeseks – kooripartiid saadi alles juuni alguses ning enne esinemist oli kaks proovi orkestri ja solistidega. “Kuna neiud osalesid vaid lõpukooris, jõudsime oma osa kenasti selgeks harjutada,” sõnas Lehto, kelle sõnul on “Ood ooperisaarele” humoorikas teos, kus Leelo Tungla vaimukas tekst on taaskord Olav Ehala kaunisse helikeelde rüütatud. “Oleme väga õnnelikud, et saime osaleda sellise teose maailmaettekandel,” ei olnud koorijuht kiidusõnadega kitsi. “Minu jaoks jättis kustumatu elamuse laulda täissaalile laste ooperigalal koos Ain Angeri, Ivo Linna, Hele Kõrve ja Helen Lokutaga,” sõnas koorijuht.

Laine Lehto käis ise vaatamas-kuulamas kõiki etendusi peale Moskva ooperiteatri Helikon “Rasputini”: “”Boriss Godunov” ja “Sevilla habemeajaja” paistsid silma oma modernse lavastuse poolest, nauditavad olid nii ooperikoor kui solistid. Väga soe ja südantliigutav oli Ain Angeri kontsert Kihelkonna kirikus, uudse ja põneva kogemuse pakkus Opera Jazz.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 484 korda, sh täna 1)