Tiibur saarte ja mandri vahele sõitma ei sobi (10)

End ühistranspordihuviliseks nimetav vedurijuht Neeme Sihv väidab maavalitsusele saadetud kirjas, et kiirlaevaliiklusel oleks Väinemeres väga tugev potentsiaal, sest see omab jäävabal perioodil mitmeid tugevaid külgi. Tiiburite suureks plussiks võiks Sihvi sõnul pidada keskkonnasäästlikkust, kiirust ning liinide paindlikkust.

“Traditsiooniline kiirlaev või tiiburlaev on pigem kaduv nähtus, Läänemerel neid praktiliselt enam ei ole,” sõnas majandusministeeriumi lennundus- ja merendusosakonna juhataja Tarmo Ots.

Kiirlaevu ei saaks kasutada aastaringselt, sest nendega ei saa sõita jääs ning tugev tuul seab samuti nende liikumisele piirangud. Kiirlaevade efekt avalduks aga alles pikematel marsruutidel ning lühikesel liinil ei pidavat kiirlaeva opereerimine andma ajavõitu.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 836 korda, sh täna 1)