Viimane mohikaanlane: Kõrgelaid

Viimane mohikaanlane: Kõrgelaid

Foto: Raul Vinni

Nendel, kel vanust 30 aasta ringis, on vahest veel meeles, kuidas Väinamerel tossutasid vaikselt laevad, mille nime lõpus oli “-laid”. Nüüd on neist pidevalt liinil vaid Kõrgelaid, mis rügab sõita Saaremaa ja Hiiumaa vahet. Pea kõik teised on kas maha müüdud või naelteks tehtud.

Tänapäeva parvlaeva kapten istub mugavas tugitoolis ja keerutab käes kangikest, mis sarnaneb arvutimängude juhtkangiga. Istumine mugavam kui mõnel jalkafännil, kes nendel päevadel teleka ees taas kord mitmenädalast haigust põeb.
Kõrgelaiu kapten Tiit Jõgi liigutab seevastu suuri kange, millel on muu hulgas olemas sellised asendid nagu “вперед” ja “назад”. Rääkimata teistest kirillitsas siltidest loendamatutel nuppudel roolimajas. Kuid see ei takista Kõrgelaidu Triigi ja Sõru vahet sõitmast. Ikka pea 10 miili üks ots ja keskmiselt 9-sõlmese käiguga.

Ahelaid, Vohilaid, Harilaid, Kõrgelaid. Riias ehitatud perekond Laidude noorim võsu ongi Kõrgelaid. Sünniaastaks 1987. Mõeldud peamiselt sõjaliseks otstarbeks ehk siis tankide vedamiseks.
“Tollal oli kõikidel laevadel sõjaline otstarve,” kinnitab kapten Tiit Jõgi ja räägib, et isegi kalalaevadel olid kahurialused peal.
Edasi loe laupäevasest Saarte Häälest.

Telli leht toimetusest või internetist.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 587 korda, sh täna 1)