Teateid tindirindelt: Saagimi strateegiline kampaania (1)

Kõigepealt ütleks, et see, mida Anu Saagim peab strateegiliseks kohaks või selle varjamiseks vajalikeks abinõudeks, ei pruugi olla sama, mida ühiskonnas selleks peetakse.

Meediapilti vaadates tundub, et inimesed ei jaga Saagimi arvamust, nagu oleks hiljutisel Elu24 kampaanial poseerinud naisterahvas oma strateegilisi piirkondi piisavalt katnud. Ega seal fantaasia jaoks palju ruumi jäetud, kuid siiski piisavalt, et olla JOKK.
Ma ei hakka välja ütlema oma seisukohta, kas linnatänavatele jõudnud Elu24 plakatid on sündsad või mitte. Igaühel on selle kohta oma seisukoht ja väga raske on tõmmata piiri, mis on reklaami jaoks eetiline või esteetiline ja mis mitte. Las igaüks ise otsustab.
Palju olulisem on aga see, mida selle reklaamikampaaniaga saavutati. Ma arvan, et saavutati just seda, mida sooviti: skandaal ja kajastus meedias. Need on asjad, mida ajab taga meelelahutusuudiste portaal ise ja mis on olulised ka nende reklaami juures.

Kallid inimesed, mida te siis Elu24 reklaamilt oleksite oodanud? Pastelseid värve, päikest, laual jahtuvat leiba, muffineid ja kutsikaid? Olge ikka! Kiisu (inglise keeles pussy) te juba saite. Siinkohal tahaks ütelda hiljutise lugejakirja autorile, et siin pole mingit pistmist loomapilastusega, vaid hea maitse piiril kõlkuva paralleeliga kahe ingliskeelse mõiste vahel.
Tegemist on tüüpilise nõiaringi meenutava olukorraga, kus ühiskond on justkui millegi vastu ja meediagi üritab seda vastumeelsust võimendada, pasundades kõlvatust reklaamist oma kanalite kaudu. Seda tehes aga teenitakse tegelikult reklaamijate huve. See, mis praegu toimunud on, vastab kindlasti reklaami koostajate ootustele ja eesmärkidele. Iga kord, kui keegi siunab jalgevahele pistetud kellut või eksponeerib oma veebilehel kolmnurkset martiniklaasi, kõliseb euro Elu24 kukrusse.

Kas parem oleks siis vaikida? Vaevalt küll. Kui midagi ei meeldi, tuleks see ikka välja öelda ja võimalusel vältida ebameeldivate asjade kordumist.
Reklaami loojad peavadki aga kõndima õrnal jääl, sest infot täis maailmas muidu silma ei torka. Aina rohkem tundub, et reklaam ei saa enam olla staatiline asi kindlas ruumis ja ajas. Heal teatel on oma elu, ta muutub “viiruslikuks” ja väljudes oma looja mõjuvõimu alt, levib edasi läbi teiste kanalite. Saagimi strateegiline kampaania on seda suutnud.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 23 korda, sh täna 1)