Saare maavalitsus valis järgmiseks viieks aastaks Tallinna ja Kuressaare vahelise lennuliini teenindajaks AS-i Avies, mis hakkab saarlasi teenindama 18-kohalise Jetstreamiga.
“Mul on väga hea meel olla tagasi teid teenindava liini peal,” ütles Aviesi tegevjuht Allan Soll. “Oleme seda ka kogu aeg oma liiniks pidanud ja see, et ta vahepeal meie käest ära napsati, tundus ajutine situatsioon,” lisas ta.
Saare maavalitsuse ühistranspordinõunik Taavi Kurisoo ütles, et lennufirma Avies hakkab senise seitsme lennu asemel tegema nädalas üheksa reisi ehk maksimumi, mida riigi eraldatud toetusega oli võimalik saada. Praegu on veel otsustamata, kas lennureisid ei toimu teisipäeval või neljapäeval.
Maavalitsus küsis hankel osalenud firmadelt pakkumised ka 11 lennuga graafikule, kuid paraku jäi raha väheks, sõnas Kurisoo. Lisaks ei vastanud AS-i Estonian Air pakkumus nõutud tingimustele.
Maavalitsus maksab hanke võitjale ühe reisi eest riiklikku toetust 1906 eurot, AS Estonian Air küsis pakkumuses riiklikku toetust ühe reisi eest 3508 €. Praegu saab Estonian Air ühe lennu eest toetust 1988 eurot. Lennupileti hind jääb uue vedajaga ligilähedaselt samaks, kui praegu on, kinnitas Kurisoo.
Võrreldes eelmise lepinguga on sõlmitavas lepingus oluliselt karmimad leppetrahvid lepingurikkumiste eest.
Kurisoo sõnul hakkab AS Avies lendama 18-kohalise lennukiga Jetstream, mis läbib vahemaa Kuressaare ja Tallinna vahel umbes 40 minutiga. Estonian Air kasutanuks liinil 33-kohalist Saabi. Leping hanke võitjaga sõlmitakse 9. mail ja ilmselt tuleb uus lennufirma liinile 14. mail.
Hanke viis läbi maavanema määratud komisjon, kuhu kuulusid komisjoni esimees Taavi Kurisoo ja liikmed Agne Peetersoo, Jaan Leivategija, Jaanus Ojamets, Priit Rifk ja Mati Tang. Hanke tulemused kinnitas maavanem.
Estonian Airi praegune liinileping oleks kehtinud 2013. aasta septembrini, kuid see lõpetatakse poolte kokkuleppel tänavu maist. AS Avies teenindas Tallinna–Kuressaare lennuliini ka enne praegust vedajat, kuid 2008. aastal läbi viidud hankel sai ettevõttele saatuslikuks maksuvõlg.
Oh, Kuidas tahaks tagasi seda "vene aega", siis lendas 4-5 korda päevas lennuk ja nii tore oli , aga ei osanud siis seda head asja siis hinnata, nii loomulik oli ….
Väga hea uudis! Ehk saab lõpuks jälle lennukiga Tallinna :)
oleks turismi arengule palju kasulikum kui selle raha eest saaksid kõik võõrad TASUTA bussidega saaremaale sõita.
Welcome back, Tooru!
Kas Orissaarde nõudepeatust ei saaks?
est air paras ämber. miks üldse muudeti
Ketserlik arvutus: Ühe reisi eest 1906… nädalas 17 154… kuus 68 616 aastas 892 008.-
Tallinn-Kuressaare – 218 km.
1906.- jagada 18 reisija peale (oletame, et kõik reisid on täis) on 105.-
Bensiini hind on… 1,4
105 eest saab 75l bensiini. 10l/100 teeb 750km…. 15l/100… teeb 500 km…. Kas ei oleks ehk odavam anda inimestele bensiini? Inimesed hakkaksid küll kaklema, aga võiks ju nii, et Saaremaa täisealised autoomanikest päriskodanikud saavad Saare Maavalitsuselt talongid. Kõik ei saa… 9 reisi nädalas, 18 inimest pardal, teeb aastas 8424 inimest…
Käesoleva aasta 1. jaanuari seisuga elab Saare maakonnas 35 581 inimest, kellest 600 esindab teisi riike. Neist on määratlemata kodakondsusega isikuid 136. Vähem kui nelja inimese peale üks prii paagitäis aastas…
Kahju, et Estonian Air loobus sellest liinist. Rahvuslik lennufirma olnuks ikka uhkem värk. Pluss jätkulennu võimalused ning samuti suurem müügivõrk laias maailmas, mis võiks tuua turiste lisaks Tallinnale ka Kuressaarde.
Õnn ja rõõm, et EA-st lahti sai. Vähemalt lootus, et jälle lendama saab hakata. Indrek tõenäoliselt ise ei lenda, et sellist juttu ajab. EA lennud hilinesid tunde või jäid ära absoluutselt igal nädalal!
Suurepärane uudis, EA "maandab" end nüüd vähemalt Tartu liinil, mitte Kure vahel lollitades. http://www.tartupostimees.ee/821402/tehnilise-rikke-parast-jai-ara-veel-neli-tallinna-tartu-lendu/
Päeva parim uudis!
Indreku taolistele vana tõde: kui tahad Tallinnast edasi lennata ja õigeks ajaks sihtkohta jõuda, ära kasuta kunagi EA-d! Muide tänased teated Tartust kinnitavad järjekordselt seda.
Midagi positiivset ikka juhtub ka vahel :)
Maksku see pilet palju tahes, vähemalt saab kindel olla, et lennuk vähemalt 99% ajast lendab.
Hea uudis – olen 3 korda tööreisil olnud nii et pidi Tallinnast Kuressaare või vastupidi väike bussiga reisima kui lennuk ei lendanud ja kõik lepitud ajakavad ja ka Soome tagasi tulemisega suur jama. Nii et soovin, et lennuk nüüd lennaks nagu ajakavas on väljalõetud tormid jne.
Huvitav et teised nimed siinsinise värviga ja teised mustad?
Kas Omasaar annaks asjale selgituse või kas keegi luurab meid ???
to Miks värviga
Sinise kohta ei tea, aga kui kommnetaraija juhtub olema kommunist, siis on punase värviga.
…siis kollasega!
miks üldse oli vaja avies aet airi vastu vahetada. sellist jama, avies oleks võinud kogu aeg olla.