Kui mullu kaalus maanteeamet võimalust teha Virtsu sadamasse veel üks “lamav politseinik” ning ehitada olemasolevad künnised madalamaks, siis nüüd on lisakünnise ehitamisest loobutud.
Künniste teema kerkis üles mullu, kui maanteeameti tellimusel valmis OÜ-l Stratum Virtsu liiklusohtlike kohtade audit, mille lahendus nägi ette täiendava ülekäigu ning künnise ehk niinimetatud lamava politseiniku väljaehitamise.
Väinamere Liinid OÜ oli aga lisakünnise vastu, kuna karta oli, et see pärsiks laevaliikluse arengut. Hiljuti pöördus Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel uuesti maanteeameti poole ettepanekutega, kuidas võiks liikluskorraldust muuta. Näiteks palus ta analüüsida just künniste otstarbekust Saare maakonda ühendava parvlaevaliikluse ja Virtsu aleviku liiklusohutuse seisukohalt, arvestades laevaühenduse kaalukust regionaalse logistilise võimekuse tagamisel. Lisaks palus Treiel kaaluda võimalust künnised kõrvaldada.
Ta tõi välja ka probleemi, mis on ilmnenud sadamas bussireisijate teenindamisel. Nimelt puuduvad sadamasse sissesõidul bussipeatused, kus reisijad saaksid enne laevale minekut liinibussi minna. “Reisijate turvalisuse ja mugavuse huvides peaks olema võimalik enne sadama pääslat minna bussile, kuna laevalt mahaminekul vastassadamas ei oota bussid peatuses piisavalt kaua ja jalareisijad jäävad lihtsalt maha,” selgitas Treiel. Probleemi teravdab see, et laeva pardal ei ole ametlikku bussipeatust ja seal uusi reisijaid peale võtta ei tohi.
Oma vastuskirjas nendib maanteeameti Lääne regiooni juht Enn Raadik, et lähtudes auditi ettepanekutest ehitavad nad olemasolevad künnised pisut ümber. Täiendavaid künniseid nad aga ehitada ei kavatse. “Seoses künniste ümberehitusega ei peaks enam olema
maanteeameti Lääne regioonist sõltuvaid probleeme parvlaevade graafikujärgsel tühjenemisel ka olemasoleva ühe väljasõiduraja puhul,” märgib ta.
Saarte Häälele selgitas Enn Raadik, et vastavalt auditi soovitusele ehitavad nad olemasolevad künnised pikemaks, mis teeb raskeveokitele ja bussidele liikluse mugavamaks.
Tööd teeb tema sõnul OÜ Lääne Teed ja need loodetakse lõpetada juuni lõpuks. “Tööde ajal on väga lühiajalised liikluspiirangud ja need ei takista oluliselt sadamasse suunduvat ja sealt väljuvat transporti,” kinnitas ta.
Bussireisijate probleemi kohta selgitas ta, et enne sadamasse sissesõitu on tasulise parkla ees bussipeatus ühes ootekojaga olemas ning seda saaks kasutada ka laevale suunduvate busside teenindamiseks, kui korraldada neile täiendav pääsla parkla piirilt sadamakaile.
Kertu Kalmus
Muhu põhikooli juurde plaanitakse “lamavaid politseinikke”
Muhu vallavalitsus plaanib koolimaja juurde viivale teele paigaldada kaks “lamavat politseinikku”. Ettepanek sinna künnised paigaldada tuli Muhu põhikoolilt.
“See tee on küllaltki kitsas. Kui kaks autot tahab teineteisest umbes 50-ga mööda saada, siis see on ka kiirus selle teelõigu jaoks,” lausus Muhu põhikooli direktor Andres Anton (fotol näitamas tulevase künnise asukohta), lisades, et kuna tänavune aasta on kooli turvalisuse aasta, siis eelkõige paigaldatakse need künnised kooliõpilaste turvalisuse nimel.
Anton märkis, et “lamavate politseinike” paigaldamine on eelkõige ennetustöö. “Plaanis on ja teeme ära,” kinnitas direktor.
Kooli hoolekogusse kuuluv Ida-Saare piirkonnavanem, vanemkomissar Hillar Peegel lisas, et see on pimekäänuline lõik koolimaja juures ja kuigi seal väga suuri kiiruseületamisi ei ole, on see ikkagi ohtlik. “Saab kiiruse maha ja lastel on turvalisem,” tähendas Peegel.
Künnised on plaanis paigaldada lähiajal.
Ivika Laanet
See praamil bussi peale minek on viimasel aastal tösine probleem.Ja seda just Sebe bussidega,Saaremaa bussijuhid önneks ikka vötavad peale.
Asja teeb probleemiks just see,et kui buss praamil peale ei vöta,siis praamilt maha tuleb minna vasakult poolt,bussipeatus aga sadamas kai peal on paremal pool.Ja kuna paremalt poolt ei tohi ja pramimehed ei luba maha minna,siis ei saa ka kuidagi autodevoolust läbi,et bussipeatusesse jöuda.
Probleem on ka Kuivastus kohaliku bussiga,kuhu peale lihtsalt ei jöua ka joostes.Jäin hiljuti just sellest maha.Selle kohaliku bussi väljumisega kasvöi 5 minutit hiljem
Eelmine jutt jäi pooleli…
Seega köik ei läe mitte praamil olevale kiirbussile,vaid ka Kuivastu sadamas väljuvale kohalikule bussile,kuhu ka ei jöua.
Kui see buss väljuks 5 min hiljem,senise 9.40 asemel 9.45 ,siis jöuaks ka bussile.Samas peaks bussijuht ka veenduma,kas on praamilt tulijaid.Hiljuti läks mul nina eest see buss ära,mölemad lapsega jooksime ja bussijuht pidi meid tagapeeglist nägema,kuid läks siiski.Önneks tookord dispetšeri köne peale söitis sadama tagasi.Aga selle sama bussi peale olen näinud ka vanemaid inimesi minemas ja nemad juba ei jookse.
Inimlikkust on siin ilmas siiski vähe.
Ka praamimehed vastasid mulle ülbelt,et jäädki sest bussist maha,kuid maha praamilt peab minema vasakult poolt.
Miks on siis see jalakäijatele möeldud tee praamilt maha minekul tehtud vasakule poole,kui bussid peatuvad köik paremal pool???
jah aga osa inimesi on ise selleni viinud, et praamil bussi ei võeta (bussijuht vastutab) , pealetulijate hulgas on ka neid, kes on tundnud huvi toolitele jäetud võõraste asjade vastu ja seda enne, kui asjade omanik ise bussi jõuab !!!