Saaremaa lihatööstus tuleb suveks lagedale uute toodetega (6)

Saaremaa lihatööstus tuleb suveks lagedale uute toodetega

KLIENDID JUBA VAIMUSTUSES: “Raudnael, et neid tooteid meie poest leiab!” kinnitasid Anu Kuusk ja Külli Lilleoja Forsent Grupist, et Salme erakauplusest saab Saaremaa lihatööstuse uusi tooteid edaspidi kindlasti. Fotol ka Marko Mägi. Foto: Raul Vinni

Mullu üle 400 tonni suvetooteid müünud Saaremaa lihatööstus toob tänavu müüki kahte sorti uued grillvorstid, kaht sorti šašlõkki ja kolm uut grill-liha – kõik spetsiaal-selt suvehooajaks loodud.

Uuendusi on Saaremaa lihatööstusel (SLT) aga veel. Näiteks on šašlõkid sellest hooajast ämbrites, mida katab täies ulatuses suvine “Saaremaa Sea” motiiv. Ka lisatakse sealihašašlõkile edaspidi värskeid terveid sibularõngaid.
Uut on ka nn tavatoodete kategoorias – juba 1. aprillist leiab kauplustest spetsiaalsetesse paberkotikestesse pakitud Saare lihaveise täissuitsuvorste.
Uudistooteid eile klientidele tutvustanud SLT müügiosakonna juhataja Marko Mägi avaldas lootust, et tänavu tuleb sama soe suvi kui mullu. Sest kui suvi on kuiv ja soe, siis kipub inimene ikka rohkem aega looduses veetma ja ka enam liha grillima. “20–25 soojakraadi on suvetoodete müügiks kõige parem, siis inimene rändab mööda Eestit ringi ja õhtuti tavaliselt ikka ka grillib,” tähendas ta.

Kõige lustakam uudis ongi Mägi sõnul see, et šašlõkiämbrid on tänavuseks suvehooajaks uues kuues, mis peaks meele järele olema ka lastele. “Loodame, et nende puhul hakkavad ka lapsed vanemate ostueelistust mõjutama – kui šašlõkk söödud, võib laps puhtaks pestud ämbri endale liivakastis mängimiseks saada,” naljatas ta.
Grillvorstidest on uudistoodetena müüki tulemas Saare lihaveise lihast valmistatud toorvorstike (fotol), mis vääris äramärkimist ka Eesti parima lihatoote valimisel, ning kõrge lihasisaldusega kabanossi-tüüpi grillviiner kolme erineva juustuga – Gouda, sinihallitusjuust ja Parma.
Grill-lihadest on uus Saare Notsu grillkael, mille marinaadiks on kooslus kirsimoosist ja erinevaist maitseaineist. Uued tooted on ka Saare Notsu aba-grill, mille marinaad on kergelt karamellilaadne ja keskmise vürtsikusega, ning Põrssa koodigrill, mis on ainulaadne toode terves Eestis.
Šašlõkkide hulgas on hõrke uudistooteid kaks: Mägilase šašlõkk ja Maamehe peekonišašlõkk. Esimene neist on abalihašašlõkk suurte lõikudena, millele on lisatud kuivatatud maitsetaimed ja ürdid ning millel on kaukaasiapärane mekk. Teine on aga mahlane šašlõkk matsakatest peekonikuubikutest, millest SLT hinnangul võib hõlpsasti kujuneda Eesti rahva uus lemmik.
Müügiosakonna juhi sõnul on nende toodetel saarlaste näol ääretult lojaalne ostjaskond. “Siinkohal müts maha just kõigi saarlaste ees, teised lihatööstused tegelikult ei saa kiidelda sellega, et nende kodupiirkond oleks nii lojaalne oma tööstuse toodangu tarbija,” tähendas Marko Mägi.
Kõik uued tooted eile proovimiseks valmis küpsetanud-grillinud GO spaa restorani peakokk Toomas Leedu nentis, et ta on juba pikka aega olnud SLT toodete fänn. Leedu kinnitas, et ta pole iialgi nõus reklaamima ühtegi toodet, mille headuses ta ise kindel pole. “Nende toodete kohta võin aga öelda, et need on tõesti väga head,” märkis ta.


Mullu söödi 20 rekkatäit suvetooteid

Saaremaa lihatööstuse müügiosakonna juhataja Marko Mägi andmeil tootsid nad 2011. aastal suvetooteid ühtekokku 411 tonni. “Kui see autokoormatesse ümber arvestada, siis söödi suve jooksul kokku 20,5 suurt rekkatäit suvetooteid,” tõi Mägi võrdluseks.
Läinud aastal müüdi esimesed kogused kaupa ka Venemaale. Praeguse seisuga on SLT-l sõlmitud seal lepingud kahe kaubandusketiga, mis tähendab kokku enam kui 200 kauplust. Soomes müüb SLT oma toodangut Citymarketi poodides ja lähiajal on lootus sisse saada ka Prisma kauplustesse.
Sajaprotsendiliselt Eesti perefirmana tegutseva lihatööstuse käive oli mullu 17,4 miljonit eurot, mis võrdluses aasta varasemaga tähendas ligi 10-protsendilist kasvu.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 194 korda, sh täna 1)