Väinamere ületajate arv pöördus mullu tõusule

2011. aastal teenindasid laevad Lääne-Eesti saarte ja mandri vahelistel liinidel 1 769 821 reisijat ja 707 742 sõidukit.

Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel märkis, et sõidukite arv hakkas pärast 2009. ja 2010. aasta langusi taas kasvama. Kasvutrend ilmnes juba mais ja jätkus aasta lõpuni.
Treieli hinnangul on seejuures kindlasti oma osa teenuse kvaliteedi paranemisel – 2011. a suvel oli esmakordselt liinidel korraga kolm uut laeva ning pikki ooteaegu sadamates enam ei teki.

“Samuti on liiklus stabiilsem kui kunagi varem – tänu uutele laevadele on ilmastiku tõttu ärajäänud reiside arv muutunud varasemaga võrreldes peaaegu olematuks ning talvel reisid jääolude tõttu ka enam oluliselt ei pikenenud,” rääkis Treiel. Tänu uutele laevadele sai kehtestada ka liinide ajaloo tihedaimad sõidugraafikud. Kuivastu–Virtsu liinil rakendati esmakordselt 35-minutilise intervalliga sõidugraafikut kahe suure laevaga.

Laevaliikluse edasiseks tõhustamiseks ja mugavamaks muutmiseks käivad operaatori kinnitusel pidevad arendustööd. Kõiki kättesaadavaid ressursse ei ole Urmas Treieli sõnul praegu veel rakendatud. Näiteks peab pileti soetamine muutuma oluliselt lihtsamaks ja kiiremaks. “Sellele on ainult üks lahendus sõidukipileti ehk sillapileti põhimõttel, kus reisijate eest eraldi ei maksta. Nii saab vähendada ka sadamasse saabumise ajavaru, mis täna on vajalik piletimüügi- ja kontrolliprotseduurideks,” ütles Treiel.

Kuivastu–Virtsu liinil reisis 2011. aastal 1 286 910 inimest ja 520 374 sõidukit. Kuigi 2010. aastaga võrreldes vähenes reisijate arv 1,1%, kasvas samas sõidukite arv 2,6%. Rohuküla–Heltermaa liinil sõitis samal ajal 444 455 reisijat ja 172 261 sõidukit, mida on aasta varasemaga võrreldes vastavalt 0,2% ja 3,8% rohkem.

Saaremaa ja Hiiumaa vahelisel Triigi–Sõru liinil teenindati 38 456 reisijat ja 15 089 sõidukit. Reisijate arv küll kasvas 2,5% ja sõidukite arv vähenes 0,6%, ent liini kimbutasid talvised rasked jääolud, samuti jäi hulgaliselt reise ära halbade tuuleolude ja ohtlike sildumistingimuste tõttu Sõru sadamas. Kui ka Triigi–Sõru liini jaoks ehitada uus, kaasaegne ja ilmastikukindlam laev, tõuseks liini stabiilsus ja atraktiivsus operaatori hinnangul oluliselt.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 12 korda, sh täna 1)