Kuressaare linnavolikogu jaanuaris koos käinud komisjonid peavad motostaadioni rajamise ideed heaks, kuid seavad kahtluse alla asukohavaliku, sest müra hakkaks segama kohalikke elanikke. Motostaadioni pooldajad omakorda kinnitavad, et staadionist on rohkem kasu kui kahju.
“Rahandus- ja majanduskomisjon otsustas mitte algatada linna üldplaneeringu menetluse ettevalmistamist motostaadioni planeerimiseks ja kaaluda asukoha küsimust, arvestades maakonnaplaneeringut,” ütles komisjoni liige Laine Tarvis, lisades, et staadioni rajamise ideed komisjon toetab.
Linnakodanikukomisjon arutas samuti probleemi ja leidis, et vaatamata sellele, et asukoht on soodne ja noortel oleks seal ideaalne tegutseda, ei toeta nad linna motostaadioni ehitamise ideed.
Keskkonna- ja ehituskomisjon otsustas motokeskuse rajamiseks vajaliku osaüldplaneeringu koostamise edasi lükata arutamiseks mai-juuni koosolekul. Komisjon tegi volikogule ettepaneku korraldada samaaegselt testvõistlusega müra mõõtmine vähemalt Valguse tänaval. Lisaks soovitavad nad linnavalitsusel teha arendajale ettepanek jätkata paralleelselt tööd motokeskusele sobivate alternatiivsete asukohtade leidmiseks Saaremaal ja esitada komisjonile sellekohane kokkuvõte mais-juunis.
Kuressaare linnavalitsus palus linnavolikogu ja volikogu komisjonide liikmetel kujundada jaanuarikuu jooksul oma arvamus Roomassaare poolsaarele motostaadioni kavandamisest.
Linnapea Mati Mäetalu allkirjastatud paberil paluti volikogul võtta seisukoht, kas algatada üldplaneeringu menetluse ettevalmistamine ja esitada ühe asukohana Roomassaare poolsaar. Samuti küsitakse arvamust, kas rajada Kuressaarde koht, kus täieneksid noorte võimalused ja mida kasutaksid ka turistid, kuid samas võib tekkinud müratase mõjuda halvasti seal lähedal elavatele linnakodanikele ja mõjuda negatiivselt ka kuurortlinna mainele.
Motostaadioni arendajad on arvamusel, et motostaadionist saadav pikaajaline kasu kaalub üles raha, mida linn peaks omalt poolt kulutama, et see projekt teoks saaks.
Mürast rääkides on arendajate arvates tähelepanuta jäänud fakt, et täna on maailmas juba testimisel ja tootmises elektrijõul töötavad võidusõidumootorrattad. On ainult aja küsimus, millal need ka siin kasutusse võetakse.
tahate kullid minema ajada ?
Kui kehtestada summutitele müranõuded ( ka rallimasinatele) siis OK!
Praeguste lennuvälja sõitude esimeste päevade müra segav ka kesklinna kandis terve päev. Teise päeva sõidud normikohaste summutitega ei häiri.
Kas kusagil saab näha ka visiooniplaani? Enne arutamist peaks see ikka ka olema, kas ja kuhu see koos parklatega ära mahub. Muidu ainult jutt.
Mis on saanud kummipurustaja vabrikust sealsamas?
mõte motostaadionist on väga hea, aga kui tõesti arvestada inimeste rahu, siis oleks parem kui rada tehtaks sikassaare kanti, seal põlde kyll ju. ja elumajadest eemal.
Tehke Roomassarde! Lennukist hea vaadata!
kui tõesti arvestada inimeste rahu siis võiks ju kõik ehitised teha mandrile ja saarlased saaksid saarel rahulikult välja surra!
paremat kohta selleks ei ole ja rajamata ei tohiks seda tõesti jätta.
Nagu komisjonide otsusest nähtub, ei ole nad tõesti kuulnud elektri mootorrataste tulekust. Väga halb kui selline teadmatus nii toredale projektile saatuslikuks saab. Nõustun täielikult eelkõnelejaga, paremat kohta ei ole. Võib küll ehitada kuhugi karjääri või põllule, linnast 30 km kaugusele, kuid see ei hakka tööle. Tänaseks on see ära proovitud. Vähemalt motokrossi tasandil. Kui sind ei nähta, pole sind olemas.
Oht on, et kui sind nähtakse, siis on ka sind kuulda – siin ongi suurem probleem – rahvas kardab oma rahu ja vaikust kaotada.
Üle Eesti on igalpool krossiradadega probleeme olnud – ja neid inimesi leiab, kes sellega viitsivad protsessida. Pigem tuleks asi planeerimise ajal korralikult läbi mõelda.
lõpetage aina kahtlustamine ja tõrjumine.Koht on väärt,et rada plaanitud kohta teha ning pidades silmas ka autosõidu koolituste uusi arengusuundi(jää) ning erinevate põlvkondade tegemisi tehnikaspordi-harrastustustena.Müra on juba praegu kordades suurem(lennuväli,sadam,autotransport sadama -suurveosed)kui mõeldaval moostaadionil.Ei maksa unustada ka rahvusvahelist huvi ja võimalikke kaasnevaid investeeringuid.