Saaremaal hakatakse tootma eksklusiivseid puitkanuusid (8)

Saaremaal hakatakse tootma eksklusiivseid puitkanuusid

JUSTKUI FERRARI: Kas või mahagonist tehtava kanuu iga eksemplar on käsitöö ja unikaalne. Fotol olev laevuke on praegu veel viimistlemisjärgus.
Foto: Erakogu

Orissaares tegevust alustavad puitkanuude valmistajad loodavad, et nende toodang saab olema sama omapärane kui autotööstuses on Ferrari.

Saanud EAS-ilt 6121 eurot toetust, on firmas Xpert Veematkad OÜ hetkel käimas puidust kanuu prototüübile viimase lihvi andmine ja tootmise käivitamine. Soovi korral võivad veesõidukite sõbrad üsna pea endale kas või mahagonist kanuu soetada, millega siis vaikselt vetel libiseda.

“Kasutame nii kohalikku puitu kui ka väärispuitu, st mahagoni. Püüame huvitava koosluse loomiseks mitmeid eri liike sobitada,” selgitas Orissaares tootmist käivitava firma juht Pert Lomp. Kasutatavast kohalikust puidust nimetas ta kuuske, saart, mändi, kaske.

Lombi sõnul kujutab kanuu endast tänapäevaste materjalidega viimistletud veesõidukit, mis on mõeldud kasutamiseks peamiselt siseveekogudel ja rannikumeres. Veesõiduki pikkus on 4,5–5,5 meetrit, kandevõime ca 400 kg ja inimesi mahub kanuusse paar-kolm.

Puidust kanuud on Lombi kinnitusel praktiliselt hooldevabad veesõidukid, mis peaksid hinnanguliselt olema 30–40 protsenti kergemad kui plastikkanuud, kuid samas tugevamad.

Pert Lomp ei salgagi, et säärane kanuu ei tule mitte odav. Hinna tõstavad masstoodangu omast kõrgemaks just materjal, käsitöö ja iga kanuu unikaalsus.

“Hinnad kujunevad kindlasti kõrgemaks kui masstootmises olevatel plastikkanuudel. Ühe puitkanuu valmistamiseks võib kuluda kuni 400 tundi, olenevalt viimistlusest. Ent hinnad ei saa siiski olema ka kosmilised,” ütles ta.

Firma loodab turule tuua ka purjevariandiga kanuud, millega saab Lombi sõnul seilata kuni 20 cm sügavuses vees. Tegemist oleks siis trimaraani (kolmekerelise) ehitusega sõidukitega.

Esimesed kanuud on küll juba töös, kuid täismahus läheb tootmine lahti järgmise aasta alguses.

Pert Lomp märkis, et lisaks EAS-ile on nende arengus palju kaasa aidanud Saaremaal aktiivselt tegutsev Eesti väikelaevaehituse liit eesotsas Anni Hartikaineniga.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 338 korda, sh täna 1)