Kärlal startis Ott Tänaku ralliklubi (9)

Kärlal startis Ott Tänaku ralliklubi

SADAT MOODI SEADISTATAV: Ivar Tänak näitab “alasti” võetud ralliautole paigaldatavat tipptasemel amortisaatorit. Taustal seisab tuhandete kaladega kaetud GAZ.
Foto: Egon Ligi

Saaremaa ralli ajal, 6. oktoobril avati ametlikult Oti ralliklubi nime kandev tehnikaring. Motospordihuvilised noored said avamisel tutvuda ka Marko Märtini, Ott Tänaku ja Georg Grossiga ning nende WRC-autodega.

Mida oodata vanast kolhoosihoonest väikeses Kärla külas? Kindlasti mitte seda, mis nõukaaegsesse konteksti sobivast punasest, kuid värskelt värvitud uksest sisse astudes vastu vaatab. Puhtas garaaž-töökojas seisab viimase Eesti noortesprindi karika koju toonud Honda Civic, selle taga ootab “kalakasukas” veoauto GAZ järgmist võistlust.

Veel täiesti tavalise rohelise Lada taga üllatab aga uhiuus Ford Fiesta R2 – paljaks kisutud, nagu on ilmselt rüüstatud paljude rallihuviliste poiste isade rahakotid. Tegemist on autoga, mille sarnastega sõidavad maailmatasemel noored WRC akadeemias. Sellesse autosse istub ümber mainitud Civicuga noorte-sprindi võitnud 16-aastane Rasmus Uustulnd.

Kuidas selline masin Kärlale jõudis? Eestis alustamiseks suurepäraseid tingimusi pakkuva klubi taga on kohalik Tänakute rallidünastia.

Paremad võimalused kui Otil

Klubile oma nime andnud Ott Tänaku sõnul on poistele loodud päris head võimalused ralliga tegelemiseks. “Minul selliseid võimalusi ei olnud,” ütleb Tänak, lisades, et vähemalt teevad poisid midagi kasulikku. Ralliäss ise jõuab klubi tegemistes küll vähe kaasa lüüa, kuid ilmselt saavad noorte käsutusse minevad autod tema abiga testitud ja seadistatud.

Tegevusetust poistele tõesti ette heita ei saa. Pärast koolitundide lõppu ja koduste rehkenduste valmimist kihab töökoda jutusuminast ja mutrivõtmete kõlksumisest. Kohapeal vägesid juhatava Ivar Tänaku, Oti isa sõnul teevad ringis käivad kümme poissi, kellest enamik Kärlalt, autode juures kõik ise. Sellist asja ei ole, et keegi tuleb siia ja nõuab autot sõitmiseks, ütleb vana rallisõitja. “Paneme poisid autode juurde ise ehitama, siis jääb masinale ka enda hing külge.”

Kohe algajad suurtel rallidel sõitma ja välismaal käima ei hakka. “Kõigepealt tuleb laudauksega sõitma õppida,” ütleb Ivar Tänak. “Julgust võib sul ju olla, aga mõistust peab ka olema.”

Juba möödunud talvel oli Kärlal tehtud jäärada, kus huvili
sed said sõitmas käia. Tänaseks on muretsetud hulk autosid, mis motospordihuvilistel tuleb nüüd võistluskorda viia. Praegusel hetkel noortel õiget harjutamiskohta polegi, nähakse vaeva, et autod talveks jäärajale viimiseks valmis saaks.

Töökojast vaid mõne kilomeetri kaugusel asub aga ka Oriküla paarisrada, mis oleks algajatele harjutamiseks suurepärane koht. “Mis ta seal ikka rohtu kasvatab,” arvab klubi eestvedaja, masinatega saaks ju raja puhtaks lükata. Raja omanikega pole aga vastavat kokkulepet veel tehtud.

Poistelt raha ei küsita

Et kohalikust jäärajast kaugemal sõitmas käia, tuleb noorte sõitjate peredel oma rahakotirauad laiali lüüa, ent klubis käimise eest poistelt otseselt raha ei küsita.

Oma liikmemaksu tasuvad vanemad huvilised, kes tahavad vabal ajal aja peale võidu sõita. Samuti otsitakse aktiivselt sponsoreid. Poisi tasemele vastava auto muretsemiseks peab aga ka isal asja vastu huvi olema, vähemalt rahastamise huvi.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 341 korda, sh täna 1)