Saarlased osalesid Mulgi rallil

Nädalavahetusel sõidetud järjekordse Mulgi ralli muutis iseäralikuks asjaolu, et paralleelselt kahepäevase Eesti autoralli meistri- ja karikavõistluste eelviimase etapiga viidi samas ühel päeval läbi noorteralli meistrivõistluste ja tänavu ellu kutsutud E-Cup’i karikasarja teine etapp.

Ärevaid hetki jagus mõlemasse võistluspäeva, peaasjalikult küll teise. Öösel sadanud vihm lisas katsetele libedust ja seda sai osa võistlejaid omal nahal tunda kohe hommikuse katse viimastes kurvides. Väljasõidud sundisid katkestama nii mõnegi kõrgemate kohtade peale võistelnud sõitja.

Suurem jagu saarlastest jõudis finišisse

Neljarattaveoliste autode masinaklassides saarlasi ei võistelnud, küll aga kaherattaveolistel autodel. Neist võitles kruusateedel üldarvestuses kõrgema positsiooni välja N3-klassis Hondaga sõitnud Timmu Kõrge. Timmu Kõrge ja Erki Pints olid üldises pingereas 16. kohal ja klassis N3 teenisid nad välja kolmanda koha karikad.

Rahvuslike masinaklasside koondarvestuses olid kavas olnud 10 kiiruskatse kokkuvõttes kiireimad Sar-Tech Motor-spordi ridades võistelnud mandrimaa mehed Ago Ahu ja Kalle Ahu. E11-klassis sõitnud vendade Ahude järel kuulusid E-rühma teine ja kolmas koht aga saarlastele, vastavalt siis võistluspaaridele Lembit Soe – Ahto Pihlas ja Ken Torn – Riivo Mesila.

Klassis E10 olid Toyota Starletil võistelnud Soe – Pihlas finišis võitjaina 39,7-sekundilise eduga Torni ja Mesila ees. Samuti E10-klassis sõitnud Einar Soe – Tarmo Kaseorg olid üldises pingereas 38-ndal ja oma masinaklassis seitsmendal kohal.

E9-klassis lõpetasid äsjase rallivõistluse teise kohaga Karl Jalakas ja Rainer Laipaik. 17-aastane Pihtla noormees tunnistas, et teine koht tuli napilt: “Võitu oleks liigselt raske olnud saada, Lauri Reintam on ikkagi kiire ja tehnika ka vahest võimsam. Meil oli kolmanda kohaga juba korralik vahe sees, aga kuna teise päeva algul tuli palju apsakaid, siis kaotasime aega ja päeva lõpu tegi raskeks see, et sõitsime kolme amordiga – vasak tagumine kadus alt ära…”

Ken Torn säilitas edumaa

E-Cup’i karikasarja etapi võistlusraja läbisid laupäeval lühima ajaga Sander Siniorg ja Urmas Künstler, kelle edu lähimate konkurentide ees oli võistluse lõppedes 38,2 sekundit. Sander Siniorg lausus, et edu võtmeks oli stabiilne sõit. “Oma rolli mängis ka teiste ebaõnn. Endal läks ralli ilma suuremate probleemideta, tehnika pidas lõpuks lõpuni vastu,” lausus võitja. “Katsed olid väga huvitavad,” kirjeldas ta võistlusrada. “Oli just selline vahelduvus, et pool katset põhimõtteliselt täisgaasiga ja siis autolaiusel väga kurvilisel teel…”

Koos kaardilugeja Talis Perostiga teise koha välja võidelnud Allan Popov tunnistas, et etapivõiduni jõudnud konkurendid olid ilmselgelt kiiremad. “Võitu ei tulnud, kuna Sander oli seekord tõsiselt kiirem. Me üritasime küll kiiret sõitu teha, aga järelikult jäi sellest väheks,” sõnas rivaaliga sarnaselt Hondat roolinud Popov.

Üldarvestuse ja J21-klassi kolmanda kohaga lõpetasid äsjase ralli Ken Torn ja Riivo Mesila. Varem Allan Popovile kuulunud Mitsubishi Coldil sõitnud saarlasi jäi võitjatest lahutama 56,6 sekundit.

Allan Popov kommenteeris: “Ken kaotas sellepärast, et Type-R ralliautod on sirgete peal palju paremad. Meie autodel on rohkem jõudu. Aga ta on ikkagi tubli, suudab sõita väga kiiresti, sest kui vaadata tervet E-rühma, siis on ta nende seas väga kiire. Kui just Ago Ahu ja Einar Laipaiga bemme mitte arvestada.”

Samas olid Torn ja Mesila Eesti autoralli meistrivõistluste etapil üldises paremusjärjestuses 20. kohal ning klassis E10 kuulus neile teine koht, ent Popov – Perosti platseerusid absoluutarvestuses 21. kohale, jäädes rivaalidele alla 5,4 sekundiga.

Noorteralli meistrisarjas ajasid poisid aga punktiseisu pingeliseks. Kui varem oli Ken Tornil J21-klassis Allan Popovi ees 4-punktiline edu, siis nüüd kahanes see vaid ühele punktile. Popov lausus, et loodab napi kaotuse järgmisel etapil Hiiumaal enda kasuks pöörata.

Kui noorterallil võib tallinlane hea õnne korral saarlase alistada, siis õige tubli edu on Torn juba saavutanud E-Cup’i karikavõistlustel, kus ta asus liidriks pärast Türi rallit nii absoluutarvestuses kui ka EC1-arvestuses, kuhu kuuluvad rahvusliku rühma masinaklasside E9, E10 ja E11 autod. EC4-arvestuses, kus E-Cup’i karikavõistlustel antakse punkte Sport 1600-s ja Sport 2000-s võistlevaile noortele, jäi Ken Torn samuti endiselt liidriks. Allan Popovil teisena on kahe etapi järel konkurendist vaid kolm punkti vähem.

Rallihooaeg lõpusirgel

Eesti autoralli meistri- ja karikavõistluste viimane ehk arvult seitsmes etapp sõidetakse 7.–8. oktoobril Saare maakonna teedel. Kui tavapäraselt on Saaremaa ralli olnud Eestis viimane sportralli, siis tänavu korraldatakse veel üks võistlus Hiiumaal. E-Cup’i karikavõistlustele ja Eesti noorteralli meistrivõistlustele tõmmatakse eeldatavasti joon alla just 22. oktoobril Hiiumaal Käina ümbruses sõidetava ralliga.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 33 korda, sh täna 1)