Saarlane seisab Euroopas väikelaevaehituse arendamise eest (4)

Saarlane seisab Euroopas väikelaevaehituse arendamise eest

JÄRJEKORDNE JAHT ON VALMIMAS: Peeter Sääsk saab väikelaevaehituse arendamise eest seista nüüd kõigi Saaremaa ja Eesti väikelaevaehitajate nimel.
Foto: Egon Ligi

Euroopa väikelaevanduse erialaliite esindava organisatsiooni European Boating Industry (EBI) juhatusse valiti hiljuti Peeter Sääsk, kes on Saare Paadi tegevjuht ja Eesti väikelaevaehituse liidu juhatuse liige.

Peeter Sääse sõnul on rahvusvaheline koostöö Eesti väikelaevaehituse arengu seisukohalt elemen-taarne ja strateegiliselt oluline.

“Ühelt poolt vajame me infot väikelaevandust potentsiaalselt mõjutavate Euroopa tasandi otsuste kohta, teiselt poolt saame me vaid koostöö kaudu nende otsuste juures kaasa rääkida,” ütles värskelt valituks osutunud mees. Sääsk märkis, et suurem osa Eesti väikelaevaehitusest toimub Saaremaal. “Ehk siis põhimõtteliselt kõik, mis me EBI koosolekutel teeme, ongi väikelaevaehituse edendamiseks Saaremaal,” tähendas ta.

Kõige olulisem on Sääse sõnul EBI juhatuses olemise juures see, et saab kursis olla kõigi võimalike uute arengutega, mis väikelaevanduse alal toimuvad, ning kindlasti on tähtis ka see, et teemasse puutuvate seadusandluse muudatuste juures saab samuti sõna sekka öelda.

“Kogu Euroopa Liidus juhindub väikelaevaehitus ühest direktiivist. See määrab ära väikelaevaehituse korra. Neist normidest peavad lähtuma kõik Euroopa Liidu riigid, Eesti kaasaarvatud,” rääkis Peeter Sääsk.

EBI lähema aja üks suurem töö ongi Sääse sõnul nimetatud direktiivi ümbervaatamine. Selle käigus arvestatakse kõiki ettepanekuid, mis organisatsiooni liikmed on teinud. “Ses mõttes osaleb Eesti meie erialaliidu kaudu väikelaevaehitust puudutava seadusandluse väljatöötamisel,” selgitas ta.

Peeter Sääsk lisas, et väikelaevad ei ole inimeste jaoks esmatarbekaup. Majanduslanguse ajal on väikelaevade turg Sääse sõnul mõnevõrra kitsenenud ja turul on toimumas teatud ümberjagamised. “Tundub, et kalli tööjõuga maades nagu näiteks Soome, Rootsi, Saksamaa jne tootmine väheneb ja ma arvan, et tootmine võiks liikuda just meie suunas,” ütles Sääsk.

See on tema hinnangul hea võimalus, mida Eestis ja eriti just Saaremaal ära kasutada, et vastavat sektorit veelgi edasi arendada. “Nõudlus väikelaevade järele on turul kogu aeg olemas. Üldine nõudlus on majanduskriisi tagajärjel küll langenud, aga ma arvan, et Saaremaa jaoks on kogu see aeg võimalusterohke,” lausus Peeter Sääsk. Saaremaa kui väikelaevaehituse keskuse arengule tuleb Sääse hinnangul kasuks ka Tallinna tehnikaülikooli asutatud väikelaevaehituse kompetentsikeskus.

Nasval väikelaevaehitusega tegeleva Saare Paat AS-i jaoks on praegune aeg Peeter Sääse sõnul küllaltki pingeline, kuna suveks valminud jahid on klientidele üle antud ja uued lepingud alles sõlmimisel. Peale on aga tulemas suurem messide periood, mil saab oma toodangut näitamas käia, ning seega on ka lootust uutele tellimustele jälle rohkem.

European Boating Industry ehk EBI
EBI on loodud 2009. aastal eesmärgiga esindada just väikelaevaehituse, sadamate ja mereturismiga seotud tööstuse huve Euroopa tasandil. Selle aasta algul liitus ühendusega ka Eesti väikelaevaehituse liit ning praeguseks kuulub EBI-sse 19 Euroopa väikelaevaehituse erialaliitu. EBI peamised töösuunad on Euroopa väikelaevandust mõjutavate regulatsioonide ühtlustamine ja osalemine vastavas seadusloomes, oskusteabe ja tööjõu arendamine ning mereharrastuste populariseerimine.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 101 korda, sh täna 1)