Ralli meistrivõistlused jätkusid Võrumaal

Ralli meistrivõistlused jätkusid Võrumaal

VÕIDUKAD: Klassivõitjad Lembit Soe ja Ahto Pihlas. Foto: Rando Aav / rally.ee

Eesti, Läti, Leedu, Soome ja Venemaa võistlejate osavõtul sai 19. ja 20. augustil Võrumaa künklikel ja kurvilistel kruusateedel teoks Eesti autoralli meistri- ja karikavõistluste viies etapp, Lõuna-Eesti ralli 2011. Aastase pausi järel taas rallikalendrisse kantud autorallil startis 64 võistluspaari.

Avapäeval kavas olnud kolm kiiruskatset võitis koos saarlasest kaardilugeja Raigo Mõlderiga võistelnud rakverelane Georg Gross. WRC-autol sõitnud MM-Motorspordi ekipaaž reedese päeva lõpuks poolesaja parema hulka aga ei mahtunud, kuna nende sõiduajale lisati 2-minutiline karistusaeg.
A-rühma ralliautol kihutanud Georg Gross leidis, et määratud trahv ei olnud õiglane, ja otsustas laupäeval mitte jätkata. “Ei ole mõtet auto ressurssi kulutada,” märkis ta, lisades, et hakkab valmistuma nädal hiljem Lätis sõidetavaks Kuramaa ralliks. Seal lähevad eestlased rajale favoriitidena.

Saarlased ajasid olukorra teravaks

Rahvusliku E-rühma sõitjaist läks võistlusel favoriidina rajale Einar Laipaik, kaardilugejaks Siimo Suvemaa. Masinaklassis E11 tagarattaveolise BMW-ga sõitnud mehed olid heas hoos, pakkudes neljarattaveolistel autodel võitu jahtinuile arvestatavat konkurentsi. “Ega me katsetel väga palju kaotanudki. Esimese päeva avakatsel tuli kuues aeg ja seal oli varu palju,” sõnas kiirusega rahul olnud Einar Laipaik. “Mäletasin varasemast, et Lõuna-Eestis oli libedaga tunduvalt keerulisem sõita, aga seekord tuli paremini välja. Kiirus oli hea, kuigi teine päev vihma tõttu meid ei soosinud. Muidu oleks saanud 4WD-autodega võidu sõita, aga märjaga neile vastu ei saa.”

Oma arvestusklassis üheksast katsest seitse võitnud Laipaik klassivõiduni siiski ei jõudnud. Kõik algas sellest, et seitsmenda katse esimesel kolmandikul purunes autol vasak esirehv ja sealt märgiti talle üldarvestuse 28. aeg. Ülejäänud katsetel kümne kiirema sekka mahtunud saarlane kaotas rehvivahetuse tõttu aega ja hilines järgmisse ajavõtukontrollpunkti 11 minutit, saades seetõttu karistuseks minuti ja 50 sekundit. Asi sellega ei piirdunud, sest Sar-Tech Motorspordi võistlejad Lembit Soe ja Ago Ahu esitasid konkurendi vastu protesti, mille žürii rahuldas, määrates rehvivahetuse reeglite rikkumise eest 5-minutilise trahvi. Nii langesid Einar Laipaik ja Siimo Suvemaa üldjärjestuses neljanda kümne algusse ja E11-klassis kolmandaks.

“Nemad lootsid, et mind üldse maha võetakse,” arvas Laipaik. “Aga mina seda ei kommenteeri, sest pärast kaklust rusikatega ei vehita.”
Koos Ahto Pihlasega E10-klassis võitu jahtinud ja selleni ka jõudnud Lembit Soe sõnul läks Einar Laipaik rajale varurattata. “Ahud nägid seda. Kui meie küsisime, ütlesid nad, et polegi. Me teadsime, et nad on katkestanud, aga ühel hetkel tulid järele. Küll see uus rehv neile toodi,” rääkis Soe. “See oligi protesti sisu – väitsime, et Einar läks ilma varurehvita, aga kusagilt see tuli…” Lembit Soe avaldas samas lootust, et võistlusolukorras juhtunu ei kandu sealt kaugemale. “Sport on sport.”
“Auto oli hea, aga teise ringi ajal oli pori palju. Bemmidele kaotasime sekundi kilomeetri peale,” kommenteeris Toyota Starletit roolinud saarlane oma sõitu.

Kõik saarlased finišis

Keerulistes oludes sõidetud rallil, kus avapäeval tuli kihutada paksus tolmus ja teisel päeval vihmasajus ja libedail teedel, õnnestus kõigil saarlastel auto tervelt finišisse tuua. Kuigi mitte kõige säravama tulemusega, ent laia naeratusega jõudsid Võru linnas laupäeva õhtul finišisse Ladaga sõitnud Rando Turja ja Ain Sepp. Ladal võistelnud meestele kuulus üldises pingereas 34. koht, klassis E10 olid nad viiendad.

Samas masinaklassis sõitnud noorem konkurent Ken Torn oli koos kaardilugeja Riivo Mesilaga märksa kiirem. Mitsubishi Coldiga võidusõidul osalenud saarlased kaotasid 104,7 katsekilomeetri läbimise järel klassivõitjaile Lembit Soele ja Ahto Pihlasele ühe minuti ja 49 sekundiga, kindlustades seeläbi endile E10-klassis kolmanda koha.
N3-klassis teenis teise koha karika välja tänavu Hondal võistlev Timmu Kõrge. Koos Erki Pintsiga sõitnud saarlane lõpetas 13. Lõuna-Eesti ralli 17. kohaga. Oma masinaklassis saavutasid nad Markus Abrami ja Jarmo Võsa järel teise koha.

Tartlane Raul Jeets sai esimese rallivõidu

Raul Jeets – Andrus Toom startisid teise päeva liidritena ning suutsid lõunase hoolduspausi ajaks oma edu Kaspar Koitla ja Andres Otsa ees suurendada 18,7 sekundi peale. Viimased kolm katset võitsid lätlased Jānis Vorobjovs ja Guntars Zicāns, kes kindlustasid endale sellega Lõuna-Eesti ralli absoluutarvestuse ja klassi N4 kolmanda koha.

Koitla ja Ots tegid viimasel kolmel katsel meeletu lõpuspurdi, kuid sellest rallivõiduks ei piisanud, puudu jäi 0,1 sekundit. Võidu võtsid tartlased Jeets ja Toom, kellele see oli sportrallikarjääri esimene absoluutvõit ja ühtlasi ka esimene võit klassis N4. “Uskumatult hea tunne on,” ütles tammepärja kaela saanud Raul Jeets. “Lõuna-Eestis võita oli meie jaoks oluline, kuna oleme ise Andrusega Lõuna-Eesti mehed.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 43 korda, sh täna 1)