“Saaremaa” vajus kreeni (3)

Reedel viibis parvlaev Saaremaa väljumine 10.15 reisile Virtsust umbes tunni võrra, kuna laeva laadungit tuli laadimise lõppjärgus ilmnenud kreeni tõttu korrigeerida. Kuna suurte laevade sildumiskohti on vaid üks, ei saanud ka parvlaev Muhumaa autosid peale võtta.

OÜ Väinamere Liinid teenindusjuhi Anu Hiiuväina selgituste kohaselt oli nimetatud reisile sadamas suuri sõidukeid hinnanguliselt poolteise avatud autoteki jagu, mistõttu laaditi avatud tekile ainult suuri sõidukeid.
Veokite paigutamisel arvestatakse ka nende koorma raskusega, kuid osa sõidukeid osutus tavapärasest raskemateks ja need sattusid laadimisel ühele küljele.

“Kreeni tekkimisel otsustas kapten ohutuse tagamiseks, mitte väljuda ja laev alustas kohe tasakaalustavat vee ümberpumpamist, mis vähendas küll kreeni, kuid ei kõrvaldanud seda piisava aja jooksul täielikult,” rääkis Hiiuväin. Et taastada normaalne sõidugraafik kiiremini, pööras kapten laeva ringi, osa rasketest veokitest laaditi maha ja nende asemele võeti kaks bussi ja sõiduautosid. Reis, mis pidi väljuma 10.15, väljus 11.20.
Samal ajal alustas oma graafikujärgset liikumist Muhumaa, mis pidi väljuma Virtsust 10.50 oma esimesele reisile.

Kuna Saaremaa oli sadama ainsa nn töökai ääres ees, ei saanud Muhumaa samal ajal sõidukeid pardale võtta ja väljus esimesele reisile tühjalt, et graafikujärgselt võtta pardale sõidukid Kuivastust.
Mõlemas sadamas on praegu üks kaikoht uutele laevadele sõidukite peale- ja mahasõiduks. Täiendavate sildumiskohtade ehitamine on AS-il Saarte Liinid juba plaanis.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 37 korda, sh täna 1)