Saaremaal (ja ka Muhumaal) on mõned asjad, mis on aegade jooksul lausa kultusekihiga kaetud saanud. Üks nendest on kindlasti värske lest või selle suitsutatud variant. Usutavasti satub iga suvi saartele mõni kaugelt tulnu, kes suitsulesta maitsta saades natuke aru kaotab ja ila tilkudes kala sisse vohmib. Kena vaadata kohe.
Lestakala peaks olema selline asi, mida ei peaks Saaremaalt tikutulega taga otsima. Kahjuks näitas ka Saarte Hääle väike uurimine, et nii mõneski kaupluses seda sorti kala ei leidu. Norra päritolu lõhekala leiab küll igalt poolt. Jutt, et nädalavahetusel pole kalurid tööl ja kala pole, ei peaks ühe kaupmehe suust küll välja tulema. Kui on nõudlust, küll siis leiab kaupa ka esmaspäeva varahommikul.
Saaremaal (seda poogiti vägisi ka Muhumaale külge) tehti kalli raha eest kaubamärk, mis tõele au andes ülemäära suurt kiidulaulu seni kuulnud pole. Ehk peaksime kallite brändide asemel hoopis mõtlema selle peale, et turist tunneks meie paika nende asjade järgi, mis on meile igiomased. Sel juhul peaks see kaup muidugi alati ka letis olema.
http://www.merepaevad.ee/img/logo2.jpg
nujah, see on ju lest mis lest, mis sest, et paberil, kuid veel mitte suitsu lest!
Huvitav kas ö täht ütleks ka mõnele kaugelt tulnud turistile midagi?
Kirjutis on küll lestast ja Saaremaa suitsulestast aga kuna pealkiri on Saaremaa brändist, siis meenus esimese asjana üks kirjutis ligi 10 aastat (so enne SH aega) vana kirjutis usutlus teisest ajalehest.
Kirjutises on muu hulgas juttu ka Saaremaast, Saaremaa mainest, Saaremaa mainekujundusest, haigest mainekujunusest ja just usutluse lõpus on see osa, et kuidas luua see “Saaremaa bränd” – esimese asjana tuleks hoiduda “WellCOMEtoESTonia” brändi loomisel tehtud vigadest. Aga võta või jäta – täpselt see, millistele asjadele seal usutluses viidati – täpselt need vead ka “Saaremaa Brändi” loomisel tehti.
Aitäh, A-tähe spetsialistid!
Kirjutis on siis:
http://www.meiemaa.ee/?content=artiklid&artid=10388