Alar Tamm: Alkoholireklaam – keelata või mitte? (2)

Alkoholireklaami keelustamine, samuti alkoholimüügi kitsendamine on olulise mõjuga samm laste ja noorte riskikäitumise ja alkoholi tarbimise piiramiseks. Seega on põhjendatud ja vajalik riigi poolt tehtav otsustav samm seadusandluse kaudu rangemalt piirata alkoholireklaami ja -müüki.

Laste kasvatamismallid tulevad kodunt, aga suhtumine lastesse tuleneb laiemalt riigi kaudu. Riigi hool ja vastutus ei saa kõikuda ega olla laste ja noorte elukeskkonna kujundajana ebakindel. Peame jätkuvalt edendama tervisekäitumist ja kaitsma peresid alkoholi laostava mõju eest.

Eesti karskusliidu esimees Lauri Beekmann: “Alkoholi reklaamimine on otseselt seotud alaealiste alkoholi tarvitamise suurenemisega.” Reklaami keelustamine on omamoodi märk, mille kaudu valitsus näitab, kui tõsiselt alaealistega seotud alkoholiprobleemi siiski võetakse.

“Eesti televaatajate jaoks on kõige vaadatavamad ikka oma kohalikud kanalid. Muidu oleksid alkoholitootjad oma reklaami ju juba ammu mujale suunamas,” ütles Beekmann.

Samas taunivad MTÜ Lastekaitse Liit ja Eesti karskusliit AVE Õllesummeri kampaaniat, mis kutsub äsja täisealiseks saanud noori üles tähistama oma sünnipäeva Õllesummeril ja pakub neile selleks tasuta sissepääsu. Õllesummer ei ole kindlasti kogupereüritus ja seal ei ole kohta lastele.

Kuvand suurüri-tuse taustal pereüritusest või kultuuriüritusest on eksitav ja nihestab meie väärtusi ühiskonnas. Eelkõige saavad siin eeskuju näidata korraldajad ja lapsevanemad, sest alkohol ja lapsed ei sobi kuidagi kokku.

Alar Tamm
MTÜ Lastekaitse Liit juhataja


KOMMENTAAR
Ärakeelamine ei anna tulemust

Anneli Tõru
puhkusel viibiv ametnik
Lapsevanema ja kogukonna liikmena arvan, et kõiksugused radikaalsed otsused ja ärakeelamised ei vii soovitud tulemuseni. Natuke vanemad inimesed mäletavad ehk veel Gorbatšovi kuiva seadust – inimesed osutusid äärmiselt leidlikeks:)

Reklaam üksi ei aja kedagi jooma, asi on väärtushinnangutes ja need pannakse paika peamiselt kodus. Oma esimesed ristsed kokkupuutest joovastavate jookidega saavad ju kõik, kes varem, kes hiljem, küsimus on pigem edasises käitumises. Vanemakasvatus ja -haridus on olulised märksõnad…


Teretulnud ettepanek

Piret Tenno
Kuressaare linnavalitsuse sotsiaalnõunik
Minu isiklik arvamus on, et alkoholireklaami keelustamine on väga teretulnud ettepanek, kuna alkoholi tarvitamine alaealiste seas on jätkuvalt aktuaalne ja terav probleem. Reklaam on enamjaolt ju välja töötatud sellisena, et ta toodet kõige paremini müüks – see tähendab, et ka alkohol näeb reklaamis välja ahvatlevalt süütu janukustutajana, mitte inimese tervise laastaja ja tema elu allakäigu põhjustajana.

Olen nõus seisukohaga, et riigi hool ja vastutus ei tohiks olla ebakindel ja alkoholireklaami keelustamise kaudu oleks valitsus ka midagi väga konkreetselt panustanud oma riigi inimeste tervisekäitumise edendamisse.

Täna on meie riigis kahjuks juba liiga palju peresid, kellele alkoholitarvitamine on oma laastava jälje jätnud: lapsevanema(te) alkoholisõltuvus – purunenud pered – sealt omakorda laste endi ennasthävitav käitumine ja sellega kaasnevad muud probleemid. Väikese hääbuva rahvana ei tohiks me mingil juhul kaasa aidata alkoholireklaamiga kaasnevate probleemide süvenemisse.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 55 korda, sh täna 1)