Eile oli kuu viimane päev ja Eesti Energia (EE) ausa (ehk ka lihtsameelse) kliendina hakkasin juba varahommikul oma tarbitud elektri näitu teatama.
Nimelt on mul energiafirmaga sõlmitud lepingus kirjas, et näit tuleb neile teatada iga kuu viimasel päeval. Lisaks ilutses EE koduleheküljel reklaamihõnguline lubadus: Teatage elektriarvesti näit internetikeskkonnas ajavahemikus 29.05–03.06.2011, nii osalete elektrijalgrataste loosimisel.
Mida aga teha ei olnud võimalik, oli EE-ga sõlmitud lepingust tuleneva kohustuse täitmine. Tarbitud elektri näitu polnud võimalik veebikeskkonnas teatada! Ühesõnaga, kordus sama lugu, mis leidis aset 30. aprillil. Tookord suhtusin asjasse mõistvalt: EE esindajad teatasid ju pidevalt, et neil on käivitamisel uus kliendisüsteem, mistõttu võib klientide teenindamisel esineda tõrkeid.
Arusaamatuks jääb aga, et kõik see kordub uuesti kuu aega hiljem. Ja kas EE koostab nüüd taas mulle elektriarve mingi ebamäärase PROGNOOSI alusel? Nii väga tahaks EE klienditeeninduselt (õigem oleks vist öelda kliendiMITTETEENINDUS) küsida: kuidas käituksid nemad, kui näiteks mõne kaupluse müüja teatab teile, viidates tehnilistele raskustele kassaaparaadi töös, et koostab arve mitte teie ostukorvis olevate kaupade hinna alusel, vaid oletatava tarbimise või, nagu EE klienditeenindus seda nimetab, PROGNOOSI alusel? Kas see ongi turumajandus EE stiilis? Ja kas säärane prognoosi järgi arvete koostamine on üldse seaduslik?
Ja veel: miks paneb EE oma veebileheküljele tarbijat eksitava reklaami (à la “teata näit internetikeskkonnas”), kui selles reklaamis lubatud toiminguid ei saa sooritada?
EE ametlikud esindajad (viimati juhtusin neid kuulama 30. mail Vikerraadio saates) väidavad, et kuu lõpupäevil ja uue kuu alguses on näitude teatamise tippaeg, mistõttu klienditeenindus on üle koormatud. Kas Eesti on siis tõepoolest niivõrd suur riik, et maailmas ei leidu lahendusi, kuidas teenindada enam-vähem kvaliteetselt 1,4 miljonit inimest? Mujal maailmas elab umbes niipalju inimesi ühes korralikus linnas.
Kõigest sellest saab vist teha vaid ühe järelduse: EE klienditeenindus ei tule oma tööga toime, sest nad ei ole isegi võimelised kokku lugema, kui palju on neil reaalselt tarbijaid. Vastasel korral ei oleks säärast nn süsteemi umbejooksmist lihtsalt toimunud. Jääb vaid loota, et see tsirkus EE moodi siiski peagi lõpeb.
Kuupalk 300 eurot:siis on aeg osta tuulepark.
Kes teenib kuus kuni kolmsada eurot see ei saa lubada endale sellist luksust,et kulutab oma madalat palka elektri ja küttearvete maksmiseks.Tal tuleb naabritega moodustada energiaühistu-tarbijaühistu ja siis osta elektrituulikud ja päikesepaneelid(või üheskoos ise need valmis klopsida) sest siis pole enam vajadust kulutada oma niigi madalat kuupalka energiamonopolide nuumamiseks.
Niisiis,madalapalgalised ostke tuuleparke ja päikesepaneele sest siis saate ka kõhu täis ja lubada endale mõne õlle kah.
Kui mitu inimest tuleb kokku saada,et osta tuulepark? Noh ühe küla või linnaosa jagu.Kuid piisab ka kui ühe maja elanikud moodustavad energiaühistu ja ostavad oma maja katusele mitu väiketuulikut või ühe keskmise tuuliku ja päikesepaneelid,variante on palju.
Selle jutu mõte on selles,et elektrit ja kütet ei tohi osta-tuleb ise toota elektrit ja toasooja.
Teadlaste hinnangul langeb maapinnale nii suur hulk päikeseenergiat, et Eesti-suurusest alast piisaks kogu maailma energiavajaduse rahuldamiseks.
http://www.arileht.ee/artikkel/377069?lk…
Selle asemel,et osta elektrit tuleks moodustada tarbija ühistud ja paigaldada igale elamurajoonile omad tuulikud ja päikesepaneelid.
Saarte Hääl kirjutas kuidas saab elektrit tasuta ja ka tuba kütta tasuta.
http://www.saartehaal.ee/index.php?content=artiklid&sub=41&artid=25253&sec=1
“Tuuliku tasuvusajaks prognoosib tehas 7–8 aastat ja kestuseks
20 aastat.”
See annab siis 12-13 aastat elektrit tasuta.
Nõnda saabki elektrit tasuta.Arvestad välja tasuvusaja ja peale
tasuvusaega saab elektrit tasuta.Noh kui juba elekter on tasuta käes
siis tänu sellele saab ka transporti tasuta ja maja kütta tasuta
jpms.Sama lugu on päikesepaneelidega.
Oma kodu tarbeks pole nõnda võimast ja kallist tuulikut vaja.
Piisab kui osta magnetid mis maksavad 80 eurot ja traadid mis maksavad 20 eurot ja sellega saab kolmekilowatise tuuliku.Noh teed neid kolm tükki ja sellest piisab:www.scoraigwind.com
Päikesepaneelide ehitamise õpetus on http://www.instructables.com
Olen samuti Eesti Energias pettunud.Täna hommikul ei saanud löögile.Kui elekter ära läheb,siis sama lugu,teata meiliga,kus see meil saab olla kui elektrit pole.eelmine nädal ole Kuressaaares Ristikus kahel korral elekter ära. Teatasin ja ootama pidi mitu tundi.Teatasin ka arvatava vea põhjuse ja mulle lubati tagasi helistada,kuid siiani ei kippu ega kõppu ja pole ka viga parandamas käidud.Hind tõuseb iga poole aasta tagant.Olen nõus maksma,kuid siis peab olema ka vastav teenus.
Miks EE peaks käituma väärikamalt, kui Eesti valitsus ja riigikogu? Kui on võimalus niisama raha tasku pista, siis teevad seda kõik. Selle eest, et asjad ei tööta või neid pole olemas, saadakse veel ka suured preemiad.
eraettevõtte, riigi kontrolli all :)