Nasva liiklus pööratakse kolmeks kuuks pea peale (1)

Nasva liiklus pööratakse kolmeks kuuks pea peale

 

Sellesuvine Saare maakonna suurim tee-ehitusprojekt toob endaga kaasa liikluskorralduse muutuse neile, kes soovivad sõita Sõrve sääre poole.

Tavapärased tee-ehitusega kaasnevad kiirusepiirangud on igaühele juba teada ja erilist segadust ei tekita. Viiekilomeetrise teelõigu remont Kuressaarest Nasvani päädib aga Saaremaa ühe tuntuma silla ümberehitamisega Nasva jõel, mistõttu tuleb suvel kasutada ajutist silda ning suuremad sõidukid peavad Sõrve pääsemiseks hoopis Kogulast läbi sõitma.

Ajutine sild

Eile ajakirjandusele suviste teetööde uut liikluskorraldusskeemi tutvustanud maanteeameti Lääne regiooni peaspetsialist Toomas Magus ütles, et Nasva sild pannakse kinni juuni alguses ja avatakse taas augusti lõpus. Seni tuleb kasutada ajutist silda, mis rajatakse üle jõe ligikaudu 700 meetrit praegusest sillast mere pool, selle paiga lähistel, kus merest liiva kaevandatakse.

Magusa sõnul on ajutine sild ühesuunalise liiklusega (liiklust reguleeritakse ajutiste fooridega – toim) ja mõeldud kuni 10-tonnise massiga sõidukitele. Suuremad sõidukid peavad aga kasutama Sõrve jõudmiseks marsruuti Kuressaare–Kogula–Tehumardi. “See ongi seetõttu eriline, sest nii pikka ümbersõitu tavapäraselt ei ole,” märkis Magus, et Sõrve säär on oma geograafiliselt eripäralt selline, et mingit muud otsemat teed mööda sinna ei saa. Magus lisas, et kes tahab suvel Mändjala randa sõita, peab arvestama, et sõit võtab tee-ehituse tõttu rohkem aega.

Jalakäijate jaoks rajatakse väljavahetatava silla juurde siiski ajutine jalakäijate sild. Jalamehed pääsevad seega pooleteise kilomeetrise ringi tegemisest, et üle jõe saada. Toomas Magus märkis ka, et liinibussid mahuvad massipiirangu sisse ja seega bussiliikluses midagi ei muutu. Uue ajutise silla pealesõitude ehitamine algab juba lähinädalatel.

Tee- ja sillaehitusel omanikujärelevalvet teostav Aleksander Kollo selgitas, et uus sild tuleb metallkonstruktsiooniga ning seal on lisaks sõidukitele omaette rajad ka jalakäijatele ja ratturitele. Sild hakkab paiknema ka veidi madalamal kui praegu, samas saab metallkonstruktsiooniga silla ava olema praegusest kõrgem.

Sillalt vettehüppeid harrastavate poisikeste vastu mingeid erimeetmeid Kollo sõnutsi plaanis pole, kuigi ka tema kinnitas, et kaluridki on märkinud, et poisikeste tembud on ohtlikud. Toomas Magus lisas, et selle teemaga tegeletakse ja ehk nuputatakse tööde käigus midagi välja.

Raskemate kui 10-tonniste sõidukite ümbersõidu kohta tõdes Magus, et neil sõitjatel tuleb Kogula–Tehumardi lõigul ka 7–8 km sõitu kruusateel. See tingib ka selle teelõigu tihedamat hooldust, kuna liikluskoormus suureneb seal tunduvalt. Aleksander Kollo nentis, et arvatavasti tuleb vähemalt pärast iga vihmasadu hooldus seal ette võtta.

Maaliline rattatee

Teeremont saab alguse Kuressaare linna piirilt ja lisaks maanteeremondile rajatakse Nasvani (sillast veel 600 m edasi – toim) ka kergliiklustee, mis hakkab Loode tammikus maaliliselt tammede vahel looklema. Kogu kergliiklustee saab ka valgustuse ja Loode tammikus asuv parkla asfaltkatte. Samuti läheb korrigeerimisele rahvasuus lahtede vaheliseks teeks nimetatava tee ja Sõrve maantee ristmik, kuhu rajatakse ohutussaared ja muudetakse ka kõrvaltee peateele suundumise trajektoori, viies selle peateega rohkem risti.

Nasvale ehitatakse lisaks vasakus teeservas kulgevale kergliiklusteele paremale poole teed äärekiviga kõnnitee. Aleksander Kollo ütles, et samaaegselt teeehitusega paigaldatakse Nasval ka vee- ja kanalisatsioonitorustik, mis toob elanike jaoks kaasa rohkemgi ehitustöid. “Iga ehitus toob endaga kaasa kitsendusi ja ebameeldivusi,” sõnas Kollo ja lisas, et muidugi proovitakse teha kõik, et ehitus läheks võimalikult valutult.

Nii näiteks istutatakse tee-ehitusele ette jäävad hekid ümber. Maha võetakse ka mitmeid puid. Kaarma vallavalitsuse arendusspetsialist Aare Saar selgitas, et puid ei võeta maha mitte ainult tee-ehituse pärast, vaid ka selleks, et asula tänavavalgustus korrektselt töötaks. Kokku läheb ehituse käigus kogu trassi pikkuses mahavõtmisele üle 90 puu.

Tööde kogumaksumus on 3,5 miljonit eurot (54,7 miljonit krooni) ja töid teostavad silla osas Teede REV2 ja maantee osas Nordecon. Tee-ehituse projekt peaks valmima 15. oktoobriks.

Toomas Magusa sõnul on projekti maht võrreldav Kuressaare ümbrusse rajatud kergliiklusteede omaga. “Kindlasti on see (Nasva – toim) keerulisem,” märkis Magus. Aleksander Kollo lisas omalt poolt, et ega aegagi ole üleliia. “Kui maakeeli öelda, siis ega molutada ei saa jah,” ütles Kollo lähiajal alustatavate tööde kestuse kohta.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 35 korda, sh täna 1)