Eesti Energia uues kliendiinfosüsteemis võib suure töökoormuse tõttu esineda häireid ja katkestusi, peamiselt e-teeninduse ja SMS näidukanali töös.
“Palume klientidel võimalusel eelistada Eesti Energia arvutatud prognoosnäitu. Prognoosnäidu arvutab Eesti Energia kliendile automaatselt, omalt poolt ei pea klient selleks midagi tegema,” teatas Eesti Energia pressiesindaja Marina Bachmann.
“Saame näiduteatamise perioodidel paari päevaga näidud mitmelt sajalt tuhandelt kliendilt, mistõttu peavad meie infosüsteemid suutma töötada väga suurel koormusel. Esimestel kuudel võib nende töös siiski esineda lühiajalisi tõrkeid,” selgitas Eesti Energia juhatuse liige Margus Rink.
Prognoosnäidu arvutab Eesti Energia kliendi varasemate perioodide tarbimise alusel. Näiteks aprillikuu tarbimise prognoosi aluseks võetakse konkreetse kliendi tarbimine viimase 12 kuu jooksul.
Praktika näitab, et enamiku klientide puhul võivad reaalne tarbimine ja prognoos erineda vaid mõnevõrra, kui märkimisväärselt muutub koduste elektriseadmete hulk või suureneb-kahaneb pereliikmete arv.
Prognoosnäidu alusel tasub elektriarveid praegu rohkem kui 100 000 Eesti Energia klienti ning sellise lahenduse eelistajate arv on aasta-aastalt kasvanud.
Kui rike on energiamüüjate poolne, siis oodake tarbija rahaga niikaua, kui oma rikked likvideerite. Ei ole eetiline ühepoolselt koormata tarbijaid sunniviisiliselt mingite prognoostasudega. Oodake oma raha, nagu me oleme pidanud ootama elektrit pärast ettenägemata katkestusi.