Maxima pakub klientidele lisateenusena kiirlaenuvõimalust (5)

Vastuoluline kiirlaenude teema on pärast majandussurutist taas päevakorral. Läinud nädalast hakkasid kiirlaenu pakkuma Maxima keti suuremad kauplused, nende hulgas ka Kuressaare Maxima.

Kaupluses käib asi lihtsalt ja kiiresti – Maxima töötaja küsib kliendilt vajalikud isikuandmed, mis ta sisestab programmi pärast seda, kui klient allkirjastab nõusoleku oma andmete töötlemiseks. Laenuotsuse võtab vastu Credit24 pärast laenutaotluse läbivaatamist ja sellekohane vastus saadetakse kliendile SMS-iga juba 15 minuti jooksul.

Laenufirma Credit24 esindajad kinnitasid vahetult pärast uudise teatavaks tegemist ETV uudistesaate “Aktuaalne kaamera” vahendusel, et tegelikult ei ole vahet, kus klient laenu vormistab, kas kaupluses kohapeal või interneti vahendusel, sest intressimäär on laenul ikkagi täpselt sama kõrge. Lisaks on kaupluses kiirlaenuandmise võimalus laenufirma kinnitusel peamiselt siiski neile, kes arvuti vahendusel lepingut sõlmida ei saa, kuna arvutikasutamise võimalus näiteks puudub.

Maxima jaoks on aga laenu vahendamine lihtsalt viisiks pakkuda klientidele lisateenuseid. Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid selgitas Saarte Häälele, et toidukauplused asuvad reeglina kaubanduskeskustes, nagu ka Maxima, ning samas hoones asub lisaks toidupoele ka mitmeid teisi poode ja lisavõimalusi. “Seal on ka teisi pakkujaid ja kaubanduskeskuses peaks tegelikult olema mingi selline väljund ka olemas,” tähendas Erilaid, viidates sellele, et kaubanduskeskustes on tavaliselt ikka ka pangakontorid olemas.

Tema hinnangul tekitab inimestes küsimusi ehk see, et kiirlaenude asjus on seoses kriisiajaga suur poleemika olnud. “Kuid asi pole enam nii lapsekingades ning tarbija ei ole rumal. Mitte keegi ei paku kaupluses laenu leivapätsiga kaasa,” rõhutas ta. Erkki Erilaid kinnitas, et inimestele selgitatakse kaupluse infopunktis, mis täpsemalt laenuga kaasneb, ja kontrollitakse nende laenukõlblikkust. “Ei tasu tarbijaid rumalateks pidada. Kriisiaeg on õpetanud meile rahakasutust ja laenuvõtmisel ollakse eriti ettevaatlikud,” oli kaupluse esindaja veendunud.

See, et Maximas toidu- ja muu kauba ostmise kõrval ka kiirlaenu võtta saab, parandab spetsialistide hinnangul küll inimeste krediidivõimalusi, aga suurendab siiski ka ohtu võlgadesse sattuda, mistõttu ei tohi laenuotsust teha kergekäeliselt. “Tähendab see seda, et inimene ei tohiks segamini ajada erinevaid asju – poeskäimist ja laenuotsuse tegemist. Kui ta teeb teadlikult selle otsuse, on kõik väga hästi, aga ta peaks väga tõsiselt kaaluma, kas ta võtab seda laenu,” rääkis finantsinspektsiooni finantsteenuste järelevalve juht Andre Nõmm.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 65 korda, sh täna 1)