Veebruarist Väinamere laevaliikluses kehtima hakanud sooduspileti süsteem tekitab liiklejate seas segadust, kuna soodustuse ID-kaardiga tõestamine võtab kauem aega.
Pahatihti ei ole sõitjad sellise lisaajakuluga arvestanud ja see tekitab probleeme: küll jäädakse parvlaevalt maha, küll pahandatakse teenindajatega, kes täidavad vaid neile pandud töökohustusi. Saarte Hääle poole pöördus üks lehelugeja, kes rääkis juhtumist Kuivastu sadamas. “4–5 autot jäi praamist maha ja hilines seetõttu oma kaks tundi sihtkohta,” lausus naine, nimetades Kuivastu sadamas toimunut pahatahtlikuks venitamiseks.
“Olles rohkem kui 10 minutit enne praami väljumist sadamas, kohtasime vastikut ja iroonilist suhtumist alatooniga “varsti niikuinii kaob see ID-värk uuesti ära”. Sentide aeglase lugemise ja ID-kaardiga jahmerdamise tõttu jõudis praam enne väljuda, kui selle peale jõuti, seda vaatamata palumisele, et praam mõne minuti ootaks, sest ruumi oli ja järgmine väljus alles kahe tunni pärast,” ei varjanud inimene oma pahameelt.
“Oleme korduvalt meedias selgitanud, et uus ID-kaardiga tuvastamise süsteem võtab paratamatult kassas rohkem aega,” kommenteeris juhtunut Väinamere Liinide teenindusjuht Anu Hiiuväin ja lisas, et vedaja on ka hoiatanud, et ID-kaardi põhine süsteem ei ole efektiivne. Seda põhjusel, et kontrolliks kuluv aeg ja lisanduv keerukus muudab teenuse kohmakamaks ja aeglasemaks. Hiiuväin märkis ka, et vedajale on ministeeriumi poolt pandud kohustus kontrollida isikute õigust soodustusele.
Teenindusjuht kordas ka, et sadamasse tuleb tulla vähemalt 20 minutit enne laeva väljumist, vastasel juhul ei garanteerita pääsu laevale. “Selline reegel on kogu aeg kehtinud, uutes tingimustes muutub see aga veelgi olulisemaks. Laev väljub täpselt graafikukohaselt ja kedagi ei oodata. E-piletiga saab pääslast läbi ilma ooteajata, sest sadamas on avatud kokku neli pääslarada.
Soovitame osta e-pileteid, et vältida kassajärjekorras ootamist. Praegu toimib väga hästi ka juba uus mobiilikontroll, kus väljatrükitud piletit ei ole vaja sadamasse kaasa võttagi, piisab helistamisest kontrolljaamal olevale numbrile,” andis Hiiuväin juhiseid, kuidas piletikadalipust kergema vaevaga läbi pääseda.
Ostke e-pileteid! Jabur soovitus, sest e-pilet ju kallim ja siis pole sellest soodutusest mingit tolku.
On õigus neil, kes kiruvad, kuid pole ka süüdi need kes müüvad. Kindlasti laheneb see kitsaskoht peagi, vaja vaid veidi kannatust.
Parem oleks teha ettepanekuid, kuidas see süsteem võiks operatiivsemalt toimida. Olgu need mõtted, kui tahes utoopilised, alati võib sellest midagi looma hakata.
Näiteks: ID-kaarti põhised ostuterminalid – pistan ID-kaarti sisse ja sisestan pin-koodi ning pilet olemas. Ei mingit kontrolli ning kassas pole vaja õiendadagi. Kui neid kolm-neli tükki oleks, siis asi palju sujuvam. See kel pole ID-kaarti… maksab tavahinna, ei midagi keerulist.
mis puutub liinibussidega sõitjatesse, siis siin rakendaks täispiletihinda. Kui reisija tahab soodsamalt, siis külastab samuti ID-terminali ja saab soodsamalt.
Samas ei ole kõigil ID-kaarti, kuid peab saama soodustuse, kui saarlane – vot siis läheb kassasse “õiendama”.
Metskaptenile ka minu toetus.Peale kirljeldatud piletimüüja oli või on ka praegu veel üks samaealine prillidega ülbe ja ebaviisakas “klienditeenindaja”.
sest kui oled saare elanik ja sul on sooduskaart, siis saad ka ühe inimese, ehk juhi soodushinnaga lisada ja auto on nüüd veelgi soodsam. Väga kiire ja efektiivne moodus liiklemiseks, kasutan seda pidevalt ( alates 1. 02 siis koos juhi soodustusega ). Kaasreisijatel on jah veidi ebamugav, sest nemad peavad enda kassas tuvastamas käima. Loodame, et see totrus ID-kaardiga siiski peagi kaob. Aga selle mugavuse eest, et ma ei pea kassaga üldse sähmina, ei ole mul küll 1.60 EUR-ist kahju.
Üsna loogikavastane on see e-pileti 1,60 juurdehindlus. Igal pool mujal on elektroonilise iseteeninduse kasutamine odavam kui kassast pileti ostmine. Selge, et 3,20 edasi-tagasi pileti eest juurde maksta selle eest, et ise endale pilet välja osta ja trükkida, on paljudele mõttetu lisakulu. Ja ongi inimesed kassas sabas.
tavaliselt ju siis piletid odavamad,kui ise eelnevalt ette ära ostad. justkui meelega venitamistaktika sisse kootud
Kuidas saab anu jälle valetada. Saavisaarel piisab tulede vilgutamisest ja laev tuleb lasua tagasi poolelt teelt ja nyyd lihtinimest ei saa oodata 2 min
muud ei oska midagi kosta S
See vedaja poolne suhtumine “a la ministeerium käsib” tähendab seda, et ise ei suudeta mõitlikke ettepanekuid protseduuri parandamiseks teha või tegelikult ei tahetagi seda soodust müüa. Pigem see viimane, ahnusel pole piire.
Kuivastu sadamas ongi valdavalt ebaviisakad klienditeenindajad.Inimesed põevad nn “väikese inimese sündroomi” mida reisjate peal välja elatakse.Eriti ollakse sõiduvees ekstreemsetes olukordades(pikad järjekorrad,torm,kiire,IDkaart jne)Tunnetatakse ,et sinu ülepääs teisele kaldale sõltub vaid temast ja ainult temast! Läbi kitsukese putka akna võiks pisutki viiskamalt ja sõbralikumalt reisjatesse suhtuda.Ülbete ja kogu maailma peale vihaste nn”klienditeenindajate”asemele leiab kindlasti uued ja asjalikumad. Vastand Kuivastule on Virtsu .Kassas annavad inimesed endast parima nii kiiruse,info edastamise kui ka viisaka käitumise osas! Mõistan ja austan inimesi kes suudavad rasket tööd tehes (kindlasti ka rasket klienti teenindades)ka päeva lõpuks inimesteks jääda! Kahjuks ei näe Kuivastus enam klienditeenindaja nime ,küll aga on jäänudäbi pisikese luugi silma mõned “põhiesinejate “füüsilised iseärasused.
Laevakompaniile ettepanek,seadke sisse klienditeeninduse hindamise süsteem(näit.punane ja roheline nupp )ja analüüsige töötajate käitumist erinevates olukordades.Laevad võivad olla 5+ aga kui sõit saab alguse negatiivse emotsiooniga siis sellest kasu pole ja kuklas jääb kummitama kehv kogemus Laevakompaniiga.Jõudu ka “koerasabast” ülesaamisel.Minu hinnang ja arusaam on kujunenud viimase 15 aasta iganädalase edasi-tagasi ülesõidu toel,mitte hetkeemotsiooni ajendil!
Tuletaks meelde, et laevakompanii tegi mõistliku ettepaneku sõidukipileti näol, et see oleks saarlastele odavam ja inimesed saaksid kõik tasuta üle. Sellega minister Parts nõus ei olnud ja nüüd tuli välja selline süsteem, mida alguses ei tahtnud keegi. Liinibussiga reisijad saavad sotsiaalabi korras pool piletit osta, auto roolis istuvad kodanikud saavad ka pool piletit, kuigi nad ei pruugi saarlased olla, ID-kaarte peaks nagu kontrollima, aga noh olgu peale, mis neid inimesei ikka sealt autost kõiki välja ajada.
Aga see teenustasu ei anna ka rahu. Ei ole selle suurust ministeeriumi lepingus ega hindade määruses kirjas, aga autoomanikelt küsida ikka võib. Sest lepingus on broneerimistasu sõna ära toodud. See raha ei lähe küll laevafirmale, siiski peaks kõik hinnad olema riigi poolt määratud. Ja loomulikult ka piletimüügiga peaks riik tegelema.
helistan ka tavaliselt virtsu kassasse info saamiseks, seal on palju viisakamad teenindajad.
Mulle tundub, et mitte ID kaart ei põhjusta sadamates viivitusi, vaid väga halvasti üles ehitatud piletite müügiloogika.
See Hiiuväin võiks vahelduseks proovida, kuidas nende teenus päriselus töötab, mitte kabinetist kõigile seletada, et kõik on väga hästi.
Lisaks see, et laevakompanii lihtsalt peksab inimeste käest oma nö tingimustega raha välja.
Mõistust ei kusagil.
paar aastat tagasi oli veel kampaania”Kiida teenindajat” hahahaa
kui enam selline töö ei meeldi ja tüdimus on vaheta ametit aga ära suhtu klientidesse ebaviisakat. kus jääb ütlus “klient on kuningas”?
sõitke häälega, pidi olema nagu maantee pikendus
täielikult õige jutt Metskapteni poolt. tuju rikutakse ära kuivastu kassast piletit ostes. aegu tagasi käratas puiletimüüja(praegugi veel tööl) , et varsti pole teil üldse enam siis asja, praamid ei sõida varsti enam ,kas te pole postimeest lugenud jne. oli aastate tagune lugu nennde praamide ja rahastamisega. ja kui julgesin küsida, et miks selline kohtlemine oldi veel tigedam. ei olnud ma üksi mul oli kaasas kaks poega, kes seda pealt nägid ja kellel samuti sai tuju rikutud päevaks vähemalt. on prillidega klienditeenindaja mustade juustega.
…pisikese huuledefektiga!
On ikka küll nõme soovitus, minul on küll kahju sellest 2+1.60 eurost, mille ma oma printerist oma tahmaga välja prindin.
ja pluss veel printeri tahma kulu mis maksab ka midagi
varuge rohkem aega? krt, mis varuge aega ? Tehke see protsess lihtsamaks ja kiiremaks! Ma niigi varun aega, et varem sadamasse tulla piletit ostma ja et enne praami väljumist kohal olla. Ma niigi varun aega, sest kogu see ülesõiduga seonduv võtab metsiku aja. Kui palju ma veel pean aega varuma.. Tund varem kohal olema ? Niigi ei saa ma e-piletile panna soodustusega reisijaid ja seetõttu pean ostma e-piletile lisaks kohapeal reisijatele soodsamad piletid ja ikka seisma järjekorras. Niigi pean ma mängima panka ja teile ette raha kandma, selle asemel, et saaks kuu sõitude kohta tagantjärele arve.