
ÜKS LEMMIKUTEST: Karol Kuke kinnitusel on üks saarlaste lemmikumatest automudelitest näiteks Toyota Auris.
Foto: Egon Ligi
Võrreldes 2009. aastaga toimus kohalike automüüjate kinnitusel mullu uute ja kasutatud autode müügis väike tõus.
Kui Tallinna esindustes toimus see pisut varem, siis Kuressaares hakkas müük taas tõusma ja tarbijate huvi järkjärgult kasvama just alates 2010. aastast. Tesman Auto AS-i uute autode müüja ja kliendisuhete juhi Karol Kuke sõnul on selline nihe tavaline. “Buumi ajal jõudis järsk tõus meile võrreldes Tallinna esindustega hiljem ning buumi lõpus toimus ka järsk kukkumine Kuressaares kuid hiljem kui pealinnas,” selgitas Kukk Saarte Häälele.
Lootus majanduskasvul
Täpsetest müüginumbritest Karol Kukk rääkida ei tahtnud, kuid nentis, et käesolevaks, 2011. aastaks on kliendid Tesmani Kuressaares asuvast esindusest mõned autod juba tellinud ja esimesed autod on klientidele jaanuaris ka loovutatud. “Vanast aastast uude ületulekul oleme käesoleva aastavahetusega veidi eelmisest, 2009.-2010. aasta vahetusest ees,” kinnitas ta, et inimesed on ostu sooritamisel taas pisut julgemad.
“Turgu elavdab kindlasti mõningane optimism ja lootus, et kõige hullem majanduses on möödas,” märkis Kukk. Oma osa ostukäitumise juures on kindlasti ka kampaaniapakkumistel ning autopargi üldisel vananemisel. “Loodame, et majandus vastavalt prognoositule aastal 2011 tõepoolest elavneb ning et see tõus kasvatab ka uute autode müüki,” jäi Kukk siiski optimistlikuks.
Samas on automüüjad tema sõnul veendunud, et müügi hüppelist kasvu ei tule ja uute autode müügi kasv toimub muu majandusega võrreldes nihkega. “See tähendab, natuke hiljem, kui kasvab muu majandus, sest auto ost või vahetus uue vastu on suur otsus ning kui selle otsusega kannatab oodata, siis tarbija jätkuvalt ka ootab,” arvas ta.
Enamik tarbijaist tegeleb Kuke sõnul esmalt eluliselt olulisemate küsimustega, mis oodata ei luba. “Kui kliendil on hetkel auto olemas, pikendatakse sageli selle liisingut või hoitakse autot lihtsalt tavalisest kauem enda omanduses,” tähendas ta. Alanud aastalt loodetakse sellele vaatamata siiski parimat. “Oleme alanud aasta osas mõõdukalt optimistlikud realistid,” kinnitas ta.
Trendid veel ei eristu
AS-i Kuressaare Autoteenindus juhataja Priit Kuuse sõnul oli autoturu elavnemist märgata aga juba läinud aasta teises pooles. “Autode ostmisel lähtuti peamiselt kahest tingimusest – praktilisus ja ökonoomsus, mis Peugeot partneri puhul on mõlemad täidetud,” avaldas Kuusk Saarte Häälele.
Kokku müüs Kuressaare Autoteenindus eelmisel aastal 12 uut autot, neist suurem osa Peugeot’d. Mõned tehasetellimused on aga ka praegu jõus ja peaksid Kuuse sõnul realiseeruma jaanuarikuu jooksul. Jõudmiseks 2007. aasta tasemini, mil uusi autosid osteti rohkelt, on Priit Kuuse kinnitusel veel pikk samm astuda, kuid autoturgu elavdab kindlasti üldine majanduskasv. “Ja mingil määral kindlasti “kuumal” ajal sõlmitud liisinglepingute lõppemine,” lisas ta.
Eraldi trende, milliseid sõidukeid saarlased eelistavad, on mudelite lõikes automüüjate sõnul raske välja tuua, sest uute autode müügi kogunumber on täna siiski veel suhteliselt väike. Seega ei annaks trendid mudelite lõikes objektiivset pilti, mille alusel tarbija ostukäitumist analüüsida. Kui müüginumbrid kasvavad, on aga taas võimalik teha analüüse, millist mudelit ja kui palju mingil konkreetsel aastal müüdi.
mind huvitaks see, millega need inimesed tegelevad, kes uusi autosid ostavad…
Sa ei tea või- sahkerdavad, petavad, varastavad, ärastavad, on kõrgepalgalised, kuid mitte midagi tegevad riigiametnikud, vahetavad maid ja tühjendavad viljasalvi.
Teisi automarke ostetakse, aga Toyotasid soetatakse Soe käest :)
mida oligi arvata
kõik inimesed, kes autot suudavad osta, ei ole vargad ja kaabakad. Tundub, et “huvitaval” arvamuse esitajal raha teenimiseks aju napib, aga arvuti on juba olemas.
võibolla on aju just liiga palju, et mõista, et selle sahkerdamise, petmise, varguse, ärastamise jne. tulemusel teenitud raha nimel peab keegi kuskil kannatama. Nii ju on?
Midagi tõsist on peab inimesel olema, kui ta nii mõtleb. Mida juttu, keegi kuskil kannatab, kui mõni inimene auto ostab, päris haige lähenemine elule. Katsu kadedusest üle saada.
Toyotal on vist raske küll, sest igal aastal on autoostjatele jõuludeks kalender ja kommi saadetud aga sel aastal ei midagi. Kalendri ostsin ise poest, kommisöömine tuleb ära unustada, sest kõik raha läks Toyota sisse.
Auto ostmine ei puutu siin üldse asjasse, küsimus kuidas see raha teenitud on. Nende vanadest telekatest kokku pandud autode omanike peale pole küll mingit mõtet kade olla.
Ja üldse niisama proovisin arutada, aga näe ütlesin vist mingi valusa tõe välja, et mõni kohe kiunima kukkus.
*kiunuma
Kahe asemel müüakse kolm ilmselt.
Tegelikult tuleks jah iga ostetud auto omanikult ära võtta, riigistada ja siis ametiühingu kaudu tasuta parimatele töötegijatele jagada. Vaataks, kui kaua see rahvalt raha väljapetmine siis kestab!
Parandus: rahva tagant varastamine.
just huvitab, mis autot on kõige rohkem müüdud ja miks
aga te “loovutage” mulle ka 1 länkar
Toyotasid võite julgelt osta, sest nagunii kutsutakse need mingi vea tõttu jälle hiljem tagasi.
Keskmine eestlane teebiv 650 eurot kätte. Praegu saab juba 100 euro eest null sissemaksega auto viieks aastaks liisingusse. Ei ole ju väga raske :)
Tegelikult müüdi üleeelmise aasta ühe asemel eelmisel aastal kaks autot, asi seegi.
kes see keskmine eestlane on siis, seda tahakski teada, millega tegeleb? Põhjalas sulaseks käijad arvesse ei lähe.
tee tööd ja näe vaeva, küll siis tuleb ka suur liising :D
Tegelikult odavaid uusi autosi on võimalik keskmisel inimesel osta küll. Uhkemate ja kallimate jaoks peab olema kaks või rohkem keskmist palka, aga see ei tähenda veel mingit sahkerdamist või petmist või varastamist. Pea peab lihtsalt otsas olema.