Luksusjahi superjaht alustas reisi Stockholmi (6)

Luksusjahi superjaht alustas reisi Stockholmi

VIIMASE PEAL LAEV: Laevaehitusfirma Luksusjaht tootmisjuht Mait Kommel saatis eile Roomassaare sadamast Stockholmi messile terve seeria Delta-paate. Neist uusim, tootmisjuhi selja taga olev Delta 54 on tipptasemel luksuskaater.
Foto: Egon Ligi

Eile lõuna paiku alustas Saaremaa laevaehitusfirma Luksusjaht kolm alust teekonda Roomassaare sadamast Stockholmi messile. Neist kõige luksuslikuma ja nüüdisaegsema, Delta 54 pardal, kajutites ja masinaruumis jagus laevaehitajail viimaseid töid veel eile ennelõunalgi.

“See on meie mudelivalikus kõige suurem, 54 jalga [16,6 m] pikk, ikka päris paras pähkel,” iseloomustas sadamakai küljes seisvat kaunitari tootmisjuht Mait Kommel. Uue mudeli kere ei ole tavalisest plastikust, vaid juba palju tugevamast ja kergemast süsinikkiust (carbon fiber), materjalist, mida kasutatakse ka kosmosetehnikas.

Uue kaatri katsetused on näidanud, et saarlastest laevaehitajail on koostöös rootsi inseneridega õnnestunud luua ainulaadne oma klassi luksuslaev. Suurel kiirusel (42 sõlme) on Delta 54 kütusekulu võrreldes sama klassi paatidega palju väiksem. Uut mudelit hakati Luksusjahis katsetama juba aasta tagasi. “Vahepeal tehti jooniseid, täiendati siit ja sealt, nüüd oleme selle lõpuks valmis saanud. Selle mudeli juures on põhilised plussid kiirus ja mugavus. 42 sõlme on nii suure kaatri kohta väga suur kiirus,” teavitas Mait Kommel.

Umbes kolmteist tonni kaaluval alusel (tavaliselt on sama klassi paadid 20-tonnised) on kolm kuuesaja hobujõulist Volvo mootorit. Kaater on mõeldud põhjamaise kliima jaoks. Kolme magamiskajutiga, suure salongi, kahe duši- ja tualettruumiga laeval on koguni viis küttesüsteemi. “Kaheksa inimest saab sellel laeval ennast väga vabalt tunda. Navigatsioon on täiesti uuetüübiline, kolmemõõtmelised kaardid on sees. Vintsid ja muud seadmed toimivad elektri jõul. Taga on kaks eraldi sildumisdokki. Alusega võib sõita ka külg ees ja tagurpidi,” hindas tootmisjuht kõiki võimalusi ja mugavusi.

Kokkuvõtlikult võib öelda, et superlukskaatril on peal tipptasemel seadmed. Laev ise on kerge ja kiire. Eelmisel nädalal tutvusid Luksusjahiga Venemaa juhtivate merendusajakirjade ajakirjanikud. “Vene turg võib pakkuda üllatusi. Nüüd saime seal jala ukse vahele. Kahes suures ajakirjas ilmuvad meist lood. Väga uhke oleks küll, kui mööda Neevat saarlaste ehitatud laevad sõidaksid,” nägi Mait Kommel vaimusilmas juba uut terendavat turgu.

Esimesele Delta 54-le on rootslasest ostja juba olemas. “Ta tegi proovisõidu ära ja jäi väga rahule,” rõõmustas Kommel. Stockholmi mess algab 11. novembril. “Esimene päev on ajakirjanikele ning reedel, laupäeval ja pühapäeval saavad kõik huvilised väljapanekutega tutvuda,” teadis tootmisjuht. Stockholmi messil on Luksusjaht esindatud kogu Delta seeriaga. Külastajad saavad näha nelja mudelit.

Ekspositsioonis on Delta 29, Delta 34, Delta 40 (juba varem Stockholmis) ja Delta 54. Järgmiseks sügiseks kavandavad Saaremaa laevameistrid vette lasta veel neli kõige uuemat mudelit Delta 54. Uue kaatri valmimisse on Mait Kommeli sõnul oma panuse andnud peaaegu kõik firma ligi sada töötajat.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 341 korda, sh täna 1)