Parts: kust leida Saaremaa sillale üle viie miljardi? (13)

Majandusminister Juhan Parts (IRL) ütles kommentaariks Reformierakonna lubadusele ehitada valmis Saaremaa sild, et kõige kaalukam sõna on selles asjas öelda saarlastel endil ja et ehituse rahastamise küsimus on siiani lahendamata.

Reformierakond lubab riigikogu valimiste programmis ehitada välja Saaremaa silla, Tallinna ringtee ja neljarealise maantee Tallinnast Mäoni ning jätkata Tallinna−Narva maantee rekonstrueerimist. Kui sillaehituseks kulub riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi ja keskkonnaminister Jaanus Tamkivi sõnul 7–8 aastat, siis ülejäänu on kavas ellu viia järgmise nelja aasta jooksul.

IRL-i aseesimees ja majandusminister Juhan Parts ei soovinud vastata Delfi.ee küsimusele, millist suurt transpordiprojekti tema kõige tähtsamaks peab. “Saaremaa püsiühenduse osas oleme saavutanud selle, et meil on olemas konkreetne lahendus, kuidas silla ehitus võiks toimuda, ning see on väga suur asi. Nüüd on edasine küsimus selles, kuidas üle viie miljardi kroonise maksumusega silla ehitust rahastada,” selgitas Parts.

“Oluline on, et see rahastus ei toimuks teiste infrastruktuuriobjektide arvelt – peab olema täiendav finantsmudel, mille kallal me töötame. Kokkuvõttes on silla osas kõige kaalukam sõna öelda aga saar-lastel endil.” Reformierakondlane Urmas Klaas on Saaremaa silla maksumuse hindamisel tagasihoidlikum – tema ütles partei programmi tutvustades, et sõltuvalt tehnoloogiast kulub 3–4 miljardit krooni.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 23 korda, sh täna 1)