7 põhjust, miks osta reisiteenuseid büroost (4)

7 põhjust, miks osta reisiteenuseid büroost

 

Viie aasta jooksul korraldatud seiklusreiside käigus oleme rännates kogenud mitmeid kriitilisi olukordi. Tihti ei tähenda reisimine ainult lennupileteid ja ööbimist, peab teadma enamat. Enamat aga teavad elukutselised reisikonsultandid. Seiklejatele soovitan soojalt kasutada reisibüroode teenuseid. Järgnevalt 7 näidet sellest, miks oleme kasutanud professionaalide abi.

1. Saad õige info sihtkoha kohta
Info viisa, maale sisenemise/lahkumise maksude, pagasi kaalu, erivarustuse jne kohta on õige. Kui info on puudulik, saab mõnel juhul nõuda kulutuste hüvitamist.

Lugu: Hankisime lennupiletid, et sõita lumelaudadel Sierra Nevada keskuses Hispaanias. Büroo müüs meile piletid tšarterlennule ja suhtlesime varustuse kaasavõtmise teemadel. Lend algas Helsingist ja registratuuris selgus, et lumelauavarustus vajab eri tähelepanu ning selle eest tuleb maksta lisatasu 50 eurot. Büroo kompenseeris sellest hiljem 50 %.

Lugu: Sihtkoht Myanmar (Birma). Lennugraafik Tallinn–Amsterdam–Bangkok–Yangon, operaator KLM. Tallinnas tehti lennule registreerimine Bangkokini, kuna veetsime ühe öö selles linnas. Järgmisel päeval meid Bangkok–Yangon lennule ei lubatud, kuna viisareeglid olid mõni nädal tagasi muutunud ja viisat ei saanud enam piirilt, vaid tuli taotleda Myanmari saatkonnast Bangkokis. Lennujaamas nõuti meilt 100 eurot pileti muutmise eest, kuna saime lennata alles ülejärgmisel päeval. Büroo muutis lennupiletid tasuta, kuna operaator KLM ei teatanud uuest reeglist. Lennu päeval tegi lennujaama teenindaja meie viisadest pilti, et näidata teistele, millised uued viisad välja näevad.

2. Ostad õige pileti
Kui on tegemist ümberistumistega, peavad piletid olema ühendatud. Ühendada saab pileteid vaid juhul, kui erinevad reeglid seda lubavad.

Näiteks, kui ostad erinevate lennufirmade piletid ilma ühenduseta, on ühe lennufirma kohustus viia sind ainult vastava lennu sihtkohta – kasvõi hilinemisega. Kui esimene lend hilineb ja sul on tegemist ümberistumisega, siis ei oota sind keegi. Oled järgmise lennu jaoks lihtsalt mitte ilmunud (no show) ning heal juhul saad osta pileti järgmisele lennule.

Kui lennud on ühendatud, on lennufirma kohustus viia sind lõppsihtkohta, mistõttu tehakse kõik selleks, et jõuaksid edasilennule. Probleemide korral otsitakse sulle kõik võimalused, et jõuaksid sihtkohta. Vajadusel pannakse sind vahepeal kasvõi hotelli ööbima.

Lugu: Lend Madagaskarile läbi Pariisi – sinna lend hilines, meil olid ühendatud piletid, lennukile tuli vastu kompanii esindaja ja juhatas meid tagantruumidest teise korpusesse – meid oodati. Tagasi tulles oli erakorraline vahemaandumine Marseille’s lennuki tankimiseks tugeva vastutuule tõttu. Pariisi jõudes saime büroolt kõne edasiste juhistega ja meid seati muretult järgmisele lennule.

3. Suurem valik
Büroo pakub suurt valikut lennufirmadest, mida internetist iseseisvalt väga kergesti ei leia. Tänu suurele valikule on võimalik leida ka rahaliselt ja ajaliselt paremaid variante. Siin on oluline ka büroo valik, teinekord tuleb neid suunata või koguni võtta konkureerivad pakkumised.

Täna muidugi leiab teadja ja vähemlevinud keelte oskaja ka internetist võimaluse osta paljusid lennu- ja rongipileteid. Suuremal seiklusel aga on tarvis kasutada väikeste lennukompaniide opereeritavaid siselende, neid tihti avalikus internetis ei müüda.

Lugu: Saime Kamtšatka reisile Venemaa siselennu piletid, mida ei pakkunud ükski veebileht. Need piletid müüdi meile Venemaa lendude süsteemi kaudu.

4. Klienditeenindus on emakeelne
See on oluline, kui tegemist on kiirete muudatustega reisigraafikus ja muudatusi peab tegema reisil olles telefonitsi.

Võid sattuda reisil hätta ning ei jõua õigesse kohta õigel ajal. Sellisel juhul saad alati küsida: “Mis on alternatiivid?” Alternatiiv võib olla näiteks laev või rong. Bürood töötavad on-line ühenduses – nad näevad reaalset pilti lennufirmade, raudteede, laevade jt süsteemidest. Tegelikult ei maksa sa sellisel juhul info eest midagi.

5. Lisateenused
Võimalus saada lisaks lennule teisi reisiteenuseid. Hea büroo oskab sulle vajalikke teenuseid soovitada. See võib olla näiteks kohalevedu ühest lennujaamast teise või lennujaamast hotelli.

Lugu: Läksime Baikali äärde lennuga Tallinn–Moskva–Irkutsk–Moskva–Tallinn. Moskvas oli vaja liikuda Šeremetjevo lennuväljalt Domodedovo lennuväljale ja pärast vastupidi. Vahemaa nende vahel on 1,5 kuni 4 tundi autosõitu. Tellisime kohaleveo büroo soovitusel ja see oli kõige mõistlikum tegu. Sinnaminek tellitud kohaleveoga oli OK, tagasi tulles seisime keset 5-realist kiirteed tunde – sellised on Moskva liiklusummikud. Büroo otsis samal ajal juba alternatiive, teatas lennukompaniile saabuvatest reisijatest ja meid registreeriti lennule kiirkorras.

6. Turvalisus
Erinevate teenuste ärajäämise korral saavad pileti büroost ostnud oma raha suurema tõenäosusega tagasi. Büroo töö on leida lahendusi. Kõik asjaajamised büroo kaudu on üldiselt muretud, sind esindavad oma ala spetsialistid. Sul on vähemalt, kellele esitada küsimusi.

Lugu: Sattusime olema Gruusias ajal, mil algas konflikt Venemaaga. Meie grupp tuli tagasi Jerevani kaudu erilennukiga, sest saime head nõu. Kompenseeriti ka ärajäänud lennud.

7. Õigeaegne info
Info kõikide muudatuste kohta, mis võivad tekkida. Näiteks, kui lend jääb ära või muutub ajaliselt, hoolitseb büroo, et saaksid info õigeaegselt. Büroo korraldab võimalikud ümberistumised või leiab alternatiivse transpordi. Näiteks “tuhakriisi” ajal kogesid sajad kaasmaalased reisibüroode konsultantide abi.

See lugu on kirjutatud isiklikest kogemustest ega ole pühendatud ühelegi reisibüroole. Alati tasub küsida, kas sellisel tasemel teenuseid suudetakse pakkuda. Oma eesmärke tasub kindlustada.

Ragmar (Raki) Saksing
Adventure Clinic / Seikluskliinik

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 46 korda, sh täna 1)