Ivar Mones ehitas katusega jalgratta (3)

Ivar Mones ehitas katusega jalgratta

KAITSEKS VIHMA JA TUULE EEST: Jalarammu läheb sellise sõiduriistaga sõitmiseks rohkem kui tavalise jalgrattaga pedaalides, aga sõites on rattur ise varjus mis varjus.
Foto: Aare Laine

Endine tippjalgrattur, Eesti koondmeeskonnas sõitnud Ivar Mones konstrueeris ja ehitas endale katusega jalgratta, millega on jalgratturi enda sõnul mõnus sõita vihmaste ilmade korral.

“Algul ehitasin gondli ette, kuid see vihma eest ei kaitsnud. Mõtlesin siis ka katuse jalgrattale peale teha. Õnnestus. Sõitsin sajuga Kuressaarest maale ja märjaks ei saanudki,” hindas jalgrattur ise oma tööd.

Monese sõnul nõuab gondli ja katusega varustatud jalgrattal sõitmine ikkagi erilisi oskusi. Igaüks sellega toime ei tule. “Heameelega kingiksin selle ratta mõnele postiljonile, kuid arvan, et postivedaja ei saa sõitmisega hakkama,” arvas oma elu jooksul erinevate jalgratastega mitu tuhat kilomeetrit maha pedaalinud ratta-fänn.

Katusega jalgratas on Ivar Monesel juba kuues sõiduriist, mille mees ise nuputanud ja meisterdanud. Neist tuntuim on ilmselt kolmerattaline jalgratas, mida saab pedaalida lamavas asendis. Selle sõiduvahendiga on saarlane sõitnud üsna palju ka mandrimaa teedel.

“Inimesed ikka tulevad juurde, imestavad ja küsivad, kuidas sellega küll sõita saab,” rääkis Mones oma isevärki jalgratastest. Ilmselt võib saarlane kummutada väite, et jalgratast pole mõtet enam leiutada. On ikka küll, kui oskad oma leiutise juures midagi eriskummalist välja mõelda.

Ivar Mones on 1985. aasta N. Liidu meistrivõistluste hõbemedaliomanik 100 km meeskonnasõidus koos Riho Suuna, Toomas Kirsipuu ja Pavel Matvejeviga, treener Rein Kirsipuu.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 157 korda, sh täna 1)