Lennukipilootide tehniline abimees alustab peagi tööd

Kuressaare lennuväljal ka kehvema ilmaga maandumist võimaldav ILS-süsteem hakkab ametlikult tööle 21. oktoobril pärast teste, sertifitseerimist ja andmebaasi kandmist.

AS-i Tallinna Lennujaam regionaalsete lennujaamade direktor Andres Taimla (fotol) sõnul iga ilmaga lennuk siiski ka ILS-täppismaandumissüsteemi olemasolul maanduda ei saa: “Tuul ja väga kehv ilm võivad siiski segada ka ILS-i olemasolu korral, kuid neid ilmasid on suht-koht vähe.”

Andres Taimla ütles Kadi raadiole antud intervjuus, et selle nädala lõpus on plaanis teha testlennud ILS-süsteemi kontrollimiseks. “Ban 2000 ehk süsteemi ehitanud Saksa firma on oma ajagraafikust täpselt kinni pidanud, nii et ehitustööd on valmis,” sõnas Taimla, kelle sõnul saabub hiljemalt täna hommikul Kuressaarde spetsiaalne lennuk, mis on täis ILS-süsteemi testimiseks vajalikku tehnikat.

“See lennuk tuleb 25 miili pealt rajasuunale välja ja aparatuur peab lennuki tooma lennurajale paari meetri täpsusega,” lausus Taimla. “Lennuk kontrollib, kas süsteemi on vaja häälestada.” Pärast testlende seisab Taimla sõnul ees veel üks tõsine töö – Tallinna lennuliiklusteenistus, Tallinna lennujaama insener ja ehitaja koostavad sertifitseerimise aluseks oleva dokumendi.

Taimla sõnul saab ILS-i ametlikult kasutada 21. oktoobrist, see on seotud lennunduse omapärase informeerimissüsteemiga – nimelt on selleks ajaks kõikidele maailma lennukompaniidele teada antud, et Kuressaares toimib ILS-süsteem.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 11 korda, sh täna 1)