21. juunil astusin sisse Maxima uksest, lootuses tööd leida. Teadsin Maxima halvast kuulsusest, kuid mõtlesin, et kui hull see asi siis ikka võib olla.
Mind võeti lahkelt vastu ja 22. juunil pandi mind juba graafikusse (kiire jaaniaeg). Töökäsi tundus hädasti vaja olevat. Tööleping vormistati kohe 28. juunil. Mõlemapoolne. Teine eksemplar lubati mulle kohe pärast allkirjastamist tagastada.
Jaanid möödusid kulinaarialetis lihtsalt ja töiselt. Jaanikuu töötasuga jäin rahule. Ületunnid maksti korralikult kinni vastavalt kokkuleppele tollase müügijuhiga.
Samal ajal sain teada, et mind tööle võtnud otsene ülemus lahkub töölt. Iseõppija, nagu olin (kellegi asi ei olnud, kuidas miski toimib), jäin üksi. Üks töölistest läks puhkusele, teine lükati teise osakonda. Nii oligi minu pärisosaks kolme inimese töö. Samas katsetati üleval kontoris erinevaid müügijuhte, kes ei teadnud selle töö iseloomust ja korraldusest midagi.
Kõige tipuks saadeti kaela “koerad”: musta ja valge peaga leedu tädid. Nende ametiks olevat juhataja Heidi Paabuti sõnul õpetamine. Tegelikkuses aga amet sõimata keset Maxima kaubanduskeskust lihtsaid töötegijaid. Ükskõik kus, kas üleval kontoris, laoruumis või müügisaalis oli “koerte” kisa, labane sõim ja suitsuhaisused, sülge pritsivad suud… Hääl ja sõim pidid olema nii valjud, et kogu Kuressaares teataks, kes on Maximas tegelik “ülemvõim”.
Nende vastas aga paanikas, värisev ja lihtsalt tööd teha tahtev Saaremaa inimene. Pealtvaatajaks ikka ja jälle kliendid. Kasvatustöö käis leedu ja vene keele segus. Ülevalt korruselt sadas aga alla uusi ja vanu korpulentseid näpuga näitavaid ülemusi. Keegi neist ei pannud abiks kätt külge. Anna aga piitsa, las loll rabab. Häbi oli töötada küll.
Ükskõik kui pikk see jooksurada kolme leti taga ka oli või kui palju kliente teenindamist ootas, kutsuti mind üles kontorisse nn vestlusele. Inimesed jäid rumala näoga järele vaatama ning tühja letitagust imetlema. Selgus, et väidetavalt olevat keegi klient esitanud telefoni teel kaebuse teenindamise aegluse kohta. Ütlesin, et vastutan ise oma tegude eest ja soovin kohtumist helistanud vanaprouaga.
Polevat võimalik. Lubasin kaevata ülemise korruse inimõiguste kaitse kohtusse. Ajal, mil oli vaja tööd teha, ülemused, selle asemel et appi tulla, füüsiliselt segasid ka minul töö tegemist. Minu ähvarduse peale kadus valmis pandud seletuskirjablankett tühjalt kausta. Arvati, et minuga on raske koostööd teha. Minu mõõt sai täis. Paiskasin juhataja Heidile välja kõik oma tähelepanekud Maxima töö- ja müügikorraldusest.
Ka inimsuhetest ja keeleseadusest. Olgugi et oskan piisavalt vene keelt, on siin Eesti Vabariik ja kehtivad selle riigi seadused. Leedulannad läksid puhevile: Maxima olevat suurejooneline rahvusvaheline firma ja EV seadused Eestimaal seal ei kehtivat. Teadsin, et sealtmaalt mul tõega enam tööd teha ei lasta. Oligi käes järjekordne töökas suvine laupäev, 31. juuli. Mind kutsus üles juhataja kabinetti, kus järjekordne uus ülemus Aira Lepp, hoolimata sellest, et letitagune jäi tühjaks.
Tuli välja, et inimene, keda nägin kolmandat korda elus ja kes ei pidanud vajalikuks oma alluvale (tegelikult kolleegile) ennast tutvustada, soovitas mul kirjutada lahkumisavaldus. Soovituses tajusin käsku ja kirjutasingi. Juhataja Heidi Paabut käskis mul töötada 3. augustini, kuid Aira Lepp soovis avalduse rahuldamist päevapealt. Olin sunnitud soostuma.
Kokkuvõtteks: tuled pärast vabu päevi tööle, kõrval on jälle uus nägu. Eelmine on lahti lastud, minema sunnitud või üle viidud teise osakonda. Noortele algavatele töötajatele on see väga halb kogemus, vanematele häbiväärne. Olgu see tööpuudus nii suur kui tahes, ärge kaotage inimväärikust! Tööturuameti jaoks on soodne, kui töötu leiab tööd, aga reaalselt töötuse protsent läbi Maxima “heategevuse” ei muutu – ühed tulevad lootuste ja ootustega, teised lahkuvad ruineeritult.
Täna on 10. august, mina ei ole siiani näinud oma töölepingut Maximaga. Juhataja sõnul on postiühendus Tallinnaga, kus asub Eesti regiooni keskus, väga keeruline ning tuleb varuda kannatust. Mina ei saa aga ilma vastavate paberiteta ennast tööturuametis arvelegi võtta.
Riina Nurme
Kommentaar
Koostöö katkemise põhjuseks olid klientide kaebused klienditeeninduse kohta ja tööülesannete ebarahuldav täitmine, millega nõustus ka antud töötaja ise. Raske on rohkem kommenteerida endise töötaja solvavat kirja, milles ta kutsub oma töökaaslaseid koerteks, kuid eks näitab see ka ilmekalt inimese suhtumist töötamisse kollektiivis ja miks koostöö temaga ei olnud enam võimalik.
Erkki Erilaid,
Avalike suhete juht
Huvitav,Liisa oli oma jutu järgi tööl kuni esimese suitsupausini ja siis lasi jalga…Aga teab Maxima töökorraldust ülihästi?Miks pritsid valet?Kas saad sellest mingit hingelist rahuldust?Sinu jutust on tõde napilt 20%,ülejäänu on väljamõeldis…Oled vist üks paljudest “siidikäppadest”,kes ei saa tõsise tööga hakkama…
inks (24.08.10, 12:23) ja paljud teised kirjeldavad nagu sõna-sõnalt minu nähtut-kuuldut mandril olevates Maximates. Ka minu kaasa pidas mõne kuu vastu ühes Lõuna-Eesti Maximas. Alates “Ja ubjuu tebja!” lõpetades sellega, et …….. Nendest paarist kuust võiks ulmeraamatu kirjutada, kuidas tänapäeva eestis orjasid peetakse. Naisel tervisega senini probleeme… Kuuldes aga mis üle eesti Maximates toimub, see mingil määral lohutab-selgitab kogetut.
Kokkuvõtteks aga – HAKKAME VÄHEM MAXIMA!
Elan ise siin Maxima lähdel ja arvasin, et tuleb mingi asjalik pood. Asjad on vanaks läinud kõik mis ostan st. seda, et järgmine päev või siis samal päeval on juba säilivusaeg läbi. Pood haiseb algusest peale mingi rõveda munahaisu järgi. Väk. Parem võtan ette ja lähen 200m kaugemale Selverisse, kus on ikka puhas eesti pood ja korralik asi!
Erkki Erilaid, kas te olete töötanud vähemalt ühe päevagi nende leedu tädidega??? Küllap mitte, sest kui oleksite, siis saaksite ideaalselt aru, et selline asi lihtsalt ei olnud võimalik. Kõik need 6 kuud, kui kirjud koerad meil poes ringi madistasid, olid kõigil töötajatel närvid lihtsalt nii läbi! IGA PÄEV SAAD SÕIMATA EI MILLEGI EES JA VEEL KLIENTIDE KUULDES! Kuressaare Maximas on tõesti nii, et inimesed tulevad sinna kiirelt ja samas lahkuvad ka sealt sama kiiresti. Sellistes töötingimustes on võimatu töötada. Ebanormaalne on, et iga jumala päev saad kellegi käest sõimata eimillegi eest. See kuidas seal tööd rabatakse on jube, nagu oravad rattal ja ikka ei olda kunagi millegagi rahul. Tallinnast tähtis tädi nimega Õnne käib meid tihti kontrollimas. Siis on tavaliselt õnn majas. Inimesi lastakse lahti, saavad noomida ja mida kõike veel. Oleks siis palk vastav inimeste tööle. Isegi miinimumi ei saa seal kätte! Kord õeldi meile isegi nii, et kui inventuuri tulemused ei parane, siis ei saa me ka normaalset palka, et kõik võetakse meie palgast maha. Kas meie oleme siis süüdi selles, et inimesed varastavad ja midagi ära lõhuvad? Kõik läheb meie palgast maha. Nagu oleksime mingi tasuta tööjõudseal! Turvamehed on need, kes peaksid hoidma ära varguseid ja hoidma korda poes, aga nemad käivad ja suitsetavad, jutustavad inimestega niisama. OLGU KUI TÖSINE TEIE RAHAMURE, MAXIMASSE EI SOOVITA TÕESTI TÖÖLE MINNA. Parem hoidke oma viimaseid närve ja varuge kannatust, küll tuleb paremaid kohti kuhu minna.
Mina kiidan Kuressaare Maxima klienditeenindajaid – sõbralikud, abivalmis. Kahju, et organisatsiooni taust segane.
Sanakas suht sama seis, selle vahega, et musta ja valge koera rolliga saab neiu F. üksi hakkama.
Suhtumise töötajatesse kujundab ettevõtte juht. Taktika, et töötajaid “peksma” tuuakse kaugemalt vastavate isikuomadustega inimene, kellel poleks kohalikega seoseid, töötab väga lühikest aega. Kui on vaja inimestest lahti saada, on jah väga mugav omada hästi dresseeritud lõukoera, kes hammustab küsimusi esitamata.
Aga niipea, kui tööjõuturu seis vähegi paraneb, ongi maxima või sanaka omanikud hädas: keegi ei taha tööle tulla. Kui, siis oluliselt suurema raha eest, kui turu keskmine.
Nii et, kui “mustad-valged koerad” või F.-id on ikka firma maine tööjõuturul täis sirtsutanud, saab selle puhtakspesemine väga kulukas olema.
Lätis ja Leedus on elu eriti p..s ja masu tappev ja nad arvavad et siin on inimesed samuti orjad,keda võib sõimata(ilma rahata).Ei ole.
Need vereimejad on siin sellepärast, et Eestis on veel mõningane ostujõud.
Oot ,oot- varsti tuleb mihklipäev.
Selles kaupluses tehakse mõtetut tööd.Iga nädal tõstetakse kaup ise kohta.Milleks see vajalik.Olen kuulnud kuidas need leedukad sõimavad.Ega siis muidu ka juhatajad vahetu,olen kindel ega see praegune kauaks jää on ta ju kõik kauplused läbi käinud. Olen ka kaupluse juhataja.Isiklikult Maxima kaubavalik ei meeldi,pigem käin Severis või Raes.Miks pean ostma kaupa,mis ei ole Eesti toodang(muidugi toidukaup)
Keegi juhtkonnast ikka loeb kommentaare. Sina Aira või?
Tule taevas appi, ja kohe. Pärast neid paljusid kommentaare peaks küll õigluse “ombutsman” õnnetute ja ülemuste poolt alandatud müüjate kaitseks välja astuma. Aga ostja on hommepäev platsis ja ostamas, sest koju tuleb ju ilus värviline reklaam kus riknemist kartvat “kraami” saad pisut-pisut odavamalt osta ja see kutsub, inimene tõttab ja on nii õnnelik, näe lõhnab küll pisut aga no mis sellest, “aga vaada”, kui odavalt sain!!!! Naabrimuti teeb kadedaks!!!!
kõik on halb ja paha aga kui mina maximasse lähen on parkla autosid täis ja pean kassajärjekorras seisma, …..kaubal on realiseerimiskuupäev peal, no vaata ja ära osta! küll see saarerahvas hädaldab ja viriseb.
Ei olnud kaua aega tagasi,kui materdati Rae poe töötajaid ja kaupa,oma osa on saanud ka Säästukad ja Selver,Rimist rääkimata…Huvitav,et nüüd on need ostukohad “oi-kui-head”!Võib-olla see artikli autor hoopis selgitaks,miks ta üldse Maximasse tuli ja kus ta enne töötas?Miks ta töötuks üldse jäi?
Kui veel kaubast rääkida,siis riknenud või siis äärmiselt kehvas seisus kaupa võib saada igast poest.Kui Selver jagab oma niiöelda vananenud kauba oma töötajatele,siis Maximast on võimalik kõigil osta realiseerimaja lõppu lähenevat allahinnatud kaupa.Milles küsimus?
Seal Selveris on veel paar sellist,kes arvavad,et nad on krahvinnad——————-hele-mall andreas ja irja raudsepp…..ülejäänutel pole viga.Kui need kaks ka Maxsimasse üle lähevad siis on OK.
jah, mõnda kaupa võib Maximast osta küll, aga teema oli töötajatesse suhtumine.Ja see ei kannata mingit kriitikat! Tuletage meelde, enne kaupluse avamist hoiatati sinna tööle mineku eest, aga keegi ei uskunud, et asi nii hull võib olla!
Selveri Singa võiks ka Maximasse kolida – sobib sinna suurepäraselt räuskama.
Tubli alluv.Täpselt see selveri Singa on küll selline räuskaja ja kaebaja et anna aga olla.Tundub vahest et on kõige suurem jumal!!!Teised töötajad on väga tublid ja toredad ja abivalmis.Aitäh teile ja jõudu !
Naljakas oli lugeda kommenteerijate 05:33 ja 06:40 nägemust “rahvusvahelistest nõudmistest” ja “Euroopa nõudmistest”. Olen töötanud mitmes rahvusvahelises firmas nii Eestis kui välismaal (veidi rohkem läänes kui Leedu ;)) ja kogemus on selline, et isegi Eesti firmakultuur tundub pärast seda natuke mahajäänud, mis puudutab töötajate ja klientide väärtustamist ja suhtlemist.
Maximaga (ametlikult VP Marketiga) seonduvalt meenub nende esimese Tartu poe juhataja kirjeldus, mis üldjoontes langeb üsna täpselt kokku artikli autori omaga. Tartlased kaebasid VP Marketi peale tööinspektsioonis ja võitsid (ülipikad tööpäevad, tasustamata ületunnitöö). Meenub ka, kuidas meie hulgifirma müügijuhti šokeeris see, kuidas maksimlaste Peterburi mnt peakorteris käratas leedukast ülemus keskealise naise laua tagant püsti nagu kooliplika ja käskis tal laual olevad kaustad riiulisse sirgesse ritta laduda, hoolimata sellest, et naine parajasti nende kallal töötas. Ei tea, kuidas praegu, aga 5 aastat tagasi valitses Maxima kaupluste (siis vist T-marketit) tagaruumides tohutu segadus, laadimispiirkonnas vedelesid maas segamini tühjad kastid, pakkimispaber ja šampinjonid. Ei trahvita mitte ainult oma töötajaid, vaid ka tarnijaid. Seda mitte ainult tarnetingimuste rikkumisel, vaid nt ka siis, kui tarnija saab saatedokumentidega kauba kohaletoimetamist tõendada olukorras, kus maksimlased on pärast kauba vastuvõtu tõendamist oma allkirjaga osa kaupa ära kaotanud või hunniku alla unustanud. Ülekoormatud ja stressis kauplusetöötajaid ei tahaks siinkohal süüdistada. Peakorter kaebab tarnija vaatamata tõendusmaterjalile kohtusse ja loomulikult jääb kaotajaks. Tallinna maximate kohta tuleb keeleinspektsioonilt pidevalt ettekirjutusi tarnijatele, kes ometi ei saa vastutada selle eest, kui riiulitel on vigases eesti keeles sildid. Kokkuvõttes: kuigi leedukate firma ostab kontseptsioonid sisse Ameerikast, on neil suhtluskultuuris kõvasti arenguruumi. Aga võib-olla peavad nad kauplusetöötajaid tõepoolest orjadeks, Ameerikas selline kogemus ju olemas.
tead uudishimulik ,mine vaata peeglisse!ja miks laimate siin kaubandustöötajaid?
Siiski hea, et töötajate kehva kohtlemise teema on üles võetud.Olin tööle tulles teadlik, et sellist asja esineb ja seetõttu valisin STÜ .Kohalik firma ja ka kõrgemad ülemused tavatöötajale kättesaadavad. Dokumentatsioon korras.(Artiklis oli kirjas, et Maxima töötajal tööleping veel kätte saamata)
See muidugi ei tähenda, et kõik asjad väga korras oleks olnud aga asi liigub paremuse poole.
Teiste inimeste õpetamine ja juhendamine nõuab oskusi, mida kõigil inimestel pole. Tihti unustatakse ära kui oskamatud ise uuele töökohale tulles/minnes oldi.
Ei loe kui lahtise peaga oled, uuel töökohal koperdad ikka ja kui inimesi pidevalt vahetatakse ei lähegi asi paremaks.
Kauplustes tihti keskastme juhid pikema staazi tõttu. Mõned kooliõed olid üsna tühmi peaga, kes nüüd kohtadel, see muigugi ei tähenda, et nad tublid tööinimesed poleks.
Ja kui selliseid inimesi kusagil on, kes töötajaid halvasti kohtlevad siis on tore, et see ka ära märgitakse muidu arvavad, et on karistamatud.
Tore küll kõik kiruvad et Maximas koguaeg juhtkond vahetub aga miks siis Rimil juba 3 juhataja. Smuti oleks huvitav teada miks Rimi omad Maximasse tööle tulevad.Kes tahab tööd teha see ka teeb kes tahab leiab alati millegi üle viriseda.
Eestlase lemmiktoit on ju teine eestlane.
tedmiseks sinule selver,et need kaks võiks koos minna ja kordki peeglisse vaadata,et kas nad sobivad ikka kaubandusse-neil ka see puue küljes,nimelt halvustada töötajaid klientide juuresolekul,olen seda isiklikult kuulnud janäinud-mõni kohe arvab,et ta on nii vägev,aga ei ole midagi.Sellistel räuskajatel tuleb oma mihklipäev ja neil kahel on küll juba parim enne möödas seal selveris,kahju et nad ise pole seda märganud,ehk ütled neile edasi…
Ma töötasin ka selles poes pea aegu aasta.Tean täpselt mida need töötajat tunnevad iga päev…..!Palka ei taheta maksta iga puudu jääk võetakse palkast maha.TALLINNA JUHTKONND ÜTLEB KÜL kui poe käive tõuseb saate ka rohkem palka aga see on sula vale …mida rohkem pood teenib seda vähem saab töötaja raha kätte…!Soovin praekustele ja tulevastele maxima töötajatele pikka meelt ja kannatust…
Nõrganärvilistel pole Maxima kaupluseketti mõtet trügida.Minul jookseb kolmas aasta oleme vett ja vilet näinud.Vahel on mõte panna päevapealt lahkumisavaldus lauale aga kuhu minna sellisel ajal…Lihtsam on ühest kõrvast sisse teisest välja.Muidugi aegajalt löövad lained ülepea kokku.Elu on hernes las veereb.
Kõrgemal kohtadel olijatele võitk öelda tulge ja tehke…ise ehk ei saa sellega hakkama mida meie teeme.
Tõesti inimesed, kes tahab Maximat külastada, tehku seda. Kellele ei meeldi, ärgu tehku seda. Aga töötajad pole tõesti süüdi, et hinnad pidevalt valed on või et nad on sunnitud kaupa ringi pidevalt tõstma, kuna kui nad seda ei tee tuleb jälle mõni tähtis proua kuskilt Tallinnast või Leedust ja töötajad saavad sõimata, miks nad enda tööd pole teinud. Ja hindade eest on tõesti vastutav ainult üks isik kogu selle poe peale.
Need töötajat kes on seal nii kaua juba vastu pidanud, neile tuleb au anda. Neid on sõimatund, nende peale on karjutud, ähvartatud ja mida kõike veel, aga kui küsid nende käest midagi on nad rõõmsalt sind nõus ikka aitama. Töötan ise seal ja tunne, et sinna tulles nagu oleks loobunud enamus oma elust. Vahepeal on aegu küll olnud kus ma olen ainult kodus magamas käinud ja siis jälle tööle jooksnud. Nagu need koerad mu ühele töökaaslasele ütlesid, ei sul ei ole kodu, sa elad maximas või midagi taolist. Tõesti vahepeal nendega koos töötades tekkis tunne et aega on tagasi keeratud ning orjapidamine on jälle moes. Kuid kui nende suust tuli sõna tubli (loomulikult vene keeles) jäin ma jahmunud näoga vaatama ja mõtlesin endamisi, et on nad puuga pähe saanud kuskilt või on mul kuulmisega probleeme. Sõnad mida nad eesti keeles oskasid oli Tere, head isu ja loomulikult RUTTU, RUTTU !!! =D Suht naljakas oli ükskord kuulda kui must kutsu pani inglise, vene ja eesti keelt segamini aga esimest korda elus sain ma hästi aru mida ta tahab =D
Ainuke asi mille eest ma Maximale tänulik olen on see et ma nii lahedate inimestega olen tuttavaks saanud kes seal töötavad või on töötanud. Jõudu ja jaksu meile ning kannatust meie klientidele! =)
Palju tänu minu artiklile reageerimise eest
Maxima on hea pood, ja kui klientide huvides püütakse töötajaid teinekord võib-olla liiga karmikäeliselt “suunata”, siis on see tingitud ilmselt kasvuraskustest ja teravast konkurentsist – Rimi, Selver, Säästukas jne on kõik väikeses linnas platsis!
Peab tõdema, et Riina oli tõesti Maxsimas üks nüridavõitu pliiats kellele meeldib koosabikaasa Margusega napsu võtta ja kes ei suuda kusagil pikalt töötada. :)
Need, kes Maximat kaitsevad, ei ole ilmselt toidukaupade kliendideenindaja olnud või ei ole lihtsalt head töötaja-ülemuse suhlemist kogenud. Mitte miski ei õigusta sellist käitumist ning olgu selle jutu kirjutanud autor milline tahes, selge on see, et Maxima kohta on üle Eesti kõige rohkem kaebusi. Endal samuti nimetatud poega halvad kogemused ja olen selle kaupluse külastamise ammu lõpetanud.
Käisin täna Maximas ja pidin jälle kahe töötaja omavahelist kurtmist pealt kuulama, isegi teise riiulivahesse oli kuulda. Teemaks loomulikult töökorraldus, üks rääkis emotsionaalselt ja teine kuulas. Kas ei oleks ometi võimalik, et need töötajad ükskord ometi hakkaksid kliente nii palju austama, et oma musta pesu klientide kuuldes ei pese? Ausalt, kohutavalt ebamugav on seal poes olla kui nad oma stressi pidevalt välja näitavad.
Olukord ikka sama. Eriti kulinaarialetis. Müüjad kadunud, vihaste nägudega.
Teeninduse taset pole ollagi.
Meie Eestis võetakse teenindajalt 7 nahka, kui inimene on 12 tundi järjest 3 päeva jalgadel piitsa saanud, siis ei tule mitte ainult tige nägu ette…Sellis tööd lähevad selliste sandisentide eest tegema ainult nurka aetud inimesed ja mis rõõmsameelsust te tahate nende näos näha. Järgmine samm on pael kaela. Ja mõnes mõttes kaine peaga ei suudagi sellist orjaelu ära taluda. Aga kuhu Sa pääsed siin metsiku kapitalismi lõppstardil. Ja isekad ülemused ju naudivad, kui saavad töötajat alandada, see nende jaoks ju kordumatu nauding.