Saarte Hääle toimetusse on jõudnud nurinad inimestelt, kes pahandavad selle üle, et Kuressaare–Kihelkonna maantee Sõmera–Kuuse lõigul tolmab kuivade ilmadega otsekui kruusateel.
Kuigi teisipäevane suur vihmavaling tõi oludele kõnealuses kohas pisut leevendust, tuleks kuiva ilmaga seal maanteeameti soovitust järgida ning mitte liigelda kiiremini kui 30 km/h.
Kärla vallavanem Villi Pihl ütles Saarte Häälele, et mis puudutab Sõmera-vahelist teelõiku, siis vald on maanteeametile sellest probleemist rääkinud, kuna tegemist on riigimaanteega.
Lääne regionaalse maanteeameti Kuressaare esinduse peaspetsialist Toomas Magus selgitas, et tegemist on eelmisel aastal valminud Kuressaare–Kihelkonna–Veere maantee 17–22 km taastusremondi lõiguga, mis asub Sõmera–Kuuse vahel. Magusa sõnul freesiti vana deformeerunud mustkate taastusremondi käigus üles, parandati selle profiili purustatud kruusa lisamisega ja veeti freesipuru teele tagasi, lisades kandevõime parandamiseks sisse killustikku. Lõpuks pinnati kogu tee kaks korda üle.
“Ebameeldivusi tekitab täna just kahekordne pindamine, mille tulemusel on teekattel tugevad “higistamise” tunnused,” tõdes Magus. Ta selgitas, et tehnoloogia näeb ette “higistavate” kohtade ülepuistamist sõelmete, peenkillustiku või liivaga ning töövõtja ongi sellega siiani tegelenud. “Sellest tingituna on kate pärast sõelmete puistamist ka tolmanud, kuid see on ainuke tõhus võimalus “higistamise” peatamiseks,” kinnitas ta.
Toomas Magus tunnistas, et olukord ei ole kuivade ilmadega antud kohas meeldiv ja koos töövõtjaga ongi otsitud lahendusi olukorra normaliseerumiseks. “Kindlasti saab see teelõik korda tehtud, küll aga on vaja eelnevalt peatada teekatte “higistamine”,” nentis ta.
Miks nii heas seisundis teed üleüldse kiputati. Meil on ridamisi teid mis vajavad kas mustkatet või remonti, aga mindi tee kallale, mis mitte kuidagi ei vajanud uuendamist. Kes selle ämbri eest vastutas või vastutab?
See polnud mingi higistamine. Enne sõelmete panekut oli tee nagu bituumeni bassein. Juba varakevadel oli märgata, et Kuuse kurvist on osa teed jalga lasknud. Suured augud on piki sõidujälge. Arvata on, et pehme material on suurte masinate ratastega üles kistud. Ju on siin ikka teeremondi tegijal garantiilaks- praak töö.
Arvan ka, et siin pandi tee remondil tehnoloogia järgimisega mööda ehk et hoiti millegi pealt kokku. Olukord oli vahepeal ikka nii hull, et auto lausa ujus teel, kohati oli hirm, et jääd sinna pigisse kinni. Ja kes maksab kinni mu auto pigipritsmetest puhatamise, või ütleb teedevalitsus jälle, et tõestage! Lohakas töö mis muud. Ja nõustun tõesti esimese kommenteerijaga, et miks seda teed üldse tegema hakati, kõik oli ju enne OK. Tõepoolest, asfalteerige kõigepealt kruusateed ära ja kui siis muud enam teha pole, siis võite ju ajaviiteks korras teid üle tegema hakata.