Reisijad on Estonian Airi “maismaalendudes” pettunud (29)

Reisijad on Estonian Airi “maismaalendudes” pettunud

ESTONIAN AIR “LENDAB” MAAD MÖÖDA: Lennureisi asemel bussisõidu läbi teinud reisijad ei mõista, miks Estonian Air ei leia Kuressaare liinile vajadusel asenduslennukit.
Foto: Peeter Kukk

Eile hommikul tuli Tallinn–Kuressaare–Tallinn lennule pileti ostnutel vaatamata pilvitule ilmale taas bussiga loksuda nii pealinnast saarele kui ka vastupidi. Lennu ärajäämise põhjuseks oli sel korral tehniline probleem.

Rahvusvahelises koolitusprogrammis osalev grupp välismaalasi, kes lootis lennukiga kiiresti Kuressaarde jõuda, oli pärast eilehommikust reisi lennukit asendanud bussiga silmnähtavalt pettunud.
“Probleemiks oli see, et mitte keegi lennukorraldajatest ei selgitanud mitte midagi, sest nad ei osanud inglise keelt,” ütles vahetult pärast Kuressaarde jõudmist Saarte Häälele Šveitsist pärit Eva Svobodovà.

Kuna naine oskas õnneks ka vene keelt, sai ta Tallinna lennujaamas inimestelt küsides vähemalt nii palju teada, et lennuki asemel väljub buss. Svobodovà sõnul oli kogu reisi korralduslik pool kaootiline. “See on ikka väga imelik, et üht lennukit ei saa asendada mõne teise lennukiga,” oli naine hämmastunud.

Värskendust nõua ise!

Nördinud olid ka türklannad Dilek Yilmaz ja Hatice Iyigün. “Ma teadsin, et tulen siia lennukiga. Kui ma oleksin tahtnud bussiga Kuressaarde tulla, siis oleksingi planeerinud endale bussisõidu,” kommenteeris Yilmaz.
Naise sõnul uuris ta lennujaamast, et milleks talle nii kallis pilet, kui sõit toimub nagunii bussiga ja söögist ta huvitatud ei ole. “Öeldi, et see on juba minu valik, kas ma söön või mitte, aga raha tagasi ei saa,” rääkis türklanna.

Samal reisil oli saarlane Kaie Rõõm-Laanet, kes tõi välja selle, et reisijatele ei pakutud sõidu kestel joogivett. “Inimesed olid arvestanud lühikese lennureisiga, aga ühtäkki tuli neil läbi teha neljatunnine bussisõit ilma vee ja kehakinnituseta,” ütles ta.
Rõõm-Laaneti sõnul läks ta hommikul check-in’i kell 6.20 ja sealt öeldi, et reis on tühistatud ning buss väljub 7.05. Samal ajal rippus aga tabloodel endiselt info, et käib registreerimine Kuressaare lennule. Ja kuigi väljasõit bussiga pidi toimuma kell 7.05, sõideti tegelikult välja 7.25.

Šveitslanna Eva Svobodovà rääkis, et tema nõudis lennujaamas endale ise sööki ja jooki. “Mulle öeldi, et saame einet ja jooki küsida pardapileti ettenäitamisel kas lennujaamas või laeval 75 krooni ulatuses,” märkis Eva Svobodovà. Neile, kes sööki-jooki nõudmas ei käinud, ei öeldud aga midagi. 
Ka reis Kuressaarest Tallinna ei kulgenud kuigivõrd ladusalt. “Lõpuks see küll bussiga toimus, aga seda ei saa kuigivõrd reisiks nimetada, sest buss ajas vingu sisse ning bussijuht tunnistas, et pole viis aastat Tallinnas käinud, mistõttu tuli mul teda juhendada, kuidas lennujaama sisse sõita,” rääkis saarlasest kalakaupmees Raul Schiff.

“Estonian Air on siin süüdi. On täiesti mõttetu luua omale illusiooni, et jõuad kella 10-ks Tallinna ärikohtumisele – seda lihtsalt ei juhtu isegi ilusa ilmaga mitte. Kiirest ja mugavast lennust sai neli tundi piina,” nentis ta.
Raul Schiff märkis, et kui hommikul vara oli juba teada, et lennuk on rikkis, siis oleks lennufirma võinud reisile registreerunuid sellest teavitada. “Estonian Airil on meie kõigi telefonid ja e-meilid olemas,” sõnas mees.

Teliku amortisaator lekkis

Estonian Airi PR-direktor Ilona Eskelinen põhjendas Saarte Häälele, et hoolduse käigus leiti SAAB-il esiteliku amortisaatori leke, mille puhul ohutusreeglid lennukil õhku tõusta ei luba.
“Hetkel toimub tihendite vahetus ja pärast testimist suunatakse lennuk liinile tagasi,” kinnitas ta.

Sellest tulenevalt esines Eskelineni sõnul kõrvalekaldeid lennugraafikus hommikustel lendudel liinil Kuressaare–Tallinn ja Kuressaare–Stockholm, mistõttu Eskelinen vabandas reisijate ees ebamugavuste pärast.
Ta märkis, et Estonian Air teavitas hommikuse Kuressaare lennu tühistamisest lennujaama kell 4.24 ja Saare maavalitsust kell 4.29.

Info edastamist infotabloodel koordineerib aga lennujaam ning kohapeal reisijatele info jagamist lennujaama maapealse teeninduse töötajad.
“Püüame välja selgitada, miks reisijatele lennu ärajäämise kohta õigeaegset infot ei jagatud,” sõnas Eskelinen.
Tühistatud lendude korral pakutakse lennufirma esindaja sõnul reisijatele valikut kolme variandi vahel: kas piletiraha tagastamist, tasuta lennukuupäeva muutmist või asendustransporti samal päeval sihtkohta jõudmiseks.

“Kui reisija otsustab kolmanda variandi kasuks, korraldab asendustranspordi Estonian Air,” rääkis Eskelinen. Toitlustamise ja joogipoolise kohta ütles ta, et seadus näeb ette toitlustuse pakkumist ainult asendustranspordi oote-ajal juhul, kui see on pikem kui kaks tundi.
“Mõistes reisijatele tekitatud võimalikke ebamugavusi, võimaldame suupistete ning jookidega kuni 75 kroonise kulu katmist asendustranspordi toimumise ajal,” selgitas ta. Mis põhjusel eilse reisi ajal kliente sellisest võimalusest ei teavitatud, ta öelda ei osanud.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 75 korda, sh täna 1)