Postimehe eilne pealkiri “Parts: Leedo okupatsioon tuleb lõpetada” ehmatas majandusminister Juhan Partsi, kes helistas asjaolude selgitamiseks eile hommikul ka tuhavangis olevale Vjatšeslav Leedole.
“Tahaks ka õiendada tänast hommikust meediapilti,” ütles majandusminister Parts eilsel valitsuse pressikonverentsil, nentides, et teda ehmatas Postimehe pealkiri, milles ta nagu nõudnuks Leedo okupatsiooni lõpetamist Hiiumaal.
Parts märkis, et Postimehe artikli puhul võiks pigem õige olla esimene repliik. “Kus hiidlaste jaoks jääb Leedo sõbra-aeg 90. aastate ja 2000. aasta algusesse, mil ta tõi uued või paremad laevad koos parema teenindusega, võrreldes nõukogudeaegse järgsete laevadega. Tänane meeleolu on ikkagi üsna selline emotsiooniderikas,” lausus Parts. Ta nentis, et on tõesti asju, mida annab paremaks muuta, kuid ütles samas, et tegelikult on uus laev Muhumaa siiski saavutus.
“Ma nägin laeva meeskondi, nägin selle ettevõtte juhte, nad on palju panustanud. Noh, tegijal juhtub, on mõningad ebameeldivused reisija jaoks, need saavad kindlasti kõik ületatud,” lausus Parts, tunnustades Eesti ettevõtjaid, kes on investeerinud 350 miljonit krooni uue laeva ehitusse, et transpordiühendus saartega mugavaks teha.
Parts tõdes, et tänusõnu ta selle eest Hiiumaal väga ei kuulnud. “Ma tahan väga loota, et kõik need üksikud asjaolud saavad lahendatud, et nii hiidlastel kui ka Hiiumaa külalistel saab see laevareis olema väga mugav,” ütles majandusminister.
Postimees kirjutas eile, et Parts ütles kolmapäeval hiidlastele naljaga pooleks, et Leedo okupatsioon praamiliikluses tuleks lõpetada ja hiidlased peavad endale saama ideaalse laeva.
Postimees viitas tekstis ka firmale Läänemere Liinid ja selle juhile Urmas Treierile. Tegelikult on tegemist OÜ-ga Väinamere Liinid, mille juht on Urmas Treiel.
Tegu on eraäriga mitte küla kiigeplatsiga – otsustab ikkagi see kelle käes rahakott, mitte külaselt. Lubaduste järgi on esimene laev nö proovikas – lubaduste põhjal järgmistes parandatakse need vead, mille üle hiidlased virisevad… Ma nüüd tahakski näha enne kui viimane laev valmis saab neid plaanitavaid muudatusi, et pärast mitte kuulda neid “kus te enne olite” irvitamisi… Kas tõesti on loota, et reisijate _ruumid_ ehitatakse üldpinnalt suuremaks ja laudade/toolide vahed nii suureks et 100+ kilosed istujatest möödudes neid toolilt ei tõukaks? (nn “VIP-ala” ümarad lauad on pea sama suured kui baaripukipõhjad) Kas tõesti tehakse normaalsete mõõtmetega mängunurk lastele senise 1x2m häda asemele? Kas liftiga saab sõita alumisele autotekile? Raha on jätkunud 6 või 8 suuuuuure teleka ostmiseks ja mingi reklaami näitamiseks, aga mitte ühestki (kasvõi riigi-)televisiooni näitamiseks – äkki peaks sihtotstarbelise korjanduse tegema et nad saaks telekanäitamise maksu tasutud? Baarileti taga ple midagi peale paari vedelseebi pudeli… Ja see teenindus “restoranis” – no _tõesti_ jätaks oluliselt parema mulje olenemata hinnast kui nad lõpuks ise viitsiks toidu laule tuua niisama istumise asemel. Ja põhilisest maksa mitte rääkidagi, et nad tahavad vägisi panna laeva ühest sadamast väljuma seniselt üle 2 tunnilt 3 tunni taha…
Ega me päris niisama vingumise pärast ka vingu.
Ahh hiidlased on lihtsalt sellised inimesed, kes peavad pidevalt virisema ja teisi solvama. Aga eks vanad inimesed juba ammu ütlesid, et üks asi pidi hiidlastel parem olema, kui saarlastel – neil on parem naaber.
hiiumaal on üks lahe teeviit, kus on peal partsi karjäär, keegi vöiks sinna löppu kirjuatada: on läbi :)
Hiidlastel on parvlaeva osas õigus. “Muhumaa” ei ole optimaalne parvlaev ühenduse pidamisel Rohuküla-Heltermaa liinili
kus need targad hiidlased siis olid, kui laeva projekteeriti? Leht ju kirjutas sellest ka siis mitu korda ja polnud kedagi kuulda, kes siis asja kahtluse alla oleks pannud. Ja laevaehituse kavadega oli ministeerium küll väga hästi kursis, kui nüüd vanu lehesõnumeid meelde tuletada. See on täpselt nagu igasuguste planeeringutega – kui on avalikustamine ja avalik arutelu, pole kedagi kuskil, aga kui asi vastu võetud ja kopp maasse lüüakse, siis on protestijad kohal. Just samasugused nagu need kuulsad ennustajad, kes pärast vulkaanipurset rääkima tõttasid, kuidas nad seda kõike ette olevat näinud.
Sul on täiesti õigus – Partsi karjäär on tõesti tänase seisuga läbi , ehk siis kruus on peagi otsas!
Hiidlased ei saa ikka veel aru, et Muhumaa ei ole neile ehitaud. See tuleb ju ära sealt. Aga kui inimesele teeb peavalu, et lastepraega saab kaks kommi kaasa…millest me üldse räägime!
Püüdsime teha omi ettepanekuid, üsna mitu korda kusjuures. Treier käinud seda projekti mitmeid kordi näitamas ja on avaldatud arvamust, et laeval on põhirõhk paljude autode paigutamises (mis on ka vajalik), aga et selle projekti juures jääb inimestele kohti väheks ja et toitlustamine ja kaubandus on liiga väikesed. Vastuseks rõhuti päikesetekile ja seati meie kahtlused küsimärgi alla (kohtumine turismiettevõtjatega). Päris absurdne oli see ühe laeva idee, millele sai ka kohe oma arvamust avaldatud, aga sinna see ka jäi. Saage lõpuks aru, et ülesõit kestab poolteist tundi, no olgu, uue laevaga tund viisteist, see tähendab, et ei ole inimlik seda aega istuda autotekil autos või seista püsti. Eriti vanemad inimesed, väikeste lastega pered. Hiidlane tavaliselt kasutab ka toitlustuse teenust, sellepärast on selle pakkumise kvaliteet väga oluline. Saare külalistest me ei räägigi. Oleme rääkinud, aga…