Kingissepad küsivad lennujaamalt renti (9)

Kuressaare lennuvälja täppismaandumisseadmete (ILS) võimsus jääb osaliselt kasutamata, kui lennujaam ei saa lennuraja lähenemistulede paigaldamise osas kokkuleppele Kanadas elavate maaomanikega.

Kuressaare lennujaama juhataja Mati Tang ütles, et kaks lennuraja pikendusele ettenähtud lähenemistulede plokki jäävad 60 meetri ulatuses eramaale, mille kasutamise eest soovitud renti pole kahjumiga töötav lennujaam valmis maaomanikele maksma. Kanadas elavatele maaomanikele on lennujaam koostöös Kuressaare linnavalitsusega pakkunud rajatulede alla jääva maa asemel teist maatükki, kuid seni ei ole läbirääkimised tulemusi andnud.

Mati Tang selgitas, et kindlasti on ILS-seadmetest maandumistingimuste parandamisel suur kasu, kuid ilma kõigi vajalike lähenemistuledeta jääb ILS-i potentsiaal osaliselt kasutamata.
“Viimane täpike i peale jääb võib-olla saamata,” sõnas Tang, kelle sõnul võidakse lähenemistuled paigaldada ka tulevikus, kui maaomanikud peaksid meelt muutma.

Kuressaare abilinnapea Kalle Koov ütles Oma Saarele, et Kuressaare linn on suhelnud maaomanike Asta ja Harry Kingissepaga, kes olid nõus loobuma oma osast maa kaasomandis ja andma ILS-süsteemi tulede paigaldamiseks vajaliku maa ära. “Kahjuks olid Asta ja Harry Kingissepp mõni aeg hiljem sunnitud teatama kokkuleppest taganemisest, sest nooremad kaasomanikud ei ole kaasomandi tükeldamise ja vahetustega nõus, ja sinna see kinni jooksis,” rääkis Kalle Koov.

Abilinnapea sõnul oleks üks võimalus lennutada lennujaama direktor Mati Tang Kanadasse maaomanikega suhtlema. “Siis nad saaksid otseallikast informatsiooni, kui oluline lennujaamale ILS-süsteem on ja ehk õnnestuks kuidagi ikka kokkuleppele jõuda,” märkis Koov.
Lennuvälja ILS-i paigaldustööde lõpptähtaeg on 31. august.

Ain Lember, Andres Sepp

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 27 korda, sh täna 1)