Saare maavalitsus lõpetas oma viimase ametiauto Saab 9.5 liisingulepingu. Kuidas on edaspidi korraldatud ametnike töösõidud?
Vastab maavanema nõunik Ülle Tänav:
Jah, Saabi liisinguleping on tänaseks päevaks lõpetatud ja meie ametnike kasutuses ei ole tõesti ühtegi ametiautot. Maavanema kasutuses olnud autost loobumine oli meie ametisõitude ümberkorralduse nn viimane etapp ja kogu protsess on kestnud mitu aastat.
Ametiautodest loobumine ei tähenda sugugi seda, et tööülesannete täitmiseks vajalikud sõidud jääksid tegemata. Vastupidi, sõitude korraldus on muutunud paindlikumaks, ametnikul on võimalus kaaluda, millist transpordiliiki ta kasutab. Majasisese põhimõtte kohaselt on eelistatud ühistranspordi kasutamine. Ja seda nii Tallinna kui ka Tartusse sõitmiseks ning ka maakonnasiseselt.
Kui see on raskendatud või on seotud ebamõistliku ajakuluga, saab kasutada isiklikku autot. Sellisel juhul hüvitatakse eesmärgipärased kulud sõidupäeviku alusel, arvestusega 4 krooni kilomeetri kohta, kuid mitte üle 4000 krooni kuus. Võimalus on kasutada veel rendiautot ja taksot.
Osakonna ametisõite korraldab osakonna juhataja eraldatud limiidi piires
Meie hinnangul on kogu ametisõitude korraldus muutunud läbipaistvamaks, sihipärasemaks ja kindlasti säästlikumaks. 2009. a kevadel koondasime autojuhi, kelle tööülesandeks oli ametiautode hooldus ja korrashoid, seega on sääst toimunud ka juba tugifunktsiooni ametikohtades.
Mina nägin täna tõukerataga Kuivastus järjekorras.
“…
Maavanema kasutuses olnud autost loobumine oli meie ametisõitude ümberkorralduse nn viimane etapp ja kogu protsess on kestnud mitu aastat.
Ametiautodest loobumine ei tähenda sugugi seda, et tööülesannete täitmiseks vajalikud sõidud jääksid tegemata. Vastupidi, sõitude korraldus on muutunud paindlikumaks, ametnikul on võimalus kaaluda, millist transpordiliiki ta kasutab.
…”
Päris huvitav, teine leht kirjutab sellest autot, kui “kõiki maavalitsuse ametnikke teenindanud kallist Saabist”.
meiemaa.ee/?content=artiklid&sub=1&artid=35193
Kuidas saab ühe võimaluse ärakaotamist saab serveerida, kui “sõitude korraldus on muutunud paindlikumaks, ametnikul on võimalus kaaluda, millist transpordiliiki ta kasutab”? Teatud loogikaga isegi saab – jätame ühistranspordi bussiliini ära ja “tekib” tohutult valikuid liiklemiseks: jalgsi, rattaga, ratastooliga, hobusega, taksoga jne ;)
Loodame kõik, et see on esimene etapp maavalitsuse likvideermisel. Vot see oleks alles kokkuhoid!