
KAUNID RÕIVAD: Kuigi saarte rahvariided on teada-tuntud mandrilgi, peaks nende kandmisel silmas pidama väga paljusid nüansse, kas või seda, milline on kandja perekonnaseis.
Foto: Erakogu
Rahvariided on populaarsed. See on fakt, sest kui vaadata kas või iga-aastast “pingviinide paraadi”, on seal üha enam näha pasteldes ja triibuseelikutes inimesi. Huvi rahvariiete vastu on liialdamata ülisuur, sest kui läinud nädalal käis Kuressaare kultuurikeskuses rahvariiete kandmise teemalist loengut pidamas etnoloog Igor Tõnurist, ei tahtnud maakonna üks suuremaid saale huvilisi äragi mahutada.
Käisin minagi kohal ja katsun nüüd spetsialisti räägitut lugejaile edastada. Sest ehkki me kõik oma arvates midagi seelikutest-kuubedest-tanudest teame, on see tõesti vaid “midagi”, sest rahvariiete kandmise kultuur ja teadmised on meil ikka väga väikesed. Kui siia lisada veel asjaolu, et tänapäeva muutuvas maailmas rändavad pered ringi ning lastel on olnud juba mitu kodukohta, paneb paljusid pead murdma küsimus: millise kandi rõivaid kanda? Lisaks siis muidugi küsimus, kuidas neid kanda.
Edasi loe laupäevasest Oma Saarest.
oleks võinud arvata, et tolle ürituse kohta ilmub rohkem artikleid. saalis oli vähemalt 50 prouat, kes kibekiirelt üritasid kõik räägitu üles kirjutada.. vägisi tikkus pähe mõte, et valdav osa neist on ajakirjanikud – miks muidu meelelahutuslikust koolitusest endale detailne konspekt teha, seda enam, et jutt oli nii üldine ja rahvariideinimesed peaksid seda loomulikust intelligentsistki teadma..
Loobusin ka naabrimehe pükstega käimisest,kuidagi alandav,oma on ikka oma.