Saare maavalitsuse korraldatud riigihankekonkurss Ruhnu ja Kuressaare ning Ruhnu ja Pärnu liinile laevaoperaatori leidmiseks kukkus läbi, sest ainus esitatud pakkumine ei kõlvanud.
“Kaks põhjust: pakkuja ei oleks suutnud tagada vajalikku meeskonda ja liinile pakutud aluse meresõiduohutuses ei saa kindel olla,” ütles reede õhtul Oma Saarele Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männik.
Männik ütles seda vahetult pärast seda, kui oli veeteede ametist saanud vastuse palvele hinnata ainsa pakkuja laeva merekõlblikkust. Oma Saare andmeil oli tegemist OÜ-ga Sailing Point ja alusega Lohi, mis ei kuulu veel firmale.
Oma Saare andmeil müüb laeva Lohi Rootsi ettevõte Djurgårdsvarvet ja hinnalipikule on kirjutatud 1,5 miljonit Rootsi krooni (2,4 mln Eesti krooni). Firma Sailing Point juhatuse liige Jaan Kõrsmaa väitis eelmisel nädalal Oma Saarele, et aluse ostmise vastu on huvi tundnud ka ruhnlased, kuid nimeliselt ei soovinud ta kedagi välja tuua.
Alumiiniumist laev on ehitatud 1984. aastal Soome sõjaväe dessantlaevaks, kuid hiljem ümber ehitatud tsiviilvajaduste järgi. Soomes Turus asuv Lohi võtab peale kuni 42 reisijat ja 7,5 tonni kaupa. Jaan Kõrsmaa sõnul ei ole ta aluse ostmiseks veel käsi löönud, sest otsib enne võimalusi laev Eestis teenima panna.
Sügisel pakkus Kõrsmaa Lohit Prangli saare ja mandri vahelisele liinile, kuid laev ei sobinud Viimsi vallavalitsusele. Ka Saare maavalitsus kahtles aluses algusest peale, näiteks oli laeva fotodest ja joonistest näha, et reisijate jaoks on salongis 28 istekohta, ülejäänud peaksid aga kasutama ahtritekil olevaid pinke. Hankes nõuti vähemalt 30 reisijakohta. Üheks probleemiks oli ka laeva kiirus, kuna hankes nõuti vähemalt 18-sõlmelist kiirust, ent laeva dokumentides oli kiiruseks märgitud maksimaalselt 15 sõlme.
Maavalitsus tahab 2010. aastal tellida Roomassaare–Ruhnu ja Pärnu–Ruhnu liinil kokku vähemalt 80 reisi. Riikliku toetuse maht riigihanke teostamiseks on 1,2 miljonit krooni. Seda summat on Oma Saarega vesteldes liialt väikeseks nimetanud kaks reederit, kelle sõnul ei tasu sõidud sellise raha eest ära ja seetõttu jätsid nad ka pakkumise tegemata.
Maavalitsus teatas eile, et jätkab lähipäevil väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlusega riigihankega, et leida 1. maiks 2010 vedaja Roomassaare-Ruhnu-Pärnu laevaliinile.
Parem ehitage ise elektrilaev:
http://elektritsaabtasuta.blogspot.com/search?q=elektrilaevad
Lisan siinkohal veelkord lingi infole laeva kohta, millest jutt:
http://www.djurgardsvarvet.se/public/pdf/Lohi_351.e.pdf
Kas see katamaraan tüüpi “tibi laevuke”mis mere olusi köikse paremini tundvate ruhnlaste poolt ühehäälselt koos lakkamatute kiiduavaldustega vastu vöeti,ei tulegi.Või kulus neil kah eelarves laeva raha ja oma finantseering erakorralise talvega võitlemiseks täitsa nulli.(lumelabidad ja laguneva lumekoristus tehnika plus palgad)
NORMAALNE! Ega rumalatelt oravatelt polnudki midagi muud loota. Millise positiivse teoga on viimasel ajal maakonnas ja linnas hakkama saadud? Mitte millegagi!!!
Kipub jälle minevat sinnapoole, et regulaarset laevaühendust Ruhnuga ei tule ka see aasta.
Täiesti uskumatu, maavalitsuse eksistentsil kaob üldse mõte kui niisugune, ei tule sealt välja küll midagi.