Vastukaja (2)

Samal teemal: “Suured kaubandusketid pärsivad kohaliku köögiviljakasvatuse arengut

Rimi: teeme hea meelega koostööd Eesti väiketootjatega

Rimi Eesti Food jaeketis võtab puu- ja köögiviljade osakond alati ja heameelega kõik kodumaised tootjad jutule. Seda enam üllatav ja kurb on Saaremaal Laadjalas tegutseva köögiviljakasvataja Kalvi Uusi kommentaar, et justkui Rimi ei oleks üldse huvitatud koostööst kohalike väiketootjatega. Vastupidi, väikekasvatajate toodangu osakaal on Rimides ja Säästumarketites järjepidevalt kasvanud ning see trend jätkub.

Tegelikkuses oleme kodumaiste kasvatajate pakkumisi alati arvestanud, kui need meieni jõuavad, ning antud juhul ei ole meil sellist infot, et Kalvi Uusi nimeline tootja oleks meiega selles osas ühendust võtnud.
Arusaadavalt kujuneb koostöös väiketootjatega pudelikaelaks nende madal tootlus, samas Eesti sibulat müüksime praegu suurima heameelega, kui keegi seda pakuks.

Seetõttu juurdubki kahjuks jätkuvalt väär arusaam, et jaeketid eelistavad välismaiseid tarnijaid, kui tegelikkuses lihtsalt Eesti kliima ei võimalda tootjal aastaringselt kõiki köögi- ja puuvilju kauplustele tagada. See seab omakorda kaubanduskettidele piirangud, kuna kõiki tooteid pole võimalik järjepidevalt klientidele pakkuda.

Rimi ja Säästumarketite kauplused müüvad eestimaist toodangut nii palju kui võimalik. Näiteks terve möödunud talve jooksul olid köögiviljade valikus olemas kodumaist päritolu kartul ja peet, suvisel ajal on Eesti köögi- ja puuviljade sortiment ulatuslikum, ja omalt poolt püüame pakkuda kõike, mida vähegi kohalikult kasvatatakse ning mida talumehed meile toovad.

Siinkohal aga rõhutan, et Eesti väikekasvatajate murele on tegelikult lahendus olemas, milleks on ühistute loomine. Koostöös teiste tootjatega on selgelt reaalsem tagada suurtele kettidele oma toodangut vajalikes mahtudes. Sedasi on ka kaubandusel oluliselt lihtsam kohalike tootjatega arveldada. Eeskujuks võib tuua meie lõunanaabri Läti tootjad, kes on suutnud tänaseks sarnased ühistud luua ja edukalt toimima panna.

Evelin Mägioja
Rimi turundus- ja
kommunikatsioonijuht


Maxima on alustanud oma supermarketite ümberkujundamist

Maxima XX formaadijuhi Õnne Tralla sõnul on aeg muutusteks küps, sest Maxima supermarketid on Eesti turul juba kolm aastat ja nüüd on paras aeg neid vastavalt tarbijate soovidele ümber kujundada ja meie klientidele käepärasemaks muuta. “Oleme jälginud oma klientide eelistusi nii kaubavaliku kui väljapaneku osas ja püüame nende soove uue kaubapaigutuse ja valiku osas igati arvestada,” ütles Tralla.

Kindlasti võetakse rohkem müüki mitte ainult Eesti, vaid just kaupluste lähiregioonide tootjate tooteid. Näiteks Kuressaare kaupluses leiab üha rohkem Saaremaa lihatööstuse kaupu. “Sortimenti rikastame nii saarel valmistatud juustu kui ka leivaga,” rääkis Tralla. “Samuti ootame oma kauplustes pakkumisi kohaliku köögivilja osas ja palume olla aktiivsemad ka väiksematel tootjatel.” Tralla lisas, et sarnaseid pakkumisi ootab Maxima kõikjal, kus meil on avatud suurema formaadiga kauplused.

Lisaks kaubavaliku ja paigutuse muutustele suureneb Maxima supermarketites ka värskete köögiviljade valik. “Juba praegu oleme alustanud tänavuse värske ja vitamiinirikka saagi müüki,” ütles Tralla. Samuti on kauplustesse jõudnud tänavused värsked maitsetaimed.

Erkki Erilaid
Maxima avalike suhete juht

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 68 korda, sh täna 1)