1. aprillist muudetakse taas maakonna bussiliinide sõiduplaane. Saare maavalitsuse kodulehelt võib lugeda, et kavas on liinide (1–3) Salme, Iide; Kärla, Lümanda, Kihelkonna; Aste, Võhma, Mustjala ning liinide (4–6) Kaarma, Eikla, Leisi; Valjala, Laimjala, Orissaare, Liiva; Pihtla, Sandla, Vätta sõiduplaanide muutmine ja korrigeerimine. Kokku on kirja pandud 43 muutust, praegu on veel kirja panemata nn 6. liini ehk Pihtla, Sandla ja Vätta bussigraafikutes tehtavad muudatused.
Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männik ütles kommentaariks, et muudatused on tehtud koostöös vallavalitsustega ja aluseks on olnud kodanike ettepanekud. “Bussigraafikud elavad samasugust elu nagu demograafilised protsessid,” märkis Männik, lisades, et bussigraafikute aluseks on inimeste sõiduvajadused ning kui need muutuvad, siis muutuvad ka graafikud.
See on ju iga liini kohta üks või isegi kaks muudatust, palju neid lbussiliine siis maakonnas kokku on? Pole siis ime et nende bussi aegadega on koguaeg üks jama, kui neid kogu aeg muuta ja inimeste teavitamine muutustest on nagu ikka, hommikul kui vaja sõita siis saad teada, et aega muudetud. Muudatuse kohta ilmunud teade eelmise päeva lehes, aga paljudel maal leht käib? 01. aprillil saab segadused ju kuupäeva kaela veeretada, APRILL.
Paluks siis seekord muutatused bussipeatustesse ka õigeaegselt välja panna, et inimesed maal ka teada saavad.
Üleüldse on seal maavalitsuses üks TARK inimene, kes need seni hästi töötanud bussiliinid kõik ära solkis ja selle eest veel suure rahapataka sai! Häbi talle!!! Ja kuna nüüd on Saaremaal bussiliinid jagatud mitme operaatori vahel, ei saa neid tominud liine ka kuidagi enam taastada! Ja nüüd enam muud polegi kuulda, kui et üks liinide kellaaja ja graafiku muutmine teise otsa!!! No kurat- missuguse bussiga ma lõpuks sõita saan? On juhuseid, kus liini on muudetud lausa poole päeva pealt ja seda ette hoiatamata! Vähemalt on meil olemas inimlikke bussijuhte, kes reisijatest aru saavad ja vastutulelikud on.
Ja veel on mure: kui buss sõidab punktist A punkti B, siis võiks buss võtta reisijad peale B poole peatusest ja alles seejärel teha pöörde, et sõita ringiga läbi peatuste A1; A2,A3jne. Sest mina reisija, ei tea iga liini puhul, kust pidi buss täpselt läbi sõidab. Kas see on bussijuhile raske aru saada? Mina olen klient ja sõites bussiga, toon bussifirmale raha sisse. Aga kui jään bussist maha, sest ei tea, kumma poole peatusest peale lõpuks minna- jääb firmal ka see raha saamata! Ja üleüldse ei ole ma huvitatud suure ringiga näiteks Kuressaarde sõitma ja selle eest koletu palju maksma, raisates veel hulga aega . Minule on tähtiis ka võimalikult väikese ajakuluga liikumine.
Õhtul kell 17.15 läheb buss Kuressaarest Vättale, aga kui ta Vättalt linna tagasi tuleb, siis ta inimesi peale võtta ei tohi, ehk siis tuleb tühjalt tagasi. Mis mõte sellel on?