Üleeile õhtul sai jälle risti tõmmata Kuressaare–Tallinna lennuliikluse nüüd juba pea iganädalaseks muutunud katkemise kordade ritta. Üheksa reisijat toimetati Tallinna Sareta bussiga.
Reisijatele, kes planeerisid kolmapäeva õhtul lennuki peale minna, anti päeval teada, et tehnilistel põhjustel lendu ei toimu ja Tallinna tee saab soovi korral ette võtta bussiga.
Õhtuses Kuressaare lennujaamas vilkusid tablool sõnad “Tühistatud” ja “Tehniline”. Täpsemat põhjust, miks lennuk jälle ei lenda, ei osatud lennujaamas öelda.
Kuressaare linnavolikogu liige Jaanis Prii, kes oli tulnud külalisi lennukile saatma, ei teadnud lennu ärajäämisest midagi ja oli sügavalt üllatunud. “Lennusõit ei ole enam ajavõit,” tõdes Prii, et selline regulaarseks muutunud lendude ärajäämine on tõega ebameeldiv.
“Kui tahad kusagile kindlapeale kohale jõuda, siis ei julgegi enam lennukiga lennata,” väljendas Prii arvamust, mida on Oma Saarega vesteldes kinnitanud mitmed inimesed.
“Olen sügavalt nördinud,” lausus Liis, kes pidi lennu ärajäämise tõttu omakorda ära jätma Tallinnas planeeritud õhtused ettevõtmised. Samas ei olnudki ta eriti imestunud. “See on Estonian Air ju, neil on kogu aeg mingid jamad,” kommenteeris ta märkimisväärse põlgusenoodiga hääles.
Oma Saare andmetel näitab lennureisijate vähest usaldust lennufirma vastu ka see, et pea alati, kui mõni lend jälle tühistatud on, langeb järgmiste lendude täitumus.
Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen ja president Andrus Aljas ei leidnud eilse tööpäeva jooksul aega Oma Saare küsimustele vastata.
Detsembris, mil lende samuti järjest (kehvade ilmaolude ja rikete tõttu) ära jäi, kirjutas Andrus Aljas lennufirma kodulehel: “Viimastel päevadel on meie klientide usaldus lähiregioonide lennugraafiku paikapidavuse suhtes oluliselt kõikuma löönud ja peame endale tunnistama, et klientide pahameel on olnud igati õigustatud.”
Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männik probleemi ei näe. “Põhjus oli tehniline, mis võib ette tulla iga lennuki puhul,” ütles Männik. Tema sõnul jäi selle aasta esimese kuu jooksul erinevatel põhjustel ära 24 reisi, toimus 124 reisi.
Enamik reisidest jäi ära ilmaolude tõttu, vaid kaks reisi meeskonna haigestumise tõttu ja kaks reisi tehnilistel põhjustel. Männik märkis, et numbrid näitavad seda, et tehnilistel põhjustel on aasta esimeste kuude jooksul ära jäänud vaid 1,6% lendudest ja ilma tõttu 12,9% lendudest. Seega ei ole Männiku sõnul lennufirmale midagi ette heita.
“Saare maavalitsus ei kavatse lõpetada lepingut Estonian Airiga, kuna selleks puudub igasugune alus ja põhjus,” kinnitas Mika Männik ja lisas traditsioonilise lause, et töö käib selle nimel, et lende võimalikult vähe ära jääks.
oma saar, mis teil viga on????? kas teil omal ei ole imelik juba iga nädal samast asjast kirjutada, et jumala eest saaks kellelegi jälle ära panna!!! siit lehest enam muud ei leiagi, peaasi, et saaks kellelegi käru keerata ja kaikaid kodaratesse loopida, vastikult kallutatud leht!!
Kas Oma Saar viskab sellega kellelegi kaikaid kodaratesse, kui probleemidele tähelepanu pöörab? Minu arvates on see antud situatsioonis väga õige lähenemine, sest ehk hakkab lõpuks mõni instants olukorra parandamiseks ka midagi ette võtma. Praeguse seisuga läheb seis üha hullemaks.
Sina istud ehk jah rahulikult oma kodus ning ei tunne vajadust lennuühenduse järgi, kuid neile, kes on selle transpordiliigiga harjunud, on see tõsine mure, sest kunagi ei tea, kas jõuab kohtumisele, koosolekule, järgmisele lennukile või kuhu iganes planeeritud ajal.
Ärapanemisest ja kallutatusest on asi kaugel- ajakirjanduse üks eesmärkidest on ka probleemidele tähelepanu pööramine, ning sellega saab Oma Saar hästi hakkama. Kogu aeg ei saa ju lilledest ja sinisest taevast kirjutada.
Praeguse maavanema ülbus ja hoolimatus on ületanud piirid. Mitte kunagi varem ei ole selle selle maja teatud ametnikud olnud nii üleolevad. Reformierakonna maine kahjustamine on Kasemaa ainus “saavutus” meie maakonnas.
Mis mainet on sellel reformierakonnal,kari endisi tippkommuniste eesotsas on riigi viinud olukorda,kus tööpuudus on aegade kõrgeim ja kõik ainult selle nimel,et ehk saame euro.Ammu olen mõelnud,et mis on see põhjus peale nende oma liikmeskonna,mis ajab inimesi valima kesk-ja reformierakonda või irl-i ?
Ivan Julmale
19.03.10, 09:44
KUS ja millal on Sind pandud bussile minema ning samas on lennuk seda
liini lennanud?Faktid, palun.
..mitte sama liini,vaid hilines tallinna lennujaama,ennem oli kuressaarde sõitjatele buss järgi tellitud
Männik tundub olevat saarlaste jaoks mõttetu inimene maavalitsuses…Selgelt esindab eesti õhu huve,seepärast ei näegi lendude ärajäämises probleemi…
kallid ilkujad, lennundus on nii spetsiifiline ala kus kehtivad kindlad reeglid ja kui neid eiratakse siis on kuri karjas. Kui on udu või ilm pole nagu vaja siis lihtsalt lennuk ei tõuse õhku. Mis te seal mere taga vingute, las kallis maavalitsus ja riik muretsevad ILS seadme ja siis saab lennuk maanduda.
Kui EA ei meeldi siis saab alati välja vahetada ja airBaltic on valmis tulema.
Aitab sellest rumalast jutust ükskord.
Tehniline rike ei ole vääramatu jõud nagu ledurite sagedased haigusedki. Hr Männik, Te ei kaitse saarlaste huve! Palun tehke midagi, et meis taastuks usaldus kohaliku lennuliikluse vastu, maavalitsusse ja ka iskilkult Teie kompetetntsusesse. Teil pole enam aimugi, millega maavalitsuse ülalpidajad e. saarlastest maksumkasjad juba harjunud on. Kui tahad kindlalt ja täpseks ajaks Tallinnas olla – ära mingil juhul looda Kuressaare-Tallinn lennuki peakle. See on EA ajal paika loksunud reegel. Palun analüüsige, miks see nii on! Kuna Te seda teha ei taha, on see nüüd Teie kriis, hr Männik. Väga küüniline on teie poolt üleolevalt ptosendid kohe lagedale tuua. Tooge siis palun välja ka usalduse protsendid EA vastu. Ja palun juurde ka allikas kust need saadud on.
Usaldusest te millegipärast ei räägi. Sellest aga algab meie iga päev, kuidas me oma tänaseks planeeritud toimetused jõuame kõik ära teha.
Tablool oli kirjas TEHNILINE-see ongi põhjus. Mis osa seal ajakirjanikule selgusetuks jäi?
Eriti küüniline oli kolmapäeva õhtul lennujaamas bussi oodates vaadata EA esindaja Aljase esinemist televisioonis,kus põhjati lõunanaabrite lennukompanii tegemist ja käitumist…unustades, et oma lennukite tegemised / tegevusvõimetus on ammu juba suureks mureks kujunenud.
Lõpetage leping senise firmaga päevapealt.Küsimus maavalitsusele: Miks vahetati Avies välja? Selle firmateenindus oli laitmatu. Valdadele heidetakse ette haldussuutmatust. Kes peaks nüüd peeglisse vaatama ja vähemalt punastama rahva lollitamise pärast.
Arvatavasti pole neil ei lennukeid ega meeskondi, nii et vahet pole, mis tablool on. Kui inimesed ei usalda, siis nad ei lenda ja nii see värk kokku kukubki.
kahjuks jah, kui on oluline minna või tulla, siis selle teenusega küll kuidagi arvestada ei saa ja ilmselt paljud potensiaalsed kliendid EA lendu ei vali, kuna puudub igasugune usaldusväärsus, olgu põhjuseks siis ilm, gripp või mis iganes. kahjuks puudb ka konkurents liinil ja seda muidugi ei tule ka ilmselt kunagi.
Oma saar tahab kõik reisijad praami peale. Millal siin lehes hakatakse kirjutama praamiliikluse probleemidest?
Avies lendas tõesti iga ilmaga ja pole neid tehnilisi rikkeid ka nii väga olnud.
Lennuk oli küll väike ja müra tikkus vahel kõrva kratsima, aga lennusõit- ajavõit. Tänasel päeval enam ei julge lennukiga päälinna sõita, sest pole kindel, et planeeritud ajaks kohale jõuab.
Oma Saar on leidnud täiesti vale põhjuse – süüdi ei ole mitte Estonian Air vaid meie lennujaam. Nimelt ei suuda lennujaam vajalikke seadmeid paigaldada, et vähendada ilmastiku tõttu ära jäänud lende – need moodustavad artiklis toodud andmete alusel üle 80% ärajäänud lendudest. Palju õnne Raul Vinni, sa vaatad andmetele otsa, aga põhjustest ei oska või ei taha kirjutada. Mida küll selliste ajakirjanikega teha? Kas keegi oskab soovitada?
Olen ka suht tihe lendaja ja hädad on pidevad EA-ga kui on vaja suht kingdlalt Tallinna jõuda siis ei kasuta enam mingil juhul EA teenust sest olen kordi kas hilinenud või pole üldse kohale jõudnud.Ja kuigi mul on broneeritud pilet siis seda et lendu ei toimu või see hilineb saab teada alles siis kui lennujaama jõudnud oled.Avies-iga ei mäleta et oleks olnud selliseid probleeme ja graafik oli ka parem.
asi lihtne:lennupark vana ja väike,kui kuskilt hakkab hilinema ,siis kannatajad on eestisisesed reisid,mis tehnilistel põhjustel ära jäävad.on mindki bussile pandud,kusjuures bussile minnes nägin,et EA Saab maandus,hilinemisega
too välja statistika, mitu korda lend on hilinenud!
Miks on artikli pealkiri vale?Usaldus ei ole mitte kõikuma löönud,vaid see on kadunud!
KUS ja millal on Sind pandud bussile minema ning samas on lennuk seda liini lennanud?Faktid, palun.
Ilmastiku tõttu on Kuressaares ära jäänud kahtlemata hulk lende ( teadmiseks: seadmete vähesuse eest vastutab AS Tallinna Lennujaam).
Samas on käesolevas artiklis sisalduv statistika, mida maavalitsusest on esitatud ilmselt meelega jaanuari kuud valides, ühiskonnale puru silma ajav. Põhjus: tehnilised ja muud (va ilm) põhjused kummitavad tihedalt Estonian Air Regionali juba eelmise aasta sügisest saati.
Eileõhtune Regionali 605 ei saanud ju ka Kuressaares maha , kuna ilm muutus kiiresti miinimumist kehvemaks, sooritas vaid ühe lähenemise 17 ja võttis kursi Tallinnale tagasi… Kas põhjuseks naispiloot kel julgusest puudu jääb ei tea?
Kellele siin puru silma aetakse – kas neile kes lähtuvad elu poolt pakutud arvulistest andmetest või neile, kes usuvad ajakirjanike ülespuhutud valet? Kõik kergeusklikud ühinege, ärge uskuge tegelikke andmeid, uskuge ajakirjanikke!!! Õndsad on need kes on vaimust vaesed ja elavad silmaklappidega.
huvitav, et bussid (riigisisestel liinidel) “graafikus” püsivad ja sõidavad “tehniliste probleemideta” [v.a. juhud kui praam tormi tõttu sadamasse “varju” peab jääma)
PS! AVIES tagasi lendama!!! (Hiiumaale ta ju lendab)
olen absoluutselt nõus kommentaatoritega “rüütel” ja “Valli”. pealegi olen kuressaare-tallinn liinil päris tihe sõitja ning võrreldes aviesi pakutuga on ea tunduvalt usaldusväärsem, mugavam ja parem. mingi metsavahiga võin ma ülemiste järve sõita.
Miks nõuab hr Männik lehelugejalt statistikat lendude ärajäämise arvu ja põhjuste kohta? Äkki teeks hr selle töö oma palga eest ära ja avaldaks kokkuvõtte ka ajalehes. Või on maavalitsuses ka meeskondade haigestumised, tehnilised rikked jne?
asi on jah rohkem siinses lennujaamas kuna neil kiviaja seadmed mis ei võimalda lennukeid vastu võtta, mida suudab teha avies koos kärdla lennuga, selles on pujänt, tehnikasse investeerida. ok paks udu ilma taadi vastu ei saa..
Teistpidi jälle mõeldes on hea, et üldse midagi lendab ja siiski reisijale suhteliselt odavalt lendab. Ilma dotatsioonita, ei toimuks midagi. Samas kahju jah, et iga 10 lend sisuliselt ära jääb, ei saa mingeid ajaplaane planeerida, peab ikka autoga minema. Oleks ometi SILD!!!
Tubli, parteikaaslased, kes te Oma Saarele sisse käite! Mina ütlesin ka nende Langi seaduseelnõu kallal kraaklevate ajalehtede kohta, et vaadake, ajakirjanduse usaldusväärsus on meil väga-väga madal. Neid ei saa kohe kuidagi usaldada!
Kui võrrelda Aviest ja Eesti Õhku,jagub +- mõlemile
1.Lennukindlus oli kuni 2009.a. lõpuni praktiliselt sama, 2010 on Õhk aga langenud tasemele,mida siinmail pole enne nähtud
2.Lennuk ise Õhul parem ja ka ärajäänud reiside puhul tuuakse buss ukse ette,mida Aviese puhul ei täheldanud.Kas see 75 kroonine söögitalong kedagi väga lohutab aga tahte zest siiski
3.Piletisüsteem Õhu puhul oluliselt mugavam
4.Lennugraafik Aviesi puhul vähemalt regulaarne,Õhu oma arusaamatu segapudru.
Kokkuvõttes saavad mõlemad kompaniid aga pika puuga vana Aerofloti käest
20 aastat tagasi.Kus osadel nädalapäevadel (E,K,R) toimus 5 reisi päevas ning sellist trianglit ärajäämiste ja hilinemistega nagu ei mäleta.Kuigi ilmastik oli ka tollal olemas:)
Kõik vanad asjad tunduvad ikka paremad olema. Siiski hilinesid ja jäid ära ka Aerofloti lennud. Olen Kärdla lennujaamas 70-datel – 80-datel kordi seisnud, kuulates kuidas lennuk pea kohal tiiru tegi ja tagasi sõitis Tallinnasse. MItmel korral ei lennanud lennuk aga üldse välja.
Tsiviillennundus on väga reglemnteeritud tegevusala. Kui ikka ilmastik ei vasta lubatule, ei saa lennata. Piloodi julgus, olgu siis tegemist naise või mehega, ei puutu asjasse. Ruhnu “võsalenduri” moodi uduga maandudes ei-tea-kuhu võivad tulemused väga kurvad olla.
Ka Avies hilineb Hiiumaale. Ja on kuulda olnud, et kui reisijaid on 1-2, kipuvad lennud ära jääma :). Seda viimast ei saa ma aga kinnitada.
silla-kiirliin Kuressaare-Tallinn peatusteta ja doteerime nagu lennukit ja milles probleemid,lennukitesse laadimise aeg liialt pikk ja võib terroriohus veel pikeneda.Lennukid ikka pikemate vahemaade jaoks.Raudteesild tooks ka rongid tagasi aga see rohkem helesinine unistus.Sillaehitus annaks praegusel raskel ajal natuke tööd ka,ka see pole vähetähtis.
Ma olen üldiselt kommentaariumites viisakas inimene aga kanatus kipub katkema. Eesti õhk…minge p…..e. Sama kehtib maavalitsuse käpiknuku kohta. Tule taevas appi, mis krdi ühendus see on??!?!?! Pistke oma statistika sinna samusesse.