Rohuküla–Heltermaa liini teenindanud parvlaev Scania tegi eile hommikul kl 6.30 oma viimase reisi. Alus müüakse itaallastele ja ta nimeks saab Emanuele D´Abundo Primo.
10. märtsil täitus Scanial 10 aastat Eesti lipu all sõitmist ning ka Itaaliasse müüduna hakkab laev reisijaid vedama sama pikal marsruudil, kui oli Rohuküla–Heltermaa liin.
“Praeguse info kohaselt planeerivad itaallased Scania sõitma panna Napoli ja Ischia saare vahet. Reisi pikkus on üllataval kombel sama – 12 meremiili –, kuid seal pole kanalit probleemiks,” ütles Scania saarlasest kapten Otto Ojamaa, kes juhtis laeva selle vastuvõtmisest kuni eilse päevani välja.
Kapten meenutas, et kui Scania aastal 2000 Väinamerele tuli, oli ta suur laev – ei olnud reedeõhtuti enam autosid maha jäämas ja kõik toimis. Aga juba varsti tundus, et hakkab väikseks jääma, autod olid muutunud suuremaks ja laiemaks.
“Eks see kõik on ajamärk, et muutused siia jõuavad,” mõtiskles kapten. “38 aastat on laeva jaoks üsna palju. Me oleme suutnud laeva säästa, tänu eesti meremeestele on see hästi säilinud,” tunnustas ta meeskonda. Otto Ojamaa lisas, et ka Itaalias läheb Scania headesse kätesse ja saab n-ö uue elu.
“Ka meile on tänapäev kohale tulnud: õigel ajal tehtud õiged otsused tõid siia “Muhumaa” ning meil on rekonstrueeritud ja heakorrastatud sadamad ja veesüsteemid,” rääkis Ojamaa.
Scania on aastate jooksul sõitnud erinevaid liine. Laeva süvise optimaalsus võimaldas sel sõita nii Rohuküla–Heltermaa kui ka Virtsu–Kuivastu liinil. Rahvusvahelisel Mõntu–Ventspilsi liinil sõitis laev suviti neli aastat. 2001–2002 oli Scania ligi kolm kuud Fääri saarte käsutuses.
AS-i Saaremaa Laevakompanii tegevdirektor Tõnis Rihvk lausus, et Scanial on 10 aasta jooksul väga hästi läinud. “Ta võeti inimeste poolt väga hästi vastu ja investeering oli kindlasti hea. Ma arvan, et ta oli ja on ka praegu väga hea laev,” sõnas Rihvk.
Müügitehing ei ole veel sõlmitud, kuid loodetavasti lüüakse käed juba lähipäevil. “Eks me müüme vanu laevu sõltuvalt sellest, kuidas uued laevad liinile jõuavad. Müügis on nad praegu kõik, aga müügiprotsess sõltub sellest, kuidas oleme suutelised uusi laevu vastu võtma,” selgitas Tõnis Rihvk. Parvlaev Scania mahutab 80 autot ja 400 reisijat.
Kas laevaliiklus on siis kaardimäng?
kaardumängus on väljend: surnuid ei uurita. Parvlaev Scania on saarlaste jaoks minevik, meie ellu ei toonud ta (peale reederi ja töötajat) suurt midagi. Homme ei mäleta teda keegi, homme ei huvita ta kedagi!
Eesti praamiliiklus on muidugi kaardimäng! Kahjuks on permanentne kaotaja reisija…
Tegelikult küll D’Abundo mitte D´Abundo aga ma ei hakka sellest “A tähest” seekord “numbrit” tegema.
To 573
Kui mage sa oled.
Kus häda näed laita, sääl tule ning aita! Ära niisama plääguta, kui on mage, siis tee midagi- riputa soola peale.
Vot seda ma ei teadnud,et Otto Saarlane on.Kas äkki trükiviga.
Muidugi on saarlane.
Kas tõesti ka vanas heas Euroopas leidub selliseid igandeid nagu saari??? Ischia elanikele ei ole vist keegi selgeks teha suutnud kuidas Itaalia valitsus neid ahistab, nad on ju sunnismaised, sisuliselt orjad! Neile oleks küll hädasti silda vaja.
To Antsule
Soola peale irv… Aga mage oled ikka
Scaniast võib ju saarlaste jaoks minevik saada, aga hiidlasi ja muid häid inimesi ,kes minevikku mäletavad, ei olegi nii vähe. Saarlased elavad sel juhul tulevikuta :) ja ootavad oma hiidlaste poolt ärakasutatud esimest uut laeva. Ei ole õige tegelikult üldistada, saarlaste seas on ka väga palju toredaid inimesi. Mälestusi tuleb hinnata, sest need on tavaliselt kellegi elust väga suur ja tähtis osa. Hindamata seda ei hinnata ka teiste elutööd ja kogemusi..
Помню, наблюдаю за успехами. Попутных ветров и удачи в жизни !
Privet Srgei (isvenjajus sto po Polski),
Kak ty popal na “Scaniast saab Emanuele D´Abundo Primo”?
Privet iz Saaremaa, Volli privettsvujet!