Ajakaja: A-tähest ja kunstimaitsest (1)

Aastaid tagasi osalesin ühele firmale uue logo leidmise projektis. See oli huvitav kogemus. Tõsiasi oli, et vana märk oli oma aja auga ära elanud ja firma vajas uut väljanägemist. Muutunud oli ka firma sisu. Pole midagi veetlevamat kui sisu ja vormi ühtsus. Niisiis alustatigi uue korporatiivse identiteedi loomist – kaasati asjatundjaid mitmest disainibüroost ja korraldati firmasisene hääletamine.

Ja siis, kui kõik oli juba peaaegu valmis, konsensus firma suures kollektiiviski saavutatud, sekkus protsessi kõige kõrgem ülemus. Tema sekkumise põhjus oli väga kunstiline – talle lihtsalt ei meeldinud sellel logol firma nimes A-tähe kunstiline lahendus. Ja asuski suur juht ise õiget A-tähte otsima – lasi endale kabinetti tuua kõiksugu disainiraamatuid ja veetis tunde selle õige A-tähe otsinguil. Samal ajal aga seisid firmas kõik logo vajavad protsessid – lõppesid blanketid, sest polnud ju mõtet tellida neid vana logoga, aga uut ei saanud veel kasutada.

Lõpuks, kahe kuu pärast, suur juht loobus kunstiga tegelemisest ja tunnistas disainerite kompetentsust ning A-täht jäi selliseks nagu profid olid ta plaaninud.
Nüüd on luubi all Saaremaa brändi teema. Lugesin Oma Saarest, et “Saaremaa kaubamärk, /…/, ei leidnud piisavalt positiivset vastukaja ning märgi loojad said ülesande otsida uusi disainilahendusi”… “Brändi teistele osadele, nagu märgi kontseptsioon ja turundusstrateegia, /…/ kellelgi suuri vastuväiteid ei olnud,” kirjutas leht.

Vaatasin ka uue brändi pilti ja mulle meeldis. Professionaalselt tehtud ja igati kena. Ja tekkis mure, et kas Saaremaa brändi visuaaliga ei lähe äkki samamoodi nagu selle firma logo A-tähega. Et hakatakse otsima ühte suurt kunstitõde, mida tegelikult ei ole, sest “ühele meeldib ema ja teisele tütar” ning “üks armastab sürrealiste ja teine impressioniste” ja nii võime me lõputult arutleda, et kes on ilusam.

Tegelikult oleks kõige elegantsem lahendus hoopis see, kui saar-lased ise valiksid, et missugune märk siis… Sest tõsiasi seegi – märk peab ikkagi saare rahva identiteeti kajastama ja kes veel seda täpsemalt tunneb, kui mitte saare rahva enamus.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 24 korda, sh täna 1)