
ÜKS VISIOON: Saaremaa brändi projektijuht Toomas Danneberg tutvustas eile Saaremaa visuaalset kujundit, mille erinevad osad peaksid tähendama merd, tarkust, avatust, huumorit ja pidevat liikumist. Siiski otsustati, et otsida tuleb veel teisi visuaalseid lahendusi.
Foto: Peeter Kukk
Saaremaa kaubamärk, mis pidanuks veebruaris esitlemiseks valmis olema, ei leidnud piisavalt positiivset vastukaja ning märgi loojad said ülesande otsida uusi disainilahendusi.
Saarte turismiarenduskeskuse (TAK) nõukogu esimees Lii Muru tõdes eilsel üldkoosolekul, et brändi valmimine on jäänud veidi toppama ning kokkutulnutele näidatud brändi visuaalne lahendus ei ole veel lõplik.
Tema sõnul tuli vastukaja erinevatelt sihtgruppidelt mitmesugust. “Kiideti, kuid samas öeldi ka, et seda märki me oma tootele ei pane,” märkis Muru.
Selleks, et oleks rohkem valikuvõimalusi, otsustati eile, et erinevaid visuaalseid lahendusi luuakse veel juurde. Uued lahendused peaks brändi loomise töörühm kätte saama kuu aja pärast.
Brändi teistele osadele, nagu märgi kontseptsioon ja turundusstrateegia, Muru kinnitusel kellelgi suuri vastuväiteid ei olnud.
Rootsis alustatakse kampaaniaga
Saaremaa turismi arendamine ei seisne siiski vaid brändi loomises ja messidel käimises. TAK-i juhataja Merit-Rin Arro tutvustas mitmeid projekte, mis seotud turismiga.
“Reisisihiks Saaremaa” projektil, mida EAS toetas eelmisel aastal miljoni krooniga, on juba ka reaalseid tulemeid. Esimese osana on valminud Saaremaa fotobaas, mida saab turismiturunduses kasutada.
Järgmisena alustatakse juba sel kevadel koostöös Tallink Silja AB laevandusettevõttega kampaaniat Saaremaa turundamiseks Rootsis.
Arro sõnul võetakse kampaania ette nii trükimeedias, välimeedias kui ka internetis ning see hõlmab ka teisi linnu peale Stockholmi. Selle projektiga alustamise ajaks peaks valmima ka Saaremaa turismi hõlmav internetilehekülg www.visitsaaremaa.com .
Projekti kolmandas etapis tahetakse valmis saada kuvandivoldik “Avasta Saaremaad” ja mitmeid eri valdkondi hõlmavaid teemavoldikuid.
Koostööd tehakse ka MTÜ-ga Lääne-Eesti turism ja osaletakse mitmetes välisprojektides. Koostöös Kuressaare ametikooliga alustatakse animatööride ehk turismitegevusjuhendajate koolitust.
Kuressaare turismiinfokeskuse juhataja Karmen Paju tõdes oma ettekandes, et messidel tuntakse huvi Saaremaa ürituste, spaade jms vastu.
“Top 3 moodustasid spaad, ooperipäevad ja golf,” tõi Paju näite, mille vastu tundsid meie põhjanaabrid huvi Helsingi messil. Riia messil päriti peamiselt, millal taasavatakse Saaremaa ja Läti vaheline laevaliin. Paju lisas, et Riiast saadud info põhjal ei ole lootust laevaliini taasavamiseks enne aastat 2011.
Karmen Paju märkis, et käidud on juba Helsingi, Riia, Tallinna ja Vilniuse messidel. Ees on ootamas Göteborg ja Berliin. Kuressaare TIK-i juhataja sõnul on mitmel messil ühendatud oma jõud ühiseks väljapanekuks hiidlaste ja Lääne-Eesti turismiarendajatega ning kui mõnel messil ei ole Eesti oma tervikliku väljapanekuga esindatud, tuleb saarlastel paratamatult teavet jagada kogu Eesti kohta.
Karmen Paju toonitas, et kogemused näitavad – hea turismiarendus saab toimida vaid kohalike arendajate koostöös, üksikult üritamine ei ole nii edutoov.
Äkki lasete lasteaialastel joonistada, tuleb vist parem ja saate tasuta?
SEAVISE OLÜMPIAALAKS!!!
“Top 3 moodustasid spaad, ooperipäevad ja golf,” tõi Paju näite, mille vastu tundsid meie põhjanaabrid huvi Helsingi messil.
Müüb see, mida aktiivselt müüakse. Minu meelest soovib Saaremaa teisest kõljest oma allakäinud spa-saare mainest täna pigem vabaneda, mitte seda arendada? Ooperipäevad on väga vajalikud, golf on kallis ja limiteeritud. Mida ülejäänud Saaremaa selle käputäie kõrval teeb-pakub???
mes see saaremaa seawise on? kas saarde sigu loopima?
kas kadagad jah ningmuud jamad änam ep müü mes ?
Äinoh, äinoh! Õige märk on ikka paljas Käbini selg keset vapikilpi, kaks Saaremaa komsomolkat seda selga kummaltki poolt pesemas, esiplaanil kaageebiit, miilits ja piirivalvur propuskeid kontrollimas ning kõigele sellele veel okastraadist pärg ümber ning punane viisnurk tippu särama. Oleks ilus ning möödaniku mälestusest tuleks kohe magus valupisar silma.
Kas sellise asja loomiseks ei peaks korraldama konkurssi, leidmaks parimat lahendajat? Või toimus konkurss? Millal?
mis soperdis see on? palju see maksab?
Tõesti, mind häirib ka see… miks ei ole olnud kuulda mingist avalikust konkurssist?
See soperdis on nagu on. Mõelge selle peale ka kuidas te seda esitlete erinevatel asjadel. Liiga kribu ja pisikesene ei saa sellest üldse aru. Profeessionaalsus puudub.
Mis see krdi juudi kuusnurk see on?
Ehk tasuks Saare päritoluga kujundajaid pruukida… neil ehk see saarelisus rohkem veres ja mõte kohatundlikum.
to lol saarlane- Täpselt nii, seavise tähendab seda, et turistid saavad golfiväljakul raha eest plastmunadega sigu loopida.
et Saaremaad on alati tuntud kui kadakane karjamaa, kange koduõlu, linalakk neiud jms. Kuhu see siis jääb. Milleks punnitada mingi mõtettu logoga, kui köik mis vaja on meil ju juba olemas. Vaja ainult natuke mõelda kuidas hoida taset, et see kõik mis meil olemas on, säiliks. See muidugi ainult minu mõte.
Saaremaa turismiasjalistel on nüüd oma klaasist vabadussammas.
No ei tule vägisi tehtud asjadest midagi head. Hetkest, kui reklaamifirma “tšehhidel” rahad käes ja asjalistel rahastajatele aruanded vormistatud, on see jama jälle unustatud. Nii komeks aastaks umbes. Siis tulevad uued Pipid ja hakkavad oma Spunki otsima. Muidugi mitte oma raha eest ei otsi.
Naljakas on see turismiinimeste unistus, et paberile joonistatud kratt hakkab neile varandusi kokku kandma. Käigu messidel kohal, näidaku end ise, rääkigu inimestega, ühesõnaga tehku tööd siis tuleb ka tulemus.
Saaremaa kaubamärk on pseudoteema. Eestis ja Soomes töötab nimi. Saaremaa turismist ei tule niipalju raha, et kaugemale kostvat visuaalset kaubamärki või slganit tühja koha pealt kannataks üles töötada.
no see märk , mis selle pildi pealt vastu vaatab on pehmelt öeldes küündimatu!
kui arvesse võtta ülirikkalikke arheoloogilisi leide Saaremaalt, mis saare kunagist laiale maailmale avatust ja sellest tulenenud jõukust näitavad, oleks äkki mõtet ka see kaart välja käia Saaremaa reklaamimisel? Umbes nagu: saar keskaegse Euroopa rännuteede ristil (ristumiskohal). On ju andmeid, et ammu enne ristirüütlite vallutusretki käisid saarel mööda Euroopat liikuvad palverändurid, kaubateedki viisid Saaremaa kaudu jne. Vähemalt eurooplastele võiks see nendega ühine minevik pisut korda minna? Kui need rajad ja kohad siin neile nähtavaks teha.
saarlased, mida te teete?