Saaremaa brändi visuaalsele lahendusele tõmmati pidurit (17)

Saaremaa brändi visuaalsele lahendusele tõmmati pidurit

ÜKS VISIOON: Saaremaa brändi projektijuht Toomas Danneberg tutvustas eile Saaremaa visuaalset kujundit, mille erinevad osad peaksid tähendama merd, tarkust, avatust, huumorit ja pidevat liikumist. Siiski otsustati, et otsida tuleb veel teisi visuaalseid lahendusi.
Foto: Peeter Kukk

Saaremaa kaubamärk, mis pidanuks veebruaris esitlemiseks valmis olema, ei leidnud piisavalt positiivset vastukaja ning märgi loojad said ülesande otsida uusi disainilahendusi.

Saarte turismiarenduskeskuse (TAK) nõukogu esimees Lii Muru tõdes eilsel üldkoosolekul, et brändi valmimine on jäänud veidi toppama ning kokkutulnutele näidatud brändi visuaalne lahendus ei ole veel lõplik.
Tema sõnul tuli vastukaja erinevatelt sihtgruppidelt mitmesugust. “Kiideti, kuid samas öeldi ka, et seda märki me oma tootele ei pane,” märkis Muru.

Selleks, et oleks rohkem valikuvõimalusi, otsustati eile, et erinevaid visuaalseid lahendusi luuakse veel juurde. Uued lahendused peaks brändi loomise töörühm kätte saama kuu aja pärast.
Brändi teistele osadele, nagu märgi kontseptsioon ja turundusstrateegia, Muru kinnitusel kellelgi suuri vastuväiteid ei olnud.

Rootsis alustatakse kampaaniaga

Saaremaa turismi arendamine ei seisne siiski vaid brändi loomises ja messidel käimises. TAK-i juhataja Merit-Rin Arro tutvustas mitmeid projekte, mis seotud turismiga.
“Reisisihiks Saaremaa” projektil, mida EAS toetas eelmisel aastal miljoni krooniga, on juba ka reaalseid tulemeid. Esimese osana on valminud Saaremaa fotobaas, mida saab turismiturunduses kasutada.

Järgmisena alustatakse juba sel kevadel koostöös Tallink Silja AB laevandusettevõttega kampaaniat Saaremaa turundamiseks Rootsis.
Arro sõnul võetakse kampaania ette nii trükimeedias, välimeedias kui ka internetis ning see hõlmab ka teisi linnu peale Stockholmi. Selle projektiga alustamise ajaks peaks valmima ka Saaremaa turismi hõlmav internetilehekülg www.visitsaaremaa.com .

Projekti kolmandas etapis tahetakse valmis saada kuvandivoldik “Avasta Saaremaad” ja mitmeid eri valdkondi hõlmavaid teemavoldikuid.
Koostööd tehakse ka MTÜ-ga Lääne-Eesti turism ja osaletakse mitmetes välisprojektides. Koostöös Kuressaare ametikooliga alustatakse animatööride ehk turismitegevusjuhendajate koolitust.
Kuressaare turismiinfokeskuse juhataja Karmen Paju tõdes oma ettekandes, et messidel tuntakse huvi Saaremaa ürituste, spaade jms vastu.

“Top 3 moodustasid spaad, ooperipäevad ja golf,” tõi Paju näite, mille vastu tundsid meie põhjanaabrid huvi Helsingi messil. Riia messil päriti peamiselt, millal taasavatakse Saaremaa ja Läti vaheline laevaliin. Paju lisas, et Riiast saadud info põhjal ei ole lootust laevaliini taasavamiseks enne aastat 2011.

Karmen Paju märkis, et käidud on juba Helsingi, Riia, Tallinna ja Vilniuse messidel. Ees on ootamas Göteborg ja Berliin. Kuressaare TIK-i juhataja sõnul on mitmel messil ühendatud oma jõud ühiseks väljapanekuks hiidlaste ja Lääne-Eesti turismiarendajatega ning kui mõnel messil ei ole Eesti oma tervikliku väljapanekuga esindatud, tuleb saarlastel paratamatult teavet jagada kogu Eesti kohta.

Karmen Paju toonitas, et kogemused näitavad – hea turismiarendus saab toimida vaid kohalike arendajate koostöös, üksikult üritamine ei ole nii edutoov.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 41 korda, sh täna 1)