
MINISTER VASTUTAB: Imre Sooäär leiab, et majandusminister Juhan Partsil tuleb uuringute venimist selgitama asuda, sest inimesed tahavad teada, kuhu raha kulub.
Foto: Arhiiv
Riigikogu liige Imre Sooäär ütles avalikult välja, et Eesti riik on Muhu ja mandri vahelise püsiühenduse uuringuga piltlikult öeldes ämbrisse astunud.
Sooäär teatas eile ajalehes Meie Maa ilmunud arvamusloos, et püsiühenduse projektijuht Kadri Auväärt tunnistas kohtumisel riigikogu Saarte ühendusega, et püsiühenduse uuringuga seni tehtud töö on ebakvaliteetne ja poolik.
“Tundub, et [majandus- ja kommunikatsiooni]ministee-riumi juhitav projekt on väga selgelt ummikusse jooksnud,” viitas Sooäär ja nentis, et minister Juhan Partsil on lähiajal selgituste andmisel ilmselgelt käed-jalad tööd täis.
Ministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda lubas pikema kommentaari Sooääre arvamusele saata kolmapäevaks (tänaseks – toim). Eile ütles ta Oma Saarele, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) soovib, et aruande koostaja viiks oma töö korrektselt lõpule, millele järgneb avalik arutelu. “Detailide osas pole mõtet varem vaielda, kui aruanne on lõplikult valmis,” lisas ta.
Imre Sooäär viitas, et kulutatud on miljoneid kroone riigi raha, kuid tulemust pole. Põhjus on riigikogu liikme arvates uuringu peatöövõtjas WSP Finland OY, kes on osutunud saamatuks.
Maanteeamet ja MKM on varem küll möönnud, et Soome firmaga on probleeme, kuid laiemalt pole neid lahatud. Detsembris 2008 tunnistas maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu Oma Saarele, et uuringute vastutav keskkonnaekspert on kavas välja vahetada.
2009. aasta algusest on WSP Finland OY projektijuht Peet Ranniste. Lisaks projekti juhile vahetati samal ajal välja ka keskkonnauuringute eest vastutav ekspert, kelleks on nüüd Rauno Jürjola.
Teravamalt tõusis teema möödunud aasta detsembris, kui valitsuse püsiühenduse komisjoni liikmed kogunesid Kuressaarde, et projekti käiku suletud uste taga arutada. Seejärel andis majandusminister Juhan Parts avalikkusele teada, et silla ehitamiseks mingeid keskkonnaalaseid takistusi ei ole.
Hiljem selgus, et minister oli välja käinud pooltõdesid ja Oma Saare vahendusel avalikustatud komisjoni koosoleku salajane protokoll kõneles midagi muud: uuringuid varjutab üks probleem teise otsa, asi venib ja tööde kvaliteet on alla igasugust arvestust. Koosolekul märgiti, et WSP vastutav projektijuht vajaks väljavahetamist. Äärmusliku variandina pakkus Kadri Auväärt ka peatöövõtjale, WSP Finland OY-le hundipassi andmist. Sellest on tänaseks loobutud.
Maanteeamet palkas WSP Finland OY 2008. aasta juulis ja uuringute tulemusena tuleks firmal öelda, kas Muhu ja mandri vahel peaks jätkuma parvlaevaliiklus või rajatama sild (tunnel) ja kuhu siis täpselt. Aruanded pidi WSP esitama 1. juuliks 2009, esitati aga alles 1. oktoobril ja tellija ei jäänud nende kvaliteediga rahule. WSP täiendas aruandeid ja lubas need üle anda 4. jaanuaril 2010. Ka see tärmin lükkus edasi.
Imre Sooääre sõnul andis WSP 6. jaanuaril tellijale ligipääsu aruannete mustanditele ja maanteeamet soovitas enne nende ametlikku esitamist need korrektselt vormistada.
Täiendatud aruanded esitati pärast seda, kui maanteeamet oli edastanud töövõtjale kirja, millega nõudis aruannete üleandmist hiljemalt 15. veebruaril, sõltumata sellest, kas kokkulepitud kommentaarid on jõutud sisse viia või mitte.
Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu sõnul lepiti eile toimunud projekti töökoosolekul kokku, et aruanne läbib kommenteerimise täiendamise ringi ja esitatakse tutvumiseks püsiühenduse asjatundjate komisjonile, kes teeb otsuse aruande avalikule väljapanekule esitamise kohta.
Eesti riik astus sillauuringutega teist korda sama reha otsa, sest ka 2005. aastal ei suutnud Taani firma Ramboll tööga hakkama saada ja Euroopa Komisjon ei lubanud viletsat tööd ISPA toetusprogrammist täismahus kinni maksta. Eesti riik kaotas sellega kaks miljonit krooni, sest uuringute poolikust tulemusest hoolimata ei saanud riik nõude aegumise tõttu esitada Rambollile taotlust, et firma osa tööraha tagasi maksaks.
Maanteeamet trahvib töövõtjat
Maanteeamet on seni esitanud WSP-le ühe trahviarve, mille tasumisest on firma keeldunud, viidates lepingu kaksipidi tõlgendatavusele.
Lepingu lõpptähtaja ületamise eest tuleb töövõtjal eeldatavalt tasuda täiendav trahv. Trahvisumma suurus otsustatakse pärast töö vastuvõtmist, ütles maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu.
WSP Finland OY-ga sõlmitud lepingu maksumus on 13 000 000 krooni pluss käibemaks. Kui palju on sellest seni makstud, maanteeamet ei avalda.
kui tellija seab töövõtjale eesmärgiks võimatu eesmärgi – püsiühenduse tasuvuse tõestamine, siis on ju loogiline, et tänaseks selgunud tulemustega ei saagi riigi esindjad rahul olla ;-)))). püsiühendus on küll vajalik ja mugav asi, kuid tõsta sa numbreid nii või naa, suur miinus terendab tulevikus. lõbus on see, et igasugu asjapulgad, kes alguses EL investeeringuid ja kasumit lubasid püüavad nüüd tõestada, et keskkonnaalased keelud on need, mille pärast silda ei tule… :-)))) oh mind eestlast ja minu kahjuröömu, aga halval ajal kulub seegi rööm marjaks ära.
koalitsioon lasi endale jälle säärde, kohe näha – vanad erakonnakaaslased.
Imre Sooäärele endale oleks paras vesi peale tõmmata. On tal endal mõni poliitikuna (mõis ei lähe arvesse, see on äri) tehtud tegu ette näidata või?
sooäär on ju muidugist see suur vee pealetõmbaja, tuntud poliitiline karikatuur! Huvitav, et see teema sooäärt nüüd nii valulikult puudutama on hakanud, 3 a oli suht vaikus. Aga no eks riigikoguvalimised tulekul ja sooäärelgi jälle vaja ennast soojale kohale mehkendada. Muhulased, teie ajupesu on alanud, valige ikka jälle sooäär teid esindama, saate peagi püsiühenduse ja asfalteeritud teed ja palju muudki.
tundub, et sild tehakse lihtsalt sellepärast, et midagi targemat pole teha…
Aga sild tuleb, hoolimata koerte klähvimisest, karavan läheb edasi!!!
nalja tehakse alles kuu aja pärast ju?
Oma Saar võiks oma ajakirjanikke pisut õpetada. Et artikli pealkiri peaks sisuga kokku minema. Et leht ei muutuks pealkirjade leheks. Et lugeja ei peaks mõistatama, miks pealkiri ja sisu kokku ei lähe. Et lehe uus nimi ei oleks Saarte Tabloid.
ookse tuleb peale sellise raiskamise peale.
vastutavad isikud peaks sellise raiskamise eest karistatud saama!!!
mis te sillast räägite – isegi jääteed muhu ja mandri vahel ei saa avatud jää 0,5 m ja paksem
maj.ministreeriumis äkitsi mõni otsustaja ametnik liigkauaks ühe koha peale jäänud?
See on reformikate uue valimiskampaania algus. Ei midagi muud. Väga rumal, et jälle selle vana lauluga! Nagu oleks ideedest puudus. Kardan, et seekord teid rahvas enam ei usu. Mõtlen siin mõlemat reformikat muidugi!
Ma ei tea, kas taas valimised on tulemas või ? Aga enne eelnevaid valimisi on kõik kandidaaid hakanud suure suuga silda tegema. Kindel on see, et sel sajandil seda kindlasti ei juhtu ja ilmselt ka hiljem mitte.
Kus on uued laevad?Üks pidi Hiiumaa ja mandri vahele tulema juba jaanuaris,märts käes Vätseslav,milles asi? Kas vastabgi tõele sahin,et klassifikatsiooni ühing ei anna luba,selle Klaipedas kokku säristatud nõuetele mittevastava käkerdise ekspluatatsiooni võtmiseks?
Läksid lahti – valimised ? !
Imre Sooäär minu arvates ei eksinud, kui ütles, et Muhu ja mandri vahelise püsiühenduse uuringuga piltlikult öeldes ämbrisse astunud, sest isegi ajakirjandus nimetab seda püsiühenduse uuringut “sillauuringuks”. Krt, niikui teisi püsiühenduse võimalusi poleks, jah Leedo unistab suurelt, et ühest stepslist sisse ja teisest välja aga hetkereaalsuse juures ei ole sild mitte ainus püsiühenduse võimalus mandri ja Saare Maakonna vahel.
Analoogia Tallinnas oleva Vabadussõja Võidumonumendiga – see konkurss oli selgesõnaliselt “sambakonkurss”, nüüd saime samba.
Ainuke valimistemaiguline asi siin on ajakirjaniku artikkel kus juba pealkirjas püstitatakse valeväide Sooääre ütluse kohta. Ilus keskerakondlik topeltmanööver mis siiski jäab pleki külge manöövri teostajale. Muide uuringus uuritakse kolme versiooni maakonna ühenduses – sild, tunnel ja parvlaevaühendus. Andres, sa tõmbasid hetkel vee peale kõigile kolmele, seega ka oma peremehe Leedo businesile. Võiksid selle eest vast peremehelt palka juurde küsida?
Kuule,tottu,parvlaeva ühendus kestab juba aastakümneid.Oled sa vastsündinud.
Valli, vaata artiklit korralikult. Seal selgelt öeldud, et uuritakse, kas jääb praamiühendus või tuleb sild ( tunnel ). Kuidas on ajakirjandus kõigile kolmele vee peale tõmmanud? sooäär ju ütleb et projekt on väga selgelt umikusse jooksnud…
Tottule, kes on vastsündinud – pavlaevaühendus kestab küll juba aastakümneid, kuid ka sinna on vaja investeerida ja uurida selle ühenduse mõju saare arengule. Ning võid olla 100% kindel, et uuringus on vastav peatükk.
Kes see Sooäär veel selline on? Ega see omete seesamune, noh teate küll, keda ma mõtlen, ole?
Reeder Leedo on investeerimas laevaühendusse(uute ehitusse) sadu miljoneid kroone, eurorahaga uuendatakse põhjalikult sadamaid. Erinevalt “sillauuringuteks” kuluvast rahast (mitmed miljonid on juba kulunud???) ei jookse need investeeringud kindlasti mööda külgi maha:)
kellel millestki puudus on, on keskerakond. Iga koolipoisski oleks neile teinud Kuressaare linnas parema valimiskampaania. No tule taevas appi!
Aga kui kogu aur läheb krahmamisele ja isiklikule profiidile, siis polegi sellistelt ajudest midagi loota.
eks see artikkel ole Leedo huvides küll. Oskuslikult on kasutatud Reformierakonna lapsesuu ütlust. Mõte on aga selles, et sillaga on asi pees ja paneme praamidega edasi ja taome dotatsiooni. Oskuslik promo Leedole, ehkki asi nii läbinähtav.
head saarlased, ärge olge lihtsameelsed – Ei see firma pankrotti lähe….