Viimaste päevade karm talveilm valmistas paljudele hommikul tööle ruttavatele autoomanikele ebameeldiva üllatuse, kuna pakane oli võtnud sõiduriistalt liikumisvõime.
Kuressaare lähedal elaval Albertil tegi pakane meele mustaks kolmel hommikul järjest, sest kui ta autosse istus, ei kavatsenud masin sentimeetritki paigast liikuda. “Ei liikunud kohe üldse mitte, nii tuimaks oli jäänud,” rääkis Albert Oma Saarele.
Mees jättis auto esialgu sinnapaika ja lootis, et kui külm pisut tagasi tõmbab, siis on masin ehk järgmiseks hommikuks taastunud, kuid paremaks ei muutnud seismine midagi.
“Üritasin uuesti, aga ei midagi,” ütles ta. “Lõpuks mõtlesin, et aitab küll, nii suretab see külm aku veel täitsa ära, ning kutsusin tuttava appi, kes mu auto viimaks käima tõmbas,” rääkis Albert, kinnitades, et edaspidi tuleb, kuniks külma jagub, iga päev autoga vähemalt väike tiir teha, et taolist olukorda enam ei tekiks.
Autoabiteenust pakkuva Saare Autexi juhi Johannes Kiideri sõnul ei olegi “külmast kangeks” jäänud auto puhul palju lahendusi. “Aidata saavadki vaid sõber või spetsialiseerunud töömehed,” kinnitas ta. “20-kraadise külmaga ei tee ise midagi. Ja et teele jäädes ise mitte ära külmuda, tuleks ikka abi kutsuda. Üksi pole nagu suurt midagi seal ära teha,” on Kiider kindel. Külmaga on hädalisi tema kinnitusel omajagu ning probleeme on praeguste ilmadega iga päev. “Tavaline talveilm ju,” naeris ta.
Autoteeninduse töömeestel on Kiideri sõnul tulnud käia maanteele jäänud autosid nii tööle aitamas kui ka minema vedamas. Eriti on selliseid probleeme just diislikütusega autodel. “Neil on see probleem, et vahetult enne külma tulekut kasutati veel suvekütust, mis siis sõidu ajal ära külmuma kippus ning auto lihtsalt välja suretas.”
Tegutseda tuleb tema kinnitusel aga kohe, kui auto esmakordselt ei käivitu. Muidu võib ajutine pakane ja käegalöömine kalliks maksma minna, sest võib juhtuda, et aku tuleb seejärel üleüldse välja vahetada. “Need lähevad vahel täitsa läbi jah,” märkis ta.
Päris paratamatu see Johannes Kiideri sõnul siiski ei ole, et auto justkui ei peakski külma ilmaga käivituma. “Ise saab alati midagi ära teha,” kinnitas ta. “Soovituslikult tuleks kindlasti akut laadida, kui auto hommikul ei ole käivitunud, muidu see lihtsalt kordub,” hoiatas Kiider. Lisaks tuleb hoolitseda selle eest, et sõidukis oleks talvel ikka talvine kütus.
Ma ei saa aru, miks sina ei saa asjast aru. Ma saan aru, et tibi saab aru.
Auto käivtus igal hommikul hästi. Siis sai paak tühjaks.Tankisin nädal tagasi.Nüüd on käivitamisega igal hommikul tükk tegemist.
*Laadige aku, kui ei aita, siis vahetada aku uue ja parema vastu
*Vahetada kütuse filtrid
*Kasutage kütuse lisandeid
*Paak kütust täis
Kui sõita ainult linna vahel töö ja kodu vahet, siis ei saagi auto aku täis laaditud
kontrollida ka eelsüüteküünlaid diislitel. Kui aku vastu peab, siis soovitaks anda 2-3 korda eelsüüdet (süüde sisse ja oodata kuni tuluke kustub ja seda siis korrata) ja seejärel proovida starterit. Nii on elu lihtsam. Muideks, tänapäevastel autodel ei saa aku täis ka siis, kui sõita tallinna ja kuressaare vahet, ikka tuleks teda talvel 1-2 korda laadida käsitsi kah. Muidugi on vajalik ka eelsoojendus, aga kes seda sellises troopilises kliimas, nagu saaremaal on, kasutab ikka :D ainult incapi ees on näha eelsoojenduse postisid.
ma olen kuulnud, et auto võib külmaga ka “paugust” käima minna.
praegu viriseda. Vene ajal oli jahutusvedelikuks kraanivesi,mis tuli peale sõitu välja süsteemist lasta. Hommikul või muul ajal tuli mitu pangetäit sooja vett läbi jahutussüsteemi valada, vähemalt niikaua, kuni see ploki alt kraani lahti sulatas ja sai selle kinni keerata. Antifriisi polnud sel ajal saada nagu paljusid asju.Pukseertross, abi akujuhtmed käivitamiseks teise auto akult pidid olema. Sai kasutatud mootorikapotile kinnitatud katteid jne.Praegustel noortel pole sellest ajast aimugi.
Saaremaal oli ju õige normaalselt seda va külmakest. Mis te siis peale hakkaks, kui mandri külmad sinna jõudnud oleks? Lõunamaal palmiall elate vöi, et oma autosid käima ei saa??
Paistab, et pole veel vene ajast üle saanud. Kõik on möödas juba, võib rahulikult punkrist tänavale jõule tähistama tulla.
Liikumisvõime võtab ära puhastamata tänav.Oleks vaja ju ka liikuda.Hakkab jälle see jama peale.Kurat teeotsa aetakse vall ka veel.olge nii palju viisakad kui ajate ühe tee lahti et teise tänava otsa valli ei jäta.
Piirist sisse keerates nagu trammitee, millel rööpa kohad sees, siis jupp vähe normaalsemat ja üle Mooni tänava jälle trammitee.
Probleemi lahendab vist alles suvu, sest Linnahoolduse võim peale ei hakka!
Kas see suvu on mingi masu, täpe ja pupu järgmine aste? Või on see juba üks aste paremuse poole?
Mul küll käivitamisega mingeid probleeme pole olnud, isegi peale nädalast seistmist läks parts käima
Kui aku ei lae täis ka Tallinna – Kuressaare vahel, siis on viga akus või laadimises
et kas läpakas või föön,mitte ei saand aru et mis asi käima partsatas.Või pani vanamees kodunt minema ja parts uks tagakätt kinni.
-28 ei ole midagi nii väike külm