Ühes Kuressaare Ida-Niidu elurajooni korteris asuva Elioni digitaaljaama kliimaseade töötas kuni eelmise nädala neljapäevani külmematel öödel sellise mürinaga, et inimesed ei saanud enam magada.
“Ühes peres ärkas laps öösel üles, sest mürin ei lasknud magada. Mismoodi see laps peaks siis koolis käima ja suutma seal päeval õppetööle keskenduda, kui öösiti välja ei puhka?” rääkis majaelanik. Seadme mürin läinud tema sõnul mõnel ööl ikka väga tugevaks. “Nüüd oleme paar ööd saanud rahulikult magada,” rõõmustas majaelanik neljapäeval, sest jaam lülitati välja ning probleemile otsitakse lahendust.
Majaelanike sõnul püsib see probleem juba kümmekond aastat ning nad seavad kahtluse alla, kas digitaaljaama õige koht on ikka kortermajas.
Maja haldava OÜ Kuressaare Elamute Hooldus (KEH) juhatuse liige Hain Vaher ütles, et neid teavitas mürast ühe korteri omanik. “Edastasin probleemi kohe Elioni kliendiinfole ja kohalikule personaalkliendi haldurile ning mõlemad lubasid sellega kohe tegelema hakata,” sõnas Vaher.
Ta lisas, et KEH-il puudub info selle kohta, millised seadmed korterites paiknevad ja miks need müra tekitavad ega oska nad ka pakkuda lahendusi müra leevendamiseks.
Vaheri sõnul asub teine taoline jaam ühes Smuuli tänava kortermajas, kuid sealt ei ole ühtegi kaebust laekunud.
Ruum helikindlamaks
Elion on püüdnud majaelanike muret leevendada kõikvõimalike meetoditega ja Ida-Niidu majas paiknevat jaama on analüüsinud ka ekspertiis, kes on hinnanud mürataseme normidele vastavaks. “Hoolimata sellest oleme usaldanud majaelanike hinnanguid ja proovinud olukorda parandada, mis on andnud ka märkimisväärseid tulemusi,” ütles Elion Ettevõtted AS avalike suhete juht Lilian Viirma.
Ta lisas, et kui ilmad lähevad soojemaks, on neil plaan ruumi helikindlust suurendada ning ühtlasi on nad katsetanud ajastada ventilaatori töötamise aeg päevale, õhtul ehk vaiksemal ajal lülituvad kliimaseadmed automaatselt välja.
Viirma sõnul on Elionil digitaaljaamu nii Kuressaares kui ka mujal üle Eesti ja kuna tegemist on aktiivseadmetega, vajavad nii seadmed kui ruumid jahutust ning selleks vastavaid kliimaseadmeid.
“Väga palju oleneb hoonest endast – tõsi on see, et paarkümmend aastat tagasi ehitatud kortermajades ei ole helikindlus just kõige parem, mistõttu oleme ise üritanud ruume helikindlamaks muuta,” rääkis Viirma.
Selgituseks lisas ta, et elumajades paiknevad need digitaaljaamad just seetõttu, et nii asuvad nad klientide jaoks optimaalseimas kohas. “Mida lähemal on võrgusõlm, seda parem on teenus, mida kliendid saavad,” nentis Viirma.
Pidasin “lahingut” pea 10 aastat ühe teise digitaaljaamaga. Jah, kõik “normid ” olid alati paigas (mõõteseaded näitasid alati 0 kui minu toas jaama all mõõdeti). Ei usutud kohe mitte, et müra kostub. Aeg ajalt ka kondentsvesi jooksis rõdule.Püüti !!! helikindlaks nende jaama ruum muuta.Kahjuks alles peale oma abikaasa surma VÄHKi sain ometi “võidu” ja jaam koliti välja.Kusjuures levi minu korteris oli pea olematu, ainult rõdul või akna all seistes sain rääkida. Võidelge- EI OLE NORMAALNE elumajas digijaam.
jälle üks inimene kes ei sa mitte midagi artiklist aru kuna ajakirjanik on väga tehnikakauge inimene…
tehnika kauge või mitte aga probleem ju on. Mind väga huvitab, millise ruumi helikindlust tõstetakse. Alajaam asub esimesel korrusel aga müra kostab kõige enam katuselt, kolmandakorruse korteri pealt.
to Lilian Viirmaale: kes ja millal on analüüsinud mürataset digijaamaga maja kortertes? Kus on mürataseme mõõtmiste tulemuste protokollid?
Oman andmeid, et kell 23.19 oli müratase 37dBA. On see normaalne lp. Viirma?
Kahjuks asub Elioni esindus enda kaitsele ja neil puudub probleemi lahendamiseks motivatsioon. Miks peakski, kui nad on seniajani karistamatusega harjunud? Digijaam on majas üle 10 aasta. Elanikke ei teavitatud toona jaama toomisest majja. Oleks ju normaalne, et kui on tegemist müra tekitavate seadmetega, võetakse kohe heli summutavad meetmed tarvitusele. Mispärast pidi maja elanikud oma korterites tegema helikindlaks laed, seinad ja põrandad (kes maksab välja remondi lisakulu?)
Teenuse kvaliteedist: mispärast majaelanikud peavad taluma müra, kui ei vajagi Elioni teenuseid?
Kahjuks puudub avalike suhete juhil mõistmine ja arusaam, mis tunne on magama jääda müra saatel ja öösel korduvalt ärgata, et siis hommikul “värskena” koolis või tööl üldse midagi teha.
Ja eriti “tänulikud” on majaelanikud tulevikus, kui eeldatavasti laupäeval-pühapäeval oleme sunnitud müras oma puhkepäevi veetma!
Kuressaare olevat terviselinn?! Või kuidas?!
Elion enam monopol ega tehnoloogiaettevõte, vaid on seadnud eesmärgiks saada kliendivajadustest juhitud parimaks teenindusettevõtteks – partneriks, kes loob kliendisuhtega väärtust mõlemale poolele. Elioni tugevuseks on klientide suhtlemis- ja ärivajaduste mõistmine ja oskus luua lihtsaid lahendusi….
..eelmine oli väljavõte Elioni juhtkirjast
kiitus sinu järjekindlusele! Kuidas see jaama väljaajamine õnnestus?
meie maja rahvast ajab hulluks Eesti Energia alajaama lärm.Tellisime mõõtmised, mõõtja ütles, et oioi-kõvasti üle normi.protokoll tuli hoopis, et on normis. Katsu sa siin võidelda nende monopoolsete suurfirmadega.
Kas ikka on õhksoojuspumbad mõeldud kortermajadele. Muidugi kiidavad müüjad ja paigaldajad neid taevani, kuid oma olemuselt ei ole nad kortermajade kütteseadmed. Tutvuge internetis nende ajaloo ja olemusega(mitte eestikeelseid tekste paluks vaadata) ja saate aru et oleme valel teel
miks kirjutataks et jaam lülitati välja… sellist asja nüüd küll ei tehtud… ajakirjanik on ikka väga teemakauge inimene !