Saare maavalitsus tänab ajalehte Oma Saar maavalitsuse tegevuste kajastamise eest teie lehes. Lihtsalt lugedes aeg-ajalt ajalehte Oma Saar, tekib tõesti tunne, et oma klientidesse peaks suhtuma austavamalt – lugejad väärivad tõest informatsiooni.
Antud kirjutis põhineb 3. detsembri Oma Saare Ruhnu temaatikat käsitleval artiklil.
“Laev käis saarele vaid 1–2 korda kuus.”
Lugupeetud vallavolikogu ja ajakirjanikud, laev käis saarele lisaks lennuliiklusele tõesti 1–2 korda kuus, unustasite lihtsalt ära augusti algusest septembri esimese nädala lõpuni, kui reisilaev Aegna tegi neli edasi-tagasi reisi nädalas ja seda ühe kuu jooksul. Ajakirjanikud ja Ruhnu volikogu liikmed leiavad selle kohta Oma Saarest ka augustikuu algusest tõestuseks hulgaliselt artikleid. Kes rohkem huvi tunneb, leiab Saaremaa Laevakompaniiga sõlmitud lepingu Saare maavalitsuse kodulehelt. Ja loodan, et keegi teist ka kasutas seda laeva reisivahendina.
“Alternatiivina laevaühendusele peab Ruhnuga ühendust lennuk, mis lendab nii Pärnusse kui ka Kuressaarde, kuid mille pileti maksumus on kuni 10 korda kõrgem.”
Tõsi on, et lennuk lendas nii Pärnusse kui Kuressaarde, kuid pileti hind lennukiga Ruhnust Pärnusse maksis täiskasvanule 450 krooni ja Ruhnust Kuressaarde 350 krooni. Laevapiletite maksumus oli vastavalt 399 krooni ja 299 krooni.
Ruhnlastele maksis pilet mandrile 100 ja Saaremaale 75 krooni nii laeva kui ka lennukiga.
Korrutamise ja jagamise kümnega ma jätaksin keskerakondlastest riigikoguliikmetele ja ajakirjanikele või siis ka nende kooliõpetajatele.
“Maavalitsus salastas ruhnlaste pöördumised.”
Maavalitsus ei salasta dokumente, sest salastamise õigus on mõnedel teistel riigiasutustel. Maavalitsus muudab osa dokumente asutusesiseseks kasutamiseks vastavalt avaliku teabe seadusele ning seda erinevatel põhjustel – õigusaktide eelnõud, isikuandmete kaitse, delikaatsete andmete kaitse jne.
Küsimus on lihtsalt maavalitsuse tööprotseduurides. Kui dokumente registreeriv sekretär kahtlustab kas või üht neist tunnustest, paneb ta vastava märke dokumendile ning edastab dokumendi lahendamiseks erialasele töötajale, kes määratleb edasi dokumendi avalikustamise või mitte. Dokument ei tohi olla enne ajakirjandusele nähtav, kui see protseduur on läbitud ning see ei puuduta ainult Ruhnut, vaid ka teisi valdkondi.
Ajakirjanikel palun mitte üllatuda, kui vastav märge on alguses dokumendil ja hiljem võetakse maha. Kahju meie kaasinimestele võib vahel olla korvamatu, kui me avaldame delikaatseid või muid seadusega kaitstud andmeid. Soovin ajakirjanikele selles osas kannatlikku meelt.
Maavalitsus korraldab oma tegevust avalikult ja kogu avalik informatsioon on maavalitsuse kodulehel saadaval. Järgmise aasta Ruhnu laevaühendustega maavalitsus aga tegeleb, eelarvetaotlus on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile (MKM) esitatud, volitus laevaliikluse hanke korraldamiseks saabus MKM-lt sellel nädalal.
Ma loodan siiralt, et see kirjutis ei kujune Oma Saare rubriigiks, sest eelmine samanimeline artikkel ilmus augustis.
…Volli, ütle ka siis midagi.
No täiesti seosetu jutt. Vist hämarolek.
Vahel on sinu jutt nagu vana naise nutt, siis jälle nagu vaala piiks. Nii erinev oled sa – mees.
Tundub, et toimetus tantsib kuidas saab omaniku pilli järgi ja ka kommentaatorid on omast majast võtta…
Õige mees ei pea oma tegusid õigustama.
juurdleb praegu selle üle, miks ruhnlased ometi laevaga sõita tahavad, kui maavanemale ometi meeldib palju rohkem lennukiga lennata. Raske probleem tõesti – kumma pärast siis ikka Ruhnu ja mandri vaheliist ühendust vaja on?
kuidas ruhnlased aastaringselt ilma lennukita saarele saaksid? See pole lihtsalt ilma lennukita võimalik.
ikka pistikust sisse ja teisest pistikust välja või siis Aegnaga. Kui muidu mitte, siis vägisi.