Riigi tellimisel Ruhnu tarbeks erinevaid laevavariante kaaluv konsultant pakkus välja katamaraani, tavalise ühekorpuselise laeva ja jääklassiga aluse.
Maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männik ütles Oma Saarele, et alumiiniumkerega katamaraani kiirus on 20 sõlme ja see võtab peale 10 tonni kaupa ja 60 reisijat.
Teine võimalus oleks tavaline ühekorpuseline laev ja kolmas raudlaev. Viimane arendab kiirust 12 sõlme ja omab ka jääklassi.
“Raudlaev tuleks katamaraanist hinnalt poole odavam ja sõidaks ka talvel, kui meri on jääs,” sõnas Männik.
Järgmise aasta eelarve on juba koostatud ja Männiku sõnul on selge, et tuleval aastal keegi laeva ehitama ei hakka, kuid aluse ehitamine võib alata ületuleval aastal.
“Ruhnu jaoks vajaliku laeva ehitamist hakatakse rahastama välisfondidest,” ütles Mika Männik.
Eile Tallinnas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis toimunud arutelul konkreetsetest rahasummadest veel ei räägitud.
12 sõlme ja jääklass oleks küll ratsionaalne lahend. Ka suvised huvilised saaksid siis tibake merevõlusid ja samas, suhteliselt kiirelt saarele. Peaküsimus on: mida see laev peale saab võtta? Autod ja laadung, lisaks reisijatele? Kui palju? Olulisim vast ikka Ruhnu enda vajadused, kuid samas ka kliendid:)
12 sõlmega sõidab laev Saaremaalt Ruhnu vaat et 4 tundi. Pärnust seega 6 tundi. Tuulise ilmaga küll keegi nii pikalt merevõlusid nautida ei sooviks. Aegna läks Saaremaalt Ruhnu 2 tunni ja 15 minutiga. Selline kiiruse langus on küll tagasiminek.
lahendus – tunnel, siis ei mingit tagasiminekut.